مجلس برای رتبه بندی معلمان تصمیم گرفت | میزان حقوق، زمان اجرا و وضعیت معلمان کارمند + ویدئو

هیچ معلمی نباید کمتر از ۸۰ درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران را بگیرد، بر این مبنا حقوق معلمان کمتر از ۸ میلیون تومان نخواهد بود و از ۳۱ شهریور ۱۴۰۱رتبه‌بندی اجرا خواهد شد.

مجلس برای رتبه بندی معلمان تصمیم گرفت | میزان حقوق، زمان اجرا و وضعیت معلمان کارمند + ویدئو

رییس کمیسیون آموزش مجلس در خصوص جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی پیرامون بررسی لایحه رتبه بندی معلمان توضیح می‌دهد.

علیرضا منادی سفیدان رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در لایحه رتبه‌بندی تعداد ۵۰۳ هزار نفر بود که ما ۷۳۰ هزار نفر را در نظر گرفتیم و معلمانی که کار کارمندی هم انجام می‌دهند را به لایحه اضافه کردیم.

منادی اضافه کرد: همچنین اشاره شده بود که دو سال پس از استخدام رتبه بندی صورت گیرد که با مصوبه امروز قرار شد از ابتدا این محاسبه انجام شود و ۴ سال آموزش در دانشگاه فرهنگیان هم برای رتبه بندی در نظر گرفته شود.



او تاکید کرد: هیچ معلمی نباید کمتر از ۸۰ درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران را بگیرد، بر این مبنا حقوق معلمان کمتر از ۸ میلیون تومان نخواهد بود و از ۳۱ شهریور ۱۴۰۱رتبه‌بندی اجرا خواهد شد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: هدف از رتبه‌بندی ارتقای کیفیت آموزش و حفظ منزلت معلمان است، در لایحه رتبه بندی آمده بود در طول ۳ سال و هر سال، یک سوم معلمان به تدریج مشمول رتبه‌بندی می‌شوند، برای سال اول ۵ هزار میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته بودند اما معلمان گفتند این رقم اندک است.

منادی ادامه داد: برای آن که معلمان در هر رتبه معادل ۸۰ درصد حقوق اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها را دریافت کنند بودجه زیادی نیاز بود، دولت قبل نامه نوشت که ۲۰ هزار میلیارد تومان در بند و تبصره ۲ بودجه سال ۱۴۰۰ برای رتبه بندی وجود دارد که ۱۵ شریک دارد و صرفاً برای رتبه‌بندی نیست بنابراین تعدیلی در تغییرات انجام دادیم.

وی مطرح کرد: طبق لایحه رتبه‌بندی و با تغییرات اعمال شده هر معلم کمتر از ۸۰ درصد مربی پایه یک دانشگاه تهران دریافت نخواهد کرد، هم‌اکنون مربی پایه یک دانشگاه تهران ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند بنابراین هیچ معلمی کمتر از ۸ میلیون و ۸۰ هزار تومان دریافت نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید : 

  • مخالف مطالبات معلمان کیست؟ اختلاف بین هیئت رئیسه و کمیسیون آموزش مجلس بر سر رتبه بندی
  • واکنش نماینده همدان به تجمعات معلمان در اعتراض به اجرا نشدن رتبه بندی: برخی شعار ساختارشکنانه می‌دهند
  • اجرای رتبه بندی معلمان به سال آینده موکول شد؟ | میزان افزایش حقوق معلمان در سال ۱۴۰۱

دیگر رسانه ها

کدخبر: 4227

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        شما حالتون خوبه؟؟؟؟؟؟
        خیییییلی مرض دارین،خداشفاتون بده
        رتبه بندی از شهریور۱۴۰۱ اجرا میشههههههه؟؟؟؟؟؟

      • ناشناس

        ازتمامی زحمت کآن دولت ومجلس ما معلمان ممنون هستیم فقط تا قبل بهمن حکم ها زده ومعوقات واریز شود تا این شب عیدی شرمنده خانواده نشویم.اجرکم عندالله

      • ناشناس

        حداقل‌رتبه‌بندی‌برای‌معلمان
        باسابقه‌پایین‌اجرامی‌شود

      ارسال نظر