۴میلیون بازنشسته در انتظار خبر| تهدید مسئولان وزارت کار صحبت کنید، حقوق بازنشستگان را نمی دهیم

۴میلیون بازنشسته در انتظار خبری که باید در ۴۸ ساعت گذشته منتشر می‌شد

 ۴میلیون بازنشسته در انتظار خبر| تهدید مسئولان وزارت کار صحبت کنید، حقوق بازنشستگان را نمی دهیم

 ۴میلیون بازنشسته در انتظار خبری که باید در ۴۸ ساعت گذشته منتشر می‌شد

یک منبع آگاه در وزارت کار گفت: چرا دستور رئیس جمهور برای رسیدگی به حقوق بازنشستگان دچار کش و قوس شده است؟

بازنشستگان از پنج شنبه هفته قبل در انتظار اعلام رسمی نظر دولت هستند؛ قرار بود شنبه‌ی همین هفته سرپرست وزارت کار، رای دولت در مورد افزایش مستمری بازنشستگان را به جامعه ابلاغ کند اما این اتفاق نیفتاد.

علی دهقان کیا (رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران) در این رابطه می‌گوید: پنج شنبه آخرین جلسه کانون عالی و نمایندگان بازنشستگان با سرپرست وزارت کار و مدیرعامل تامین اجتماعی بود که قرار شد شنبه سرپرست وزارت کار به طور رسمی اعلام موضع کند؛ علاوه بر این قرار شد ما تا شنبه مصاحبه نکنیم و هیچ حرفی با رسانه‌ها نزنیم؛ در این چند روز ما پاسخ رسانه‌ها را ندادیم و منتظر عمل به وعده‌های آقایان بودیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تهران گفت: امروز دوشنبه است و انتظار داریم همین امروز سرپرست وزارت کار به وعده‌ی خود عمل کند؛ با رسانه‌ها مصاحبه و نظر دولت را اعلام نمایند تا هزاران بازنشسته از نگرانی و بلاتکلیفی نجات یابند.

در این راستا یک منبع آگاه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: رئیس جمهور برای رسیدگی به حقوق و دستمزد بازنشستگان سه بار دستور داده که به همین دلیل جلساتی با اقای مخبر، سرپرست وزارت کار و آقای قالیباف برگزار شد.

وی ادامه داد: روز پنجشنبه آخرین جلسه را برگزار کردیم و مقرر شد شنبه یا یکشنبه سرپرست وزارت کار مصاحبه‌ای داشته باشد و خبری را به مردم بدهد حتی به ما گفتند صحبت نکنید تا بگویم، اما تا به امروز ایشان صحبتی نکرده، ۴ میلیون بازنشسته منتظر خبر بودند، اما هیچ کس اعلام نکرده است.

وی تاکید کرد: شاید اگر ما مستقیم صحبتی کنیم و مصاحبه ای انجام دهیم همان ۵۱۵ هزار تومان را هم پرداخت نکنند.

منبع آگاه گفت: در جلسه به نتیجه خوبی رسیدیم، اما برای رقم به توافق نرسیدیم انتظار این است که رئیس جمهور وقتی دستور می‌دهد زیر مجموعه به آن عمل کند . دولت باید اعتماد مردم را جلب کند، چرا دستور رئیس جمهور دچار کش و قوس شده است؟

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33785

  • ناشناس

    با سلام ظاهرا به دستورات ریاست محترم جمهوری که سه بار دستور دادند در مورد افزایش حقوق بازنشسته ها کسی حرفش را گوش نمیدهد معلوم نیست مخبر ریئس جمهور است یا اقای ریئسی این تعلل ها باعث جری شدن بیشتر بازنشسته ها میشود مصوبه معلوم قانون مشخص فقط میخواهند نارضایتی بیشر درست‌کنند

  • ناشناس

    دولت قانون شکن و بی مسئولیت پاسخگو نیست. به احتمال زیاد در این چند ماه گذشته از صندوق تأمین اجتماعی برداشت غیرقانونی داشته و به همین دلیل پاسخ نامه رئیس مجلس را نمی دهد.

  • میرغلامعلی خشکنابی

    یا سلام خسته نباشید با توجه با این تورم گرانی‌های برای بازنشستگان دشوار است

  • مرتضی عربانی

    باید مصوبه شورایعالی کار بدون کم و کاست اجرا میشد .
    لجبازی و یاغی گری شیوه کار امثالهم است . اجرا نکند تا عاقبت خودسری و شامورتی بازی را از طریق قانون ببیند .
    خوشبختانه هم قرآن و هم قانون برای آنان تنبیه لازم را پیشبینی و تدارک دیده است.
    اگر قوه مقننه ،قوه قضائیه و بازنشستگان و مستمری بگیرانی ( شاکیان ) که شکایت خودشان را در دیوان ثبت کرده اند در چارچوب قوانین مدنی پیگیری شدید نمایند . و .‌‌..
    از این سو موافقان مدنیت و طرفداران نهضت بازنشستگان تامین اجتماعی در چهارچوب تغییر ناپذیر قوانین الهی به پشتیبانی ادامه دهند بالاخره میخ آهنی بر سنگ اکثریت مسئولین خاطی فرو خواهد رفت و با صبر وشکیبائی یک یک مسائل ملت ایران حل خواهد شد.
    به امید خداوندگار یکتا
    (همه روزها عاشورا و همه جا کربلاست) بسم الله این گوی و این میدان

  • شهرونددولت اگر مردمی بود باید همان اول سال ق

    آقای رییس جمهور پرداخت حقوق تامیین اجتماعی از جیب خودمان است و. از بودجه دولت نیست چرا حق ما را نمیدهی آیا این تکریم بازنشستگان است آن دنیا باید جواب گو باشید

  • مقدم

    لطفاادمین محترم حقوق آقایان ریس جمهور و وزرای را منتشر کنین ببینین با چه میزانی بعد از پنج ماه که از سال گذشته حقوق می‌گیرند عجب اشتباهی کردیم به ریسی رای دادیم و دیگه غول حرفاتو نمی خورم و رای بی رای چهار میلیون بازنشسته و خانواده‌های خود به تو رای نمی‌دهیم

ارسال نظر