هشدار! مراقب ترفند جدید کلاهبرداری در واتساپ باشید!

کاربران واتساپ توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و ضمن حفظ محرمانگی رمز‌های بانکی، بدون آگاهی بر روی لینک‌هایی که از طریق پیامک یا شبکه اجتماعی ارسال می‌شود، کلیک نکنند.

هشدار! مراقب ترفند جدید کلاهبرداری در واتساپ باشید!

رئیس پلیس فتای استان زنجان گفت: مجرمان سایبری که از طریق پیامرسان واتساپ کلاهبرداری می‌کردند در زنجان دستگیر شدند.

سرهنگ موسوی گفت: در پی شکایت و مراجعه حضوری تعدادی از شهروندان به پلیس فتا مبنی بر کلاهبرداری از طریق پیام‌رسان واتساپ تحت عنوان برنده شدن در قرعه‌کشی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان قرار گرفت.

او با اشاره به شیوه مجرمان در این نوع کلاهبرداری، افزود: برخی از مجرمان سایبری با سو استفاده از نشان (لوگو) سازمان‌های رسمی و معتبر از طریق تماس واتساپی با شهروندان و اعلام اینکه شما در مسابقه برنده شده‌اید، شهروندان را فریب می‌دادند و اقدام به کلاهبرداری مالی از آن ها می‌کردند.

رئیس پلیس فتای استان زنجان با بیان اینکه با بررسی‌های فنی و پلیسی، متهمان به هویت‌های معلوم با هماهنگی مراجع قضایی در یکی از استان‌های کشور شناسایی، دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل شدند، گفت: متهمان در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شدند، ولی پس از روبه‌رو شدن با مستندات، به جرم خود اعتراف کردند.

سرهنگ موسوی ادامه داد: کاربران توصیه‌های پلیس فتا را جدی گرفته و ضمن حفظ محرمانگی رمز‌های بانکی، بدون آگاهی بر روی لینک‌هایی که از طریق پیامک یا شبکه اجتماعی ارسال می‌شود، کلیک نکنند و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 33520

ارسال نظر