گروه‌های مشمول رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش در این باره گفته است: امروز نسخه اولیه شیوه‌نامه ارزیابی معلمان آماده می‌شود چون قبلاً سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه درباره آن همکاری داشتند، جلسه مشترک شیوه‌نامه برگزار می‌شود و برای تدوین نهایی آن، حدود یک هفته بیشتر متصور نیستیم.

گروه‌های مشمول رتبه‌بندی معلمان اعلام شد

 آیین‌نامه اجرایی معلمان از سوی دولت ابلاغ شد و فوق‌العاده رتبه‌بندی به ترتیب برای رتبه‌های پنج‌گانه آموزشیار معلم، مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم به ترتیب ۴۵ درصد، ۵۵ درصد، ۶۵ درصد، ۷۵ درصد و ۹۰ درصد است.

همچنین یوسف نوری وزیر آموزش‌وپرورش در این باره گفته است: امروز نسخه اولیه شیوه‌نامه ارزیابی معلمان آماده می‌شود چون قبلاً سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه درباره آن همکاری داشتند، جلسه مشترک شیوه‌نامه برگزار می‌شود و برای تدوین نهایی آن، حدود یک هفته بیشتر متصور نیستیم.

آموزش‌وپرورش در تبصره ۳ ماده ۴ آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان، مکلف شده است شیوه‌نامه‌ای برای فرایند اجرای آیین‌نامه و قانون رتبه‌بندی معلمان با همکاری سازمان امور استخدامی و سازمان برنامه و بودجه تدوین کند که این را سریع انجام می‌دهیم.

ارزیابان چه کسانی هستند؟

طبق ماده ۲؛ ارزیابان حرفه‌ای، افراد صاحب نظری هستند که به پیشنهاد و معرفی وزارت آموزش‌وپرورش از بین اعضای هیئت علمی شاغل یا بازنشسته دانشگاه‌های کشور یا وابسته به وزارت یا معلمان شاغل و بازنشسته آموزش‌وپرورش با مدرک کارشناسی ارشد و بالاتر که از سوی مرکز آموزش مدیریت دولتی براساس الگوی ارزیابی حرفه‌ای آموزش داده شده و گواهینامه ارزیابی دریافت می‌کنند.

در ماده ۳ آمده است: مشمولان این آیین‌نامه عبارتند از مشمولین طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان و نیروهای توان‌بخشی مدارس استثنایی که در حال حاضر صرفاً در واحدهای آموزشی و تربیتی اشتغال به خدمت تمام‌وقت دارند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29333

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر