بلاتکلیفی و شرایط بد معلمان در این استان

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها اظهار داشت: متاسفانه مشکلی که در این شهرستان های مرزی وجود دارد کمبود نیروی رسمی برای آموزش و تدریس در مدارس است.

بلاتکلیفی و شرایط بد معلمان در این استان

نماینده خراسان جنوبی در شورای عالی استان ها اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای ۱۱ شهرستان است که ۴ تای آنها به نام های نهبندان، سربیشه، درمیان و زیرکوه مرزی هستند. متاسفانه مشکلی که در این شهرستان های مرزی وجود دارد کمبود نیروی رسمی برای آموزش و تدریس در مدارس است.

حسین فنودی ادامه داد: نیروهای خرید خدمات که ۱۰ الی ۱۵ سال است تدریس می‌کنند، تا سال گذشته طبق قانون کار حقوق دریافت می‌کردند اما یک سالی می‌شود شرایط حقوقی شان بهتر شده اما در کل این نوع معلمان بلاتکلیفند. مخصوصا در این ۴ شهرستان مرزی خراسان جنوبی مجوز بکارگیری این نیروهای خرید خدمات صادر شده ولی تاکنون بی نتیجه مانده است که این موضوع روی آموزش دانش آموزان این شهرستان‌های مرزی تاثیر منفی دارد و این مشکلات را در مدتی که به عنوان معاون آموزش و پرورش سربیشه مسئول بودم از نزدیک می دیدم.

وی گفت:  وقتی معلمی رسمی نباشد نسبت به کارش دلگرم نمی شود و تا پارسال دریافتی این افراد یک میلیون تومان در ماه بود که البته یک سالی می شود شرایط شان مقداری بهتر شد و طبق قانون کار ۳ الی ۴ میلیون تومان حقوق دریافت می کنند و بیمه شان هم به طور کامل پرداخت می شود. هرچند در ایام تابستان و عید نوروز و روزهای تعطیل حقوقی به این افراد تعلق نمی گیرد اما باز هم به نسبت گذشته شرایط شان بد نیست.

منبع: ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 41531

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر