بهترین شهرهای ایران برای گردش کدامند؟

قایق‌های پدالی شما را از میان آب‌های شفاف که به طور متوسط ​​پنج متر عمق دارند، راهنمایی می‌کنند. ساختارهای زمین‌شناسی خارق‌العاده دیوارها را می‌پوشانند و می‌توان در استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها، اشکال حیوانات و دیگر شکل‌ها را نشان داد.

بهترین شهرهای ایران برای گردش کدامند؟

بین طبیعت، تاریخ و فرهنگ، مکان‌های شگفت‌انگیز برای کاوش در ایران کم نیست. اگر در حال تنظیم یک برنامه سفر هستید، ممکن است تصمیم‌گیری در مورد مکان‌هایی که باید بگنجانید برایتان سخت است.  خوشبختانه، ما بهترین‌ها را بررسی کرده‌ایم و فهرستی از کارهای مورد علاقه خود را برای انجام و دیدن در ایران گردآوری کرده‌ایم.

جزیره قشم

قشم

 این جزیره معمولا در برنامه‌های سفر مسافران قرار نمی‌گیرد، اما در قشم دلفین ‌شکل، بزرگترین جزایر خلیج فارس، دنیایی از چیزها برای دیدن وجود دارد. از جزیره ناز و جنگل حرا با جزر و مد غیرقابل پیش بینی گرفته تا گردنه چاهکوه و دره ستاره‌ها که حس و حال ماورایی دارند، می‌توانید شاهد زیبایی‌های بکر و طبیعی باشید.  شهر بندری زیبای بندر لافت مملو از بادگیرها، کارخانه کشتی‌سازی و سبک لباس محلی است که فرهنگ منحصربه‌فردی را بر خلاف سایر نقاط ایران منعکس می‌کند.

خانه ها و پشت بام های تاریخی کاشان

کاشان

 کاشان در ۲۵۰ کیلومتری جنوب تهران قرار دارد و زیباترین بناهای تاریخی کشور را در خود جای داده است.  باغ فین (یک باغ ایرانی در فهرست یونسکو)، خانه بروجردی، خانه عامریها و خانه طباطبایی تنها برخی از ستاره‌هایی هستند که این شهر کویری را درخشان کرده‌اند. قبل از عبور از درها برای کشف نقاشی‌های دیواری نفیس، حیاط‌های بزرگی با استخرهای مرکزی و باغ‌های دوست داشتنی در بیرون پیدا خواهید کرد. پشت‌بام حمام سلطان امیر احمد به نظر می‌رسد که غلاف‌هایی از فضای بیرونی روی آن فرود آمده‌اند و مناظری از خط افق تماشایی دارد.

کاشان مسجد نصیرالملک

مسجد نصیرالملک

 نور از شیشه‌های رنگی مسجد نصیرالملک می‌گذرد، مسجد نصیرالملک شیراز به گفته برخی زیباترین مسجد ایران است. این مسجد که به دلیل رنگ‌های مختلف کاشی‌های صورتی آن، «مسجد صورتی» نامیده می‌شود، بهتر است صبح‌ها از آن بازدید کنید، زمانی که نور خورشید از پنجره‌های رنگی به داخل می‌تابد و تصویری از رنگ‌ها را روی قالی‌های ایرانی ایجاد می‌کند و روی بازدیدکنندگان تبدیل شدن به بخشی از این مسجد نفیس و فیلمبرداری آن مطمئنا از نکات برجسته سفر شما به ایران خواهد بود.

کویر لوت

کویر لوت

 اولین مکان طبیعی که در سال ۲۰۱۶ در فهرست یونسکو ثبت شد، صحرای لوت به عنوان گرم‌ترین مکان روی زمین برای هفت سال متوالی ثبت شده است و دمای آن به ۱۵۹.۳ درجه فارنهایت (۷۰.۷ درجه سانتیگراد) رسیده است. با وجود گرما، اما این فضای وسیع و بایر سکوت و آرامشی غیرعادی را در میان یاردانگ‌ها (برآمدگی‌های شنی) که مدام تغییر شکل می‌دهند، ایجاد می‌کند. با غروب آفتاب بعدازظهر و تحمل بیشتر دما، از بالا منظره بهتری داشته باشید. بیابان لوت طی سالیان متمادی گرمترین دماهای روی زمین را ثبت کرده است

غار آبی علیصدر

غار علیصدر

در حدود ۱۰۰ کیلومتری شمال همدان غار آبی علیصدر قرار دارد. این شبکه گسترده از اتاقک‌های زیرزمینی، گذرگاه‌های آب و دریاچه‌ها که در دهه ۱۹۶۰ توسط حفاری‌های ایرانی دوباره کشف شد، بیش از ۱۲۰۰۰ سال پیش مسکونی بوده است، همانطور که آثار هنری و سفال‌های موجود در داخل آن نشان می‌دهد. از نظر تاریخی نیز از این غار به عنوان پناهگاه امن لشکر صفوی استفاده می‌شده است. قایق‌های پدالی شما را از میان آب‌های شفاف که به طور متوسط ​​پنج متر عمق دارند، راهنمایی می‌کنند. ساختارهای زمین‌شناسی خارق‌العاده دیوارها را می‌پوشانند و می‌توان در استالاکتیت‌ها و استالاگمیت‌ها، اشکال حیوانات و دیگر شکل‌ها را نشان داد.

میدان نقش جهان

میدان نقش جهان

 میدان نقش جهان احتمالا اصلی‌ترین جاذبه اصفهان است و لقب «نصف جهان» را به آن داده است. این میدان عظیم که در قرن هفدهم ساخته شد، زمانی یک زمین چوگان سلطنتی بود. سایت‌ها در هر طرف توسط یک طاقدار دو طبقه به هم متصل شده‌اند. مسجد امام با سقف‌های رفیع کاشی کاری شده بازدیدکنندگان را مجذوب خود می‌کند، در حالی که مسجد شیخ لطف الله با گنبد خارج از مرکز خود خیره می‌شود. قبل از قدم زدن در بازار امپراتوری می‌توانید از پله‌های موزاییک علی قاپو بالا بروید تا از بهترین مناظر دیدن کنید.

بازار تبریز

بازار تبریز

مکانی عالی برای دیدن صنعت فرش مدرن امروزی است. این بازار باشکوه که در فهرست یونسکو ثبت شده است، مساحتی در حدود ۷ کیلومتر مربع را پوشش می‌دهد و می‌توان گفت که زیباترین و نگهداری شده‌ترین بازار کشور است. ساختمان‌های آجر قرمز به هم پیوسته که بزرگ‌ترین بازار سرپوشیده جهان محسوب می‌شوند، هر کدام چیزهای متفاوتی را ارائه می‌دهند، از طلا و جواهرات گرفته تا ادویه‌جات و لوازم خانگی. مظفریه، بخش قالی، دیدنی‌ترین بخش آن است که در آن کوچه‌های باریک با گونی‌هایی از نخ‌های رنگ‌آمیزی طبیعی پر می‌شود و بازاریان قالی‌ها را حمل می‌کنند و تجارت می‌کنند.

 

منبع: همشهری

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32606

ارسال نظر