جاعل هویت زنانه و عامل هتک حیثیت در اینستاگرام به دام افتاد

جاعل هویت زنانه در اینستاگرام توسط پلیس مرودشت دستگیر شد.

جاعل هویت زنانه و عامل هتک حیثیت در اینستاگرام به دام افتاد

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت از دستگیری نوجوانی که با جعل هویت زنانه اقدام به راه اندازی یک صفحه اینستاگرامی کرده بود خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی گفت‌: چندی پیش یک شهروند مرودشتی با مراجعه به پلیس فتا بیان کرد شخصی ناشناس از طریق اینستاگرام اقدام به ارسال پیام به اقوام وی کرده و خود را به عنوان خواهر ۱۶ ساله من معرفی و بیان نموده با شخصی به هویت «م- س» ازدواج کرده‌ام و این موضوع موجب هتک حیثیت و ایجاد مشکلات عدیده‌ای برای خانواده شده است.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا رسیدگی به موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند و با تحقیقات تخصصی موفق شدند متهم که پسر نوجوانی بود را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت گفت: متهم در تحقیقات اولیه و مواجه شدن با ادله و مستندات پلیس به بزه ارتکابی و جعل هویت اعتراف و انگیزه خود را علاقه به این دختر جوان عنوان کرد.

سرهنگ زینلی گفت: متهم برای رسیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد و آمار‌ها نشان می‌دهد که افرادی با جعل هویت، شامل نام و جنسیت در این فضا همیشه در کمین بوده و هدف آنان از آشنایی با اشخاص چیزی جز فریب و سوء استفاده نبوده است و براین اساس از کاربران درخواست می‌شود اطلاعات شخصی خود را با دیگران به اشتراک نگذاشته و به آنان اعتماد نکنند.

این مقام انتظامی به کاربران فضای مجازی توصیه کرد در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه موضوع را به پلیس فتا از طریق سایت www.cyberpolice.ir گزارش دهند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 16568

ارسال نظر