وزیر جدید آموزش و پرورش :رتبه بندی معلمان را با قوت پیگیری خواهم کرد

طرح رتبه بندی معلمان را با قوت پیگیری خواهم کرد

وزیر جدید آموزش و پرورش :رتبه بندی معلمان را با قوت پیگیری خواهم کرد

 نوری، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت :طرح رتبه بندی معلمان را با قوت پیگیری خواهم کرد

یوسف نوری گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه ۷ آذر) مجلس شورای اسلامی طی سخنانی اظهار داشت: امیدوارم بتوانم در سایه رای اعتماد نمایندگان محترم مجلس حافظی امین برای اعتماد رئیس جمهور و همراهی صدیق برای جامعه بزرگ فرهنگیان کشور باشم. 

 نوری گفت: صندوق فرهنگیان با سیاسی کاری دستخوش زیان‌هایی شد که جبران این زیان‌ها جز برنامه‌های بنده است

نوری بیان کرد: نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی در مواردی همچون اخذ شهریه و بستن تمام مبادی تعارض منافع از جمله برنامه‌های من می‌باشد به گونه‌ای که هیچ کدام از مدیران ارشد و میانی در وزارتخانه و همچنین هیچ کدام از وابستگان وی نتوانند دست به بازگشایی مدارس بزنند.

وی ادامه داد: سهم آموزش و پررش از سرانه‌ها باید متناسب باشد و باید برای افزایش حقوق و مزایای معلمان از حداکثر ظرفیت‌های کشور استفاده کنیم. براساس برنامه‌های اینجانب موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان فسادزدایی خواهد شد که این کار با اقداماتی همچون اصلاح اساسنامه، ایجاد تنوع در نحوه بازپرداخت سهم اعضاء امکان‌پذیر می‌باشد.

وزیر  آموزش و پرورش در پایان تاکید کرد: اگر می‌خواهیم این بار را به سرمنزل مقصود برسیم سه راه بیشتر نداریم معلم را دریابیم، معلم را دریابیم و باز هم معلم را دریابیم.

نوری تأکید کرد: از اولین و ضروری ترین اقداماتی که پیگیری خواهم کرد، کارآمدی این شورا است. این شورا در خصوص سند ۲۰۳۰ کاملا منفعل عمل کرد و حتی معدودی از اعضای آن با آن سند موافق بودند. بدون هیچ گونه رودربایستی اعلام می‌کنم که سرکردگان سند آموزشی ۲۰۳۰ جایی در نظام آموزش و پرورش نخواهند داشت.

نوری در ادامه گفت: برای جبران کسری نیروی انسانی در کوتاه مدت تدابیری اندیشیدم که در برنامه‌ها به نمایندگان تقدیم شده است. متاسفانه برنامه‌های آموزشی ما از وضعیت خوبی برخوردار نیست. نبود تفاوت آموزشی برای تمام دانش‌آموزان صحیح نمی‌باشد ما باید به جای تنوع در مدارس به تنوع استعدادها و تفاوت‌های فردی دانش آموزان توجه کنیم. سند تحول بنیادی هم به این مهم توجه دارد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 3116

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر