ماجرای استخدام فرزندان مدیران شهرداری چه بود؟

سعی و تلاش ما این است که از نیروهای موجود به خوبی استفاده کنیم نباید به نیروها صفت مازاد داد؛ در حال حاضر در بسیاری از مناطق با کمبود نیرو مواجه هستیم و با ابزارهای تشویقی نیروها را جا‌به‌جا می‌کنیم.

ماجرای استخدام فرزندان مدیران شهرداری چه بود؟

لطف الله فروزنده معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران در نشست خبری روز چهارشنبه با اشاره به نیروهای انسانی شهرداری، افزود: حدود ۱۰۰ هزار نفر در شهرداری تهران با ما در ارتباط هستند.

وی ادامه داد: مسائل مرتبط با بودجه، برنامه توسعه شهری و پروژه‌های شهری همگی در این معاونت مطرح می‌شود و معاونت ما رصد بودجه را انجام می‌دهد.

فروزنده با اشاره به تعامل شورای شهر و معاونت برنامه‌ریزی گفت: مصوبات و برنامه‌های شورای شهر در معاونت مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به آموزش و توانمندسازی کارکنان شهرداری گفت: در بستر تغیرات ساختاری ایجاد شده مرکزی برای آموزش و توانمندسازی نیروها ایجاد شده است.

فروزنده با بیان اینکه ۱۵ برنامه در شورای معاونین تصویب شده است گفت: این ۱۵ برنامه به شهردار تهران نیز ارائه شده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران درباره تبدیل وضعیت ایثارگران گفت: کار ۴ هزار و ۵۰۰ به اتمام رسیده است و مابقی در دستور کار است.

وی با اشاره به اصلاح نظام پرداخت گفت: حقوق ۵۷ درصد نیروهای قراردادی، ۱۰ درصد نیروهای رسمی افزایش یافت و هنوز منتظر مصوبه دولت هستیم در دولت قبل برای تمامی کارکنان به استثنا کارکنان شهرداری تهران فوق‌العاده جذب داده نشد.

فروزنده درباره ساماندهی نوع استخدام گفت: در آینده استخدام‌ها به دو دسته رسمی و کارمندی و کارگری انجام می‌شود و ساماندهی نیروهای انسانی نیز در دستور کار است و در این بستر دوره‌هایی تعریف شده‌اند و ۱۷۶ آموزش برای کارمندان تعریف شده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران با بیان اینکه نظام جامع ارزیابی عملکرد تدوین شده است گفت: برای کارکنان ابزارهای رفاهی ایجاد شده است و اما مهمترین برنامه ما ایجاد مسکن برای کارکنان است و با سازمان‌های مختلف این برنامه را پیش می‌بریم.

وی گفت: بسیاری از نظام نامه‌های شهرداری باید تغییر کند و مردم باید از تمامی برنامه‌های شهرداری اطلاع داشته باشند و یکی از برنامه‌های ما دخیل کردن مردم و نخبگان در برنامه‌ها است.

فروزنده با اشاره به بودجه‌ریزی گفت: نظارت کامل بر بودجه شرکت‌ها اهمیت بسزایی دارد و نظام مالی شهرداری بر این برنامه نظارت مستمر خواهد داشت.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران همچنین شورای مبارزه با سلامت اداری و مبارزه با فساد تشکیل شده است و سامانه شفافیت را قوی‌تر خواهیم کرد.

وی درباره هوشمندسازی شهرداری گفت: ۱۳ فرایندی که بیشترین مراجعات مردمی داشتند را در دستور کار قرار دادیم و سازمان فاوا به دنبال طراحی برنامه‌ای است تا تمامی اقدامات به صورت الکترونیکی شوند اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم.

فروزنده ادامه داد: بخش‌هایی از خدمات شهرداری تهران به سامانه ملی پنجره واحد دولت متصل شده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، درباره مبارزه با فساد گفت: اصلاح فرآیندها و شناسایی بسترهای فسادزا وظیفه شهرداری است و به دنبال بررسی و شناسایی بسترهای فساد را هستیم

وی ادامه داد: ۶ کمیته نظارتی برای شناسایی بسترهای فساد زا تشکیل شده‌اند و ما مصوبه می‌دهیم تا تمامی موارد شفاف شوند و در این کمیته سلامت اداری بررسی می‌شوند و ریشه‌های فساد شناسایی می‌شوند.

فروزنده با اشاره با بودجه شهرداری گفت: سال گذشته ۹۴ درصد بودجه شهرداری تهران محقق شد و به دنبال این هستیم تا تحقق بودجه نقد و غیر نقد خود را افزایش دهیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران ادامه داد: در حال حاضر املاک به بورس معرفی شدند این ابزاری برای تحقق بودجه است و هر هفته جلسات درآمدی شهردار تهران برگزار می‌شود و پیش بینی ما این است تا پایان سال ۹۷ درصد بودجه را محقق کنیم.

وی با اشاره به اخذ نظر مردم برای بودجه‌ریزی گفت: قرار است سامانه‌ای تشکیل شود تا نظر مردم آنجا مشخص شود.

فروزنده با اشاره به تعارض منافع بیان کرد: یک مورد حکم استخدام برای آشنایان و فرزندان مدیران شهرداری طی یکسال اخیر صادر نشده است.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران با اشاره به حمله سایبری به شهرداری گفت: حدود ۱۵ سال بود که زیرساخت‌های شهرداری تغییر نکرده بود اما دوستان ما موفق به پیروزی در این جنگ شدند و هیچ اطلاعاتی از این سامانه حذف نشد و اصلاحات لازم انجام شد.

وی با بیان اینکه نیروی جدیدی در شهرداری احتیاج نداریم گفت: ما به دنبال جا به جایی نیروها هستیم و البته برای خروج نیز مکانیزمی وجود دارد و امسال ۳ هزار نفر یا بازنشست شدند یا خودشان تقاضای خروج از شهرداری را داشتند.

فروزنده ادامه داد: سعی و تلاش ما این است که از نیروهای موجود به خوبی استفاده کنیم نباید به نیروها صفت مازاد داد؛ در حال حاضر در بسیاری از مناطق با کمبود نیرو مواجه هستیم و با ابزارهای تشویقی نیروها را جا‌به‌جا می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران با اشاره به جذب نیرو گفت: جذب بسیار حداکثری خواهد بود برای مثال در حوزه IT، اتوبوسرانی و آتش نشانی و به تناسب نیروهای خروجی نیروی جدید جذب می‌شوند البته از ظرفیت تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگران استفاده می‌کنیم.

وی با اشاره به تفویض اختیار از مناطق گفت: این تفویض اختیارات برای تسهیل امور انجام شد و حدود ۴۵ اختیار از معاونت‌های مختلف شناسایی شدند

فروزنده با اشاره به سامانه شفافیت اظهار کرد: حدود ۳۰ مورد در سامانه بارگذاری شده است و به دنبال این هستیم تا این اطلاعات کامل شود و هرچه شفافیت بیشتر شود کار ما قوی‌تر خواهد بود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه سرمایه انسانی و امور شوراهای شهرداری تهران با اشاره به تذکر اعضای شورای شهر گفت: گزارشی درباره مصوبات و تذکرات شورا آماده خواهد شد تقریباً به ۹۰ درصد تذکرات شورای شهر پاسخ داده شده است و خوشبختانه به مرحله سوال نرسیده ایم.

وی ادامه داد: جلسات هم اندیشی با اعضای شورای شهر برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی کرده ایم و اعتقاد ما این است که شورا نهاد بالادستی شهرداری است و بدنه شهرداری به دنبال افزایش این تعاملات است./ مهر

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38714

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر