۲۰۰ معامله‌گر دلار فردایی و دلال طلا بازداشت شدند

دستگیری ۲۰۰ معامله‌گر فردایی و دلال طلا دستگیر شدند . یک مقام ارشد انتظامی خبر داد که در یک کانال تلگرامی روزانه ۳ تن طلا بصورت صوری معامله می شئ و بر بازار تاثیر می گذاشتند که تمام افراد آن بازداشت شدند

۲۰۰ معامله‌گر دلار فردایی و دلال طلا بازداشت شدند

دستگیری ۲۰۰ معامله‌گر فردایی و دلال طلا  دستگیر شدند . یک مقام ارشد انتظامی خبر داد که در یک کانال تلگرامی روزانه ۳ تن طلا  بصورت صوری معامله می شئ و بر بازار تاثیر می گذاشتند که تمام افراد آن بازداشت شدند 

سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور گفت: پس از جرم‌انگاری خرید و فروش صوری طلا و ارز در فضای مجازی و حقیقی، ۸۶ کانال تلگرامی با عضویت ۷۵ هزار نفر شناسایی شد.

 سردار مهدی حاجیان سخنگوی فرماندهی انتظامی کشور گفت: در خصوص معاملات فردایی ۳ گروه وجود داشت؛ آن‌هایی که هیچ طلا و ارزی نداشتند، عده‌ای به دنبال فروش و سود بیشتر بودند و گروه آخر تحلیل‌ها را انجام می‌دادند. این معاملات کاغذی و صوری است و بیعی صورت نمی‌گیرد و شبه‌قمار است.

وی ادامه داد: در قانون این مساله جرم انگاری نشده بود و همین باعث شده بود تا اخلال در بازار سرمایه و طلا و ارز رخ دهد که در چند روز قبل شاهد آن بودیم. خوشبختانه جرم انگاری صورت گرفت و پلیس هم اختیارات در فضای مجازی و حقیقی پیدا کرد که در نتیجه ۸۶ کانال با عضویت ۷۵ هزار نفر شناسایی شد و ۵۷ نفر دستگیر شدند.

سردار حاجیان بیان کرد: تنها در یکی از این کانال‌ها روزانه ۳ تن طلای صوری معامله می‌شد. ۲ نفر از افراد اصلی و ۳۰ سرشاخه هم دستگیر شدند. در مجموع ۲۰۰ نفر از معامله گران و دلالان فردایی طلا و ارز دستگیر شدند.

به گفته سخنگوی فراجا، طرح عملیاتی عظیمی درپلیس فتا در حال انجام است که با لایوهای غیراخلاقی برخورد شود و بنابر قانون به حبس از ۲ ماه تا ۲ سال محکوم خواهند شد و در همه کشورها انتشار تصاویر منکراتی و فساد جرم‌انگاری شده است.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 28018

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر