برنامه جدید آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده

به دنبال سامانه‌ای کردن ثبت‌نام هستیم که بسیار کمک کننده است. به این ترتیب به جای آنکه یک بخش شهر را در نظر گرفته و تنها مدارس آن محدوده را برای ثبت‌نام افراد ساکن در آن محله ملزم کنیم، قصد داریم مدرسه را به عنوان نوک پرگار درنظر گرفته و شعاع آن را محور محدوده‌بندی مدارس قرار دهیم.

برنامه جدید آموزش و پرورش در سال تحصیلی آینده

مجتبی هاشمی، مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به نزدیک شدن به ایام بازگشایی مدارس و به پایان رسیدن بخش عمده ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس، در ارزیابی که از وضعیت ثبت‌نام‌ از مدارس داشت اظهار کرد: امسال عمده‌ترین دلایل شکایت از ثبت‌نام مدارس را می‌توان «محدوده‌بندی ثبت‌نام» دانست.

وی افزود: با تنوع مدارس در سطح کشور مواجه‌ و موظف هستیم؛ در راستای انتظام بخشی به ثبت‌نام مدارس، لازم است محدوده‌بندی‌ها را رعایت کنیم. 

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه باوجود آنکه محدوده‌بندی موجب ایجاد نظم در ثبت‌نام‌ها می‌شود اما باز هم محل طرح شکایت و مراجعه مردم است زیرا مردم عمدتا تمایل دارند فرزندشان را در موقعیت بهتر تحصیلی قرار دهند گفت: البته امسال در ستاد مرکزی ثبت‌نام، مصوب کرده بودیم که مدیریت محدوده‌بندی‌ها تفویض اختیار شده و برعهده استان‌ها باشد.

هاشمی افزود: با این‌حال آنچه که به عنوان یک معضل شناسایی کردیم و در تلاشیم آن را برای سال تحصیلی آینده حل کنیم همین محدوده‌بندی است. به دنبال سامانه‌ای کردن ثبت‌نام هستیم که بسیار کمک کننده است. به این ترتیب به جای آنکه یک بخش شهر را در نظر گرفته و تنها مدارس آن محدوده را برای ثبت‌نام افراد ساکن در آن محله ملزم کنیم، قصد داریم مدرسه را به عنوان نوک پرگار درنظر گرفته و شعاع آن را محور محدوده‌بندی مدارس قرار دهیم.

وی با بیان اینکه این کار امسال به صورت آزمایشی در یکی از استان‌ها انجام شد و مشغول ارزیابی آن هستیم ادامه داد: قطعا ایرادات کار آنجا مشخص می‌شود تا بتوانیم طرح را برای سال آینده با رفع ایرادات، به صورت فراگیر در سطح کشور اجرا کنیم.

مدیرکل ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت آموزش‌وپرورش در خاتمه گفت: تلاش کردیم امسال در حوزه نظارت، سیاست همدلی، همراهی و همگرایی با مدارس را سرلوجه قرار دهیم. باتوجه به بازخوردگیری‌هایی که انجام دادیم نظارت به نحو بهتری اتفاق افتاده است. طوری اقدام کردیم که برنامه‌ها نظارت‌پذیر و شفاف بوده و شاخص‌ها مشخص باشند./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 39977

ارسال نظر