جزییات توقف صدور شناسنامه | شرایط صدور شناسنامه جدید | تغییر مهم در کارت ملی

حذف صدور شناسنامه در دستور کار قرار گرفت.

جزییات توقف صدور شناسنامه | شرایط صدور شناسنامه جدید | تغییر مهم در کارت ملی

حذف صدور شناسنامه در دستور کار قرار گرفت.این خبر را امروز  مدیر کل ثبت احوال استان تهران شناسنامه ها در کشور جمع می شود  شناسنامه ها جمع و همه اطلاعات در کارت ملی هوشمند تجمیع می شود . کمیسیون تلفیق برنامه پنجساله هفتم توسعه مصوب کرد که سازمان ثبت احوال کشور تمام اطلاعات هویتی و شناسنامه ای افراد را در کارت ملی تجمیع کند. کمیسیون مصوب کرد که باید به مرور و طی 5 سال آینده شناسنامه ها حذف شده و کارت ملی جایگزین شناسنامه‌ها شود.

تغییر مهم در کارت ملی

پیش از این سازمان ثبت احوال کشور درباره ارائه خدمات تعویض شناسنامه و صدور کارت ملی هوشمند توضیحاتی ارائه کرد. بر اساس اعلام سازمان ثبت احوال کشور، شهروندان می‌توانند از طریق سامانه جدید، خدمات الکترونیک و غیرحضوری مانند اطلاعات پایگاه خانواده، ثبت نام کارت هوشمند ملی و درخواست تغییر نام در شناسنامه را دریافت کنند. 

مدیر کل ثبت احوال استان تهران در خصوص حذف صدور شناسنامه در آینده توضیح داد.

حسین زین‌الصالحین؛ مدیرکل ثبت احوال استان تهران اظهار کرد: تا پایان برنامه هفتم توسعه به سازمان ثبت احوال اجازه داده شده که شناسنامه حذف و کارت ملی جایگزین آن شود که این موضوع در دستور کار قرار دارد و در صورتی که این مسئله در مجلس رأی بیاورد آن را انجام خواهیم داد.

وی در ارتباط با سؤالات شهروندان در ارتباط با صدور شناسنامه و کارت ملی اظهار کرد: در حال حاضر سازمان ثبت‌ احوال به سمت هوشمندسازی حرکت می‌کند و 14 فعالیت و خدمت از طریق تلفن‌های همراه به متقاضیان ارائه می‌شود.

زین‌الصالحین در خصوص فرایند صدور کارت ملی هوشمند گفت: در بحث صدور کارت هوشمند مردم تهران صددرصد درخواست را  ثبت کرده‌اند؛ ضمن اینکه طرحی در دستور کار سازمان ثبت احوال قرار دارد که کار بزرگی محسوب می‌شود و در صورت موافقت و تصویب مجلس، کارت ملی هوشمند پایه همه کارت‌ها خواهد شد.

صدور کارت شناسایی موقت برای افراد فاقد شناسنامه تا ۶ ماه‌ آینده

زین‌الصالحین در خصوص اتمام تاریخ کارت‌های ملی هوشمند اظهار کرد: با هماهنگی که بین سازمان ثبت احوال کشور و تاکید وزیر کشور انجام شده است این کارت‌ها تا سال 1405 تمدید شد‌ه‌اند و مردم نگران نباشند.

وی با اشاره به جبران عقب‌ماندگی صدور کارت ملی هوشمند گفت: قبلا در صدور 10 میلیون کارت ملی عقب‌ماندگی داشتیم که در یکی دو سال اخیر تمام کارت‌ها تحویل شده است و ما هم‌اکنون در سال 1401 کارت‌های درخواست شده را تحویل می‌دهیم.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 46787

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • Najibullah

        من یه افغانی ام میخوام شناسنامه جورکنم

      ارسال نظر