جزئیات جدید از مسمومیت 50 دانشجوی دانشگاه علوم پایه زنجان

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان گفت: تعدادی از دانشجویان این دانشگاه روز پنجشنبه دچار مسمومیت غذایی شده بودند که علت آن در دست بررسی است.

جزئیات جدید از مسمومیت 50 دانشجوی دانشگاه علوم پایه زنجان

کریمی گفت: روز پنجشنبه تعداد ۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه تحصیلات تکمیلی زنجان پس از صرف وعده نهار در سلف این دانشگاه دچار مسمومیت شدند.

او می‌گوید: پس از کسب خبر مسمومیت دانشجویان بلافاصله آن‌ها را به مراکز درمانی معرفی و منتقل کردیم.

به گفته رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان علائم مشاهده شده در دانشجویانی که دچار مسمومیت شده اند بیشتر تهوع و استفراغ بوده است.

کریمی گفت: ظهر روز پنجشنبه ۶۵۰ نفر از غذای سلف دانشگاه میل کرده اند که از این تعداد  ۵۰ نفر دچار مسمومیت شده اند.

او می‌گوید: دانشجویانی که دچار مسمومیت شده بودند به مدت ۲ روز با هماهنگی‌هایی که توسط معاونت دانشجویی دانشگاه انجام شده بود به مراکز درمانی منتقل شده و دارو‌های لازم را جهت بهبودی دریافت کرده و توسط مسئولین دانشگاه به خوابگاه برگردانده می‌شدند.

به گفته رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان از تعداد مذکور فقط یک نفر در بیمارستان بستری شده و مابقی دانشجویان به صورت سرپایی درمان شده اند.

کریمی گفت: از روز پنجشنبه که این اتفاق برای دانشجویان افتاده شخصا به همراه معاونت دانشجویی دانشگاه بر روند درمان دانشجویان نظارت داشته ایم.

او می‌گوید: بلافاصله پس از این اتفاق با مسئولین دانشگاه علوم پزشکی تماس گرفته و یک تیم بهداشتی برای بررسی دقیق موضوع و علت مسمومیت دانشجویان درخواست کردیم.

به گفته رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پایه زنجان این تیم از محل سلف سرویس، غذا‌های  طبخ شده در روز پنجشنبه و حای مواد اولیه غذا‌های طبخ شده در روز پنجشنبه، آب آشامیدنی دانشگاه، دستگاه‌های آبسردکن و حتی از محل زندگی دانشجویان و خوابگاه آن‌ها نیز  نمونه برداری کرده اند.

کریمی گفت: با توجه به اینکه کشت این نمونه‌ها به ۷۲ ساعت زمان نیاز دارد، نتیجه آزمایش‌های انجام شده طی روز‌های آبنده اعلام خواهد شد./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 26594

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر