ماجرای مسافران مسموم اتوبوس در کاشان چه بود؟

مسافران مسموم اتوبوس پس از درمان در بیمارستان شهید بهشتی کاشان با حال عمومی خوب مرخص شدند.

ماجرای مسافران مسموم اتوبوس در کاشان چه بود؟

رییس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان گفت: شماری از مسافران یک دستگاه اتوبوس که سفر خانوادگی داشتند عصر سوم تیر در مسیر اتوبان قم_کاشان دچار مسمومیت غذایی با علائم گوارشی شامل تهوع، اسهال و استفراغ با یک دستگاه اتوبوس آمبولانس برای انجام اقدامات درمانی به این مرکز منتقل شدند.

ابوالفضل شجاعی گفت: ۱۶ نفر از مسافران با حداقل سن ۶ و حداکثر ۵۰ سال مسموم شده بودند که پس از اعزام به مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان بلافاصله اقدامات تشخیصی و درمانی برای این بیماران انجام شد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی شهید دکتر بهشتی کاشان افزود: این افراد به دلیل مصرف نان کپک زده در یکی از مجتمع‌های رفاهی – اقامتی بین راهی دچار مسمومیت شدند.

وی با بیان اینکه هر ۱۶ نفر در بیمارستان بستری شدند، اضافه کرد: با طی روند درمان در حال حاضر همه آنها از بیمارستان مرخص شدند.

شجاعی ادامه داد: این افراد همگی با هم نسبت فامیلی داشته و از تهران به سمت یزد در حرکت بودند.

او می‌گوید: کادر پزشکی بخش اورژانس متشکل از دکتر کریمیان و دکتر زارع پور از پزشکان گروه داخلی و کادر پرستاری این بخش توانستند با انجام اقدامات فوری و لازم شرایط بهبودی این مسافران را تسریع بخشند و پس از چند ساعت انجام اقدامات درمانی، ۱۶ بیمار بستری شده با حال عمومی مساعد ترخیص شوند.

به گفته او، مسافران با توجه به شروع فصل تابستان و افزایش مسافرت و احتمال مسمومیت‌های غذایی نکات بهداشتی و لازم را رعایت کنند تا دچار مسمومیت و بیماری‌های گوارشی نشوند و سفر بی خطری را سپری کنند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 27596

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر