شباهت حرفهای استاندار تهران به وزیر مستعفی رئیسی | اگر کسی بیکار است به ما مراجعه کند

استاندار تهران: اگر کسی بیکار است به ما مراجعه کند / امروز هر فردی در استان بخواهد مشغول به کار شود برای او شغل مهیا است / نرخ بیکاری در استان تهران به زیر ۶ درصد رسیده؛ در دو شهر استان دیگر بیکار نداریم

شباهت حرفهای استاندار تهران به وزیر مستعفی رئیسی | اگر کسی بیکار است به ما مراجعه کند

استاندار تهران گفت: نرخ بیکاری در استان تهران اکنون به زیر ۶ درصد رسیده است.

محسن منصوری در نشست خبری امروز سه شنبه(اول شهریور ماه ۱۴۰۱) که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، به تحولات بزرگی در حوزه‌های اقتصادی ظرف یک سال گذشته در استان تهران اشاره کرد و گفت: این تحولات به شکلی بوده که نرخ بیکاری روز به روز کاهش داشته، امروز در استان تهران شهرستان‌هایی هستند که جمعیت بیکار ندارند. پس از پایان نشست خبری، منصوری به سوالات همشهری آنلاین، درباره آمار بیکاری در استان تهران و مهم‌ترین جرائم این استان پاسخ داد.

گفته می‌شود بیشتر جرایمی که در شهر تهران در حال رخ دادن است به خاطر افزایش نقاط جرم خیز، در حاشیه شهرهای استان تهران است برای جلوگیری کردن از سرریز جرم از حاشیه شهر چه اقدامی در دستور کار استانداری تهران و دولت قرار دارد؟

ما الان در برخی محله‌های آسیب پذیر تهران فراخوانی دادیم که هر کس بیکار است آماده‌ایم او را مشغول به کار کنیم. در برخی مراکز شاهدیم فرد شغلی ندارد اما از ایجاد شغل برای خودش نیز استقبال نمی‌کند. این افراد وارد چرخه‌ای شده‌اند که حتی نمی‌توانیم با آنان درباره شغل گفت وگو کنیم. در چنین مراکزی آمار بزه بالاست اما در جهت مخالف آن می‌بینیم هر جا اشتغال ایجاد شده است آمار بزه کاهش یافته است. 

 

در این رابطه تحولات بزرگی در حوزه‌های اقتصادی ظرف یک سال گذشته در استان تهران رخ داده، به شکلی که نرخ بیکاری روز به روز کاهش داشته، امروز در استان تهران شهرستان‌هایی همچون پاکدشت و رباط کریم بدون بیکار هستند. یعنی اگر کسی اهل کار کردن باشد و کار نداشته باشد در این شهرستان‌ها ظرفیت و آمادگی لازم وجود دارد تا در سریعترین زمان ممکن به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها معرفی شود. نرخ بیکاری در استان تهران اکنون به زیر ۶ درصد رسیده است. این گزارش مستند و براساس حق بیمه‌ای است که کارفرمایان در استان تهران به حساب شرکت‌های بیمه واریز کرده اند و قابل راستی آزمایی است. به جرات می‌گویم امروز هر فردی در استان بخواهد مشغول به کار شود برای او شغل مهیا است و مشکلی برای ایجاد اشتغال برای افراد متقاضی نداریم اما مشکل این است که افرد خواهان به دست آوردن مشاغلی هستند که خود می‌خواهند. به عنوان نمونه در برخی شهرها ۸۰ درصد متقاضیان کار علاقه‌مند هستند در شهرداری یا فرمانداری یا بخش دولتی مشغول به کار شوند که این امکان شدنی نیست. مجموعه‌های مهندسی، طراحی، کارگری در کارخانه ها را داریم که نیازمند به نیروی انسانی هستند اما فرهنگ کار در جامعه پشت میزنشینی است که این فرهنگ باید تغییر کند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 37510

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر