خبر بد برای خوزستانی‌ها؛ گرد و غبار بازگشت

مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع شرجی و غبار و مه صبحگاهی در سطح استان خبر داد.

خبر بد برای خوزستانی‌ها؛ گرد و غبار بازگشت

محمد سبزه‌زاری، مدیرکل هواشناسی خوزستان از پیش‌بینی وقوع شرجی و غبار و مه صبحگاهی در سطح استان خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین، وی اظهار کرد: در بررسی نقشه‌های پیش‌یابی تا پایان هفته جاری به دلیل تاثیر جریانات جنوبی  شاهد انتقال رطوبت از روی خلیج فارس به روی استان خوزستان و وقوع شرجی همراه با غبار صبحگاهی و یا مه رقیق در مناطق جنوبی، مرکزی، غربی و با شدت کمتر در بقیه نقاط استان خواهیم بود.

وی افزود: در این ایام به علت بالا بودن ضرایب ناپایداری افزایش ابر، احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش تندبادهای لحظه‌ای در ارتفاعات و مناطق شمال شرقی، شرقی و جنوب شرقی استان و احتمال وقوع تندبادهای لحظه‌ای و گرد و خاک‌های همرفتی به ویژه در مناطق شرقی، جنوبی و مرکزی وجود دارد.

سبزه‌زاری با اشاره به وضعیت جوی در عراق نیز افزود: هم‌اینک در کربلا آسمان صاف و همراه با غبار محلی، دید افقی ۶ کیلومتر و دما در ساعت ۱۳.۳۰ امروز ۴۲.۵ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است. در نجف نیز آسمان صاف و آفتابی، دید افقی ۱۰ کیلومتر و  دما در ساعت ۱۳.۳۰ امروز ۴۲.۲ درجه سانتی‌گراد گزارش شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: در شبانه‌روز گذشته بستان با ۴۶.۳ و دهدز با ۲۳.۲ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۳۱.۵ و ۴۵.۱ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است./ ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 38274

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر