رئیس سازمان محیط زیست استعفا داد؟ | سلاجقه : در مسئولیت‌ها حواشی وجود دارد!

فعلا در خدمت مردم شریف هستیم. در مسئولیت‌ها حواشی وجود دارد، اما وضعیت خاصی اتفاق نیفتاده و ان‌شاءالله به عنوان یک خادم کوچک در خدمت مردم هستم.

رئیس سازمان محیط زیست استعفا داد؟ | سلاجقه : در مسئولیت‌ها حواشی وجود دارد!

استعفای رئیس سازمان محیط زیست تلویحی تکذیب شد

علی سلاجقه امروز  درباره شایعه استعفای خود از ریاست سازمان حفاظت محیط زیست که در چند روز گذشته در فضای مجازی منتشر شده است، تاکید کرد: فعلا در خدمت مردم شریف هستیم. در مسئولیت‌ها حواشی وجود دارد، اما وضعیت خاصی اتفاق نیفتاده و ان‌شاءالله به عنوان یک خادم کوچک در خدمت مردم هستم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به بحران‌های محیط زیستی مانند بحران آب، گرد و غبار، جاده‌سازی‌ها، پلاستیک‌ها و... از تدوین آیین‌نامه حذف پلاستیک کمتر از ۲۵ میکرون در این دولت خبر داد.

 علی سلاجقه امروز در یک برنامه تلویزیونی طبیعت را قانونمند و نظام‌مند دانست و اظهار کرد: ما انسان‌ها ورود خیلی منظمی به طبیعت نداریم. در اطراف جاده‌ها تخریب و عدم رعایت قانونمندی‌های طبیعت را شاهد هستیم. نحوه حضور در پوشش گیاهی، احداث جاده‌ها، تونل‌ها، آزادراه‌ها و تنش‌هایی که به علت در نظر نگرفتن شاخص‌های محیط زیستی ایجاد شده از دیگر موارد آسیب به محیط زیست است. عبور جاده از دیگر مسیر‌هایی که حداقل خسارت را داشته باشند از راهکار‌های کاهش تخریب محیط زیست است.

وی با اشاره به موضوع پلاستیک توضیح داد: در اجلاس سازمان ملل در کنیا بسیار به این موضوع پرداخته و قطعنامه شد و خوشبختانه آیین نامه حذف پلاستیک کمتر از ۲۵ میکرون در دستور کار دولت و در حال حاضر در حال طی کردن مراحل نهایی است که این دستاورد بسیار خوبی است.

سلاجقه ادامه داد: این پلاستیک زودتر بازیافت می‌شود و به طبیعت بازمی‌گردد.

وی با اشاره به چهره ورودی شهر‌ها اظهارکرد: ورودی شهر‌ها از نظر پلاستیک‌ها چهره زیبا و وضعیت مناسبی ندارند. به عنوان نمونه ماهدشت کرج یکی از مناطق بسیار نامناسب از این نظر و پلاستیک‌های بی‌شماری از پنجره خانه‌ها آویزان بود که با کمک، پیگیری و تذکر اداره کل محیط زیست استان البرز و دادگستری استان در یک بازه زمانی یک هفته‌ای این مشکل حل شد و چهره شهر زیباتر شد.

 

 

سلاجقه یکی از مخاطرات اصلی که امروزه دنیا را تحت تاثیر قرار داده مسئله گرد و غبار و تغییر کاربری‌ها دانست و گفت: به عنوان نمونه هیچ وقت در کشور به پوشش گیاهی به چشم سرمایه نگاه نشده است که خدماتی غیرملموس ارائه می‌دهد. از بین رفتن پوشش گیاهی باعث ایجاد بسیاری از بیماری‌ها شده است. از دیگر مشکلات موارد می‌توان به تخلیه سفره‌های آب زیرزمینی اشاره کرد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات ستاد ملی گرد و غبار در سازمان محیط زیست اظهارکرد: تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در این جلسات شرکت می‌کنند. برای داخل کشور برنامه‌ریزی ۱۰ ساله انجام شده است. در قالب این برنامه محیط‌های «برداشت گرد و غبار کشور» کاملا شناسایی شدند. وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و وزارت نفت مکلف به انجام وظایف خود در این زمینه هستند. سازمان محیط زیست نیز به عنوان دستگاه ناظر و حاکم این مسئله را پایش می‌کند. تاکنون اقداماتی در قالب این برنامه انجام شده است، اما گاهی در کشور روند بیابان‌زایی از روند انجام عملیات‌های ما پیشی می‌گیرد.

 

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38316

ارسال نظر