قاضی زاده هاشمی خبرداد

مهاجرت ۴ هزار پزشک و ۳۰۰ هزار نفر با مدارک فوق لیسانس و دکترا

وقتی جمعیت وسیع نخبگانی میل به مهاجرت پیدا کرده و یا شرایط آن را پیدا کرده، نشان‌دهنده آن است که در کشور نیازمند مؤلفه‌های امیدآفرینی هستیم.

مهاجرت ۴ هزار پزشک و ۳۰۰ هزار نفر با مدارک فوق لیسانس و دکترا

سیداحسان قاضی‌زاده هاشمی، عضو شورای مرکزی حزب نسل‌نو اعلام کرد :متاسفانه طی سه سال گذشته حدود ۴ هزار نفر پزشک و حدود ۳۰۰ هزار نفر از جمعیت دانشگاهی که مدارک آنها فوق لیسانس و  دکترا بوده، از کشور مهاجرت کردند. 

قاضی‌زاده هاشمی، افزود: وقتی جمعیت وسیع نخبگانی میل به مهاجرت پیدا کرده و یا شرایط آن را پیدا کرده، نشان‌دهنده آن است که در کشور نیازمند مؤلفه‌های امیدآفرینی هستیم. 

وی متذکر شد: زمانی که انجمن‌های صنفی، تخصصی و دانشگاهی نتوانند دایره نفوذ خود را به معنای جذب و نگهداری افراد جهت مشارکت در توسعه و آبادانی کشور حفظ و صیانت کنند، گریز از مرکز شکل می‌گیرد.

رئیس نظام پزشکی: حتی مهاجرت یک پزشک هم برای ما سنگین است.

به گزارش فرارو، محمد رئیس زاده، رئیس کل سازمان نظام پزشکی نیز در مورد مهاجرت پزشکان اظهار داشت که مهاجرت پزشکان قبل از کرونا بوده و هنوز هم ادامه دارد و به لحاظ آماری به نسبت کل جامعه پزشکی کشور، آمار معنا داری نیست، اما حتی مهاجرت یک پزشک هم برای ما سنگین است.
رئیس کل سازمان نظام پزشکی در ادامه افزود: "حتی مهاجرت یک پزشک هم برای ما سنگین است، زیرا هزینه‌های بسیار زیادی برای تربیت یک پزشک صورت می‌گیرد و فعالیت نخبه‌های علمی ما در کشور‌های دیگر، برای ما قابل پذیرش نیست.
پزشکان ما مهاجرت می‌کنند، چرا که شرایط ادامه کار در رشته پزشکی در کشور را مناسب نمی‌بینند و به دلیل غیرواقعی بودن تعرفه‌ها و سختی‌های گذراندن طرح و عدم استقبال از ادامه تحصیل و گرفتن تخصص، خروج از کشور را گزینه مناسبی می‌دانند.
 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2857

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • کیومرث

        درود برهمه.آدم تاسف میخوره،چرا طبقه باسواد جامعه به نقطه ای از زندگی خود رسیده اند که زندگی در غربت را به زندگی در وطن ترجیح میدهند.رقم بالایی است در3 سال 4000 پزشک و 300000باسطح سواد فوق لیسانس و دکترا وتعدادی از نخبگان و ورزشکاران رتبه اولها رقم خیلی بالاییست و قابل تامل و تفکر و اینکه چرا؟باید رسیدگی اساسی بکنیم.و نباید پشت گوش بیاندازیم.بدرود

      ارسال نظر