خبر وزیر آموزش و پرورش درباره احکام رتبه بندی معلمان

احکام رتبه‌بندی معلمان از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ اعمال خواهد شد

خبر وزیر آموزش و پرورش درباره احکام رتبه بندی معلمان

نوری، وزیر آموزش و پرورش: 

 مبلغ ۳۸ همت برای اجرای احکام رتبه بندی معلمان در نظر گرفته شده است.

 شروع این احکام از ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ خواهد بود و معوقات آن هم پرداخت خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه شیوه نامه اجرایی قانون رتبه بندی معلمان از هفته آینده ابلاغ می شود، گفت: اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و سازمان برنامه و بودجه هم با توجه به قولی که داده آمادگی دارد و شاهد پرداخت برای همکاران عزیز خود خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «یوسف نوری»، وزیر آموزش و پرورش درباره ابلاغ آیین نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در پخش خبری ساعت ۲۱ شبکه خبر توضیح داد: قانون رتبه‌بندی معلمان از سال ۹۰ برای بهبود کیفیت و معیشت فرهنگیان بوده است و همچنین در مستندات قانونی مانند سند تحول بنیادین و ماده ۶۳ قانون بودجه کشور به این طرح تاکید شده است. 

او با بیان اینکه قانون رتبه‌بندی معلمان پس از ۱۰ سال وقفه و انتظار با همکاری مجلس شورای اسلامی، دولت و شورای نگهبان میسر شد، ادامه داد: آیین نامه رتبه‌بندی در ۲۵ ماده و جداول تنظیم و همچنین هیات ممیزه برای اجرای این قانون مشخص شده است. 

وزیر آموزش و پرروش تاکید کرد: هفته آینده شیوه نامه به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد و هیئت‌های ممیزه هم تعیین شده‌اند و کانون‌های ارزیابی که در این آیین نامه آمده تعیین شده‌اند و انشالله ارزیابی حرفه‌ای از عزیزان به عمل خواهد آمد. 

نوری در مورد مشمولان این قانون تصریح کرد: براساس آیین نامه مشمولان همکاران فرهنگی ما هستند. یک سری محدودیت‌ها برای برخی افراد وجود دارد مانند افرادی که در مرخصی بدون حقوق به سر می‌برند یا مامور به تحصیل هستند و افرادی که کد استخدامی ندارند، این‌ها مواردی است که محدودیت ایجاد کرده است، اما باید صلاحیت‌ها و شایستگی‌های عمومی و تخصصی و حرفه‌ای معلمان احصا شود علاوه بر این امتیازات تجربه به این موارد اضافه خواهد شد و کف امتیازات ۴۸۰ امتیاز خواهد بود و برای رتبه‌های مختلف فرق دارد؛ برای رتبه‌های بالاتر ۹۰۰ امتیاز داریم که استاد معلم هستند. 

نوری در ادامه یادآور شد: این موضوع در آیین نامه به خوبی توضیح داده شده و دستورالعمل اجرایی آن را هم ابلاغ خواهیم کرد. مشمولانی که حدنصاب را که در جدول شماره ۳ تعیین شده را نیاورند، برای اینکه از این مزایای قانون محروم نشوند، در رتبه اول یعنی آموزشیار-معلم قرار می‌گیرند تا یک سال فرصت داشته باشند امتیازات لازم را برای رتبه‌هایی که استحقاق آن را دارند به دست بیاورند. وظایف و اختیاراتی به هیئت‌های ممیزه، حتی در مورد نوع ارزیابی داده شده که این کار انجام خواهد شد. 

او با بیان اینکه ۳۸ همت به عنوان بودجه برای اجرای رتبه‌بندی در نظر گرفته شده گفت: اجرای رتبه‌بندی از ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ آغاز می‌شود و انشالله سازمان برنامه و بودجه هم با توجه به قولی که مسعود میرکاظمی داده است آمادگی این را دارد که به محض اتفاق افتادن این اقدام شاهد پرداخت برای همکاران عزیز خود باشیم. 

نوری در پاسخ به اینکه آیا شروع احکام از یکم مهرماه سال جاری اجرا می‌شود اظهار کرد: بله از ۳۱ شهریور سال ۱۴۰۱ آغاز می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش در مورد پرداخت معوقات فرهنگیان پس از اجرایی شدن آیین نامه نیز اینطور گفت: بر اساس قولی که میرکاظمی داده‌اند این امر میسر می‌شود. 

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که صدور احکام از چه زمانی آغاز می‌شود، بیان کرد: احتمالا جمع کردن دوستان کمی سخت می‌شود، ولی چون بخش اولش نوشته شده و توافقات هم صورت گرفته، امیدواریم هفته آینده آن را نهایی کنیم و در کنار آن کارهای اجرایی در استان‌ها شکل می‌گیرد. خوشبختانه ما با فصل تابستان روبه رو هستیم و علی رغم اینکه فعالیت‌های تابستانی ما برخلاف سال گذشته که کرونا بود و حتی سال قبل از شیوع کرونا بیشتر شده و ما اعتباراتی را برای فعالیت‌های تابستانی دانش آموزانی که در دوران کرونا جا مانده بودند در نظر گرفته ایم، اما همکاران ما آزاد هستند برای اینکه بتوانیم از ظرفیت‌ها استفاده کنیم و کار رتبه‌بندی را با دقت و زودتر انجام بدهیم. 

او در پایان افزود: آیین نامه در حال حاضر عملا وارد وزارت آموزش و پرورش شده و تلاش ما بر این است که با توجه به فراهم شدن مقدمات کار را زودتر انجام بدهیم.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 29037

  • ناشناس

    ابلاغ شده یا ابلاغ میشه کدامیک؟

ارسال نظر