خبر مهم درباره زمان واریز یارانه جدید | نحوه دریافت وام فوری با کارت یارانه

زمان واریز بیست و هفتمین مرحله یارانه معیشتی اعلام شد.

خبر مهم درباره زمان واریز یارانه جدید | نحوه دریافت وام فوری با کارت یارانه

دولت قرار است سال آینده سه یارانه نقدی به مردم پرداخت کند؛ یارانه نقدی ، یارانه معیشتی و یارانه جدید از ۹۰ هزار تومان تا ۱۲۰ هزار تومان. با این حساب مجموع یارانه دریافتی یک خانوار چهار نفره در سال آینده بین ۴۸۰ هزار تومان تا ۵۰۰ هزار تومان می‌شود. جزئیات لایحه بودجه و نیز اظهارات مسئولان اقتصادی دولت حاکی از تغییر روند تخصیص و میزان پرداخت یارانه‌های نقدی به خانوارهاست. بر این اساس، سال آینده یارانه دریافتی خانوارهای مشمول بیش از دو برابر خواهد شد. لایحه بودجه همچنین دولت را مکلف به حل معمای ۱۱ ساله دهک بندی خانوارها کرده است.

زمان واریز و مبلغ یارانه بهمن ماه

طبق گفته تعدادی از مسئولین قرار بود یارانه جدید بهمن‌ماه واریز شود، اما این وعده اجرایی نشد و اطلاعیه سازمان هدفمندی یارانه‌ها نشان می‌دهد قرار نیست یارانه جدید با یارانه معیشتی بهمن‌ماه واریز شود.

امید حاجتی، مدیرعامل سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها از پرداخت «بیست و هفتمین» مرحله یارانه معیشتی به حساب سرپرستان خانوار در ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۱۰ بهمن‌ماه خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: مانند دوره‌های پیشین، واریزی‌ها یارانه معیشتی به حساب خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲هزار تومان و خانواده‌های پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان است.

وی یادآورشد: «چهاردهمین قسط» از پرداخت دومین مرحله وام یک میلیون تومانی کرونایی در این ماه، از حساب سرپرستان خانواده‌هایی که این وام را دریافت نموده‌اند، کسر می‌شود.

 مبلغ وام با کارت یارانه چقدر است؟

وام فوری با کارت یارانه یکی از انواع وام بدون ضامن است. وعده دولت پرداخت وام بدون ضامن است، این وام تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان و فقط به کارمندان دولت پرداخت می‌شود. براساس اظهارات وزیر اقتصاد کارمندان ثابت دولت می‌توانند بدون ضامن و با روش اعتبارسنجی از ۱۲ بانک زیرمجموعه وزارت اقتصاد وام بگیرند.

طی یک سال گذشته یکی از طرح‌های دولت برای حل مشکل ضامن برای وام‌گیرندگان این بوده که در بخش ضمانت وام تسهیل‌گری رخ دهد. بارها دولت روی وام فوری با کارت یارانه تاکید کرده که در واقع نوعی وام بدون ضامن است.

در این روش متقاضی می‌تواند با به گرو گذاشتن کارت دریافت یارانه خود وام فوری بگیرد. در جریان دریافت وام، پروسه پیدا کردن و ارائه ضامن موجب زمان‌بر شدن دریافت وام می‌شود. با حذف این مرحله وام‌گیرندگان زودتر به پول می‌رسند.

در حال حاضر بیشترین یارانه را احتمالا یک خانواده پنج نفره دریافت می‌کند. مبلغ یارانه معیشتی بنزین این خانوار ۲۰۵ هزار تومان است و آنها ۲۲۷ هزار تومان نیز یارانه نقدی دریافت می‌کنند.

به جز مواردی که دولت تکلیف می‌کند، میانگین زمان برای بازپرداخت وام‌‌های بانکی سه سال یعنی ۳۶ ماهه است. هچنین نرخ سود مصوب برای تسهیلات بانکی ۱۸ درصد است.

از آنجایی که اگر قرار باشد کارت یارانه آنها به عنوان وثیقه در اختیار بانک باشد، مبلغ یارانه فقط نیمی از قسط یک وام ۲۵ میلیون تومانی را پوشش می‌دهد. چرا که مبلغ قسط یک وام ۲۵ میلیون تومانی با سود ۱۸ درصد و اقساط ۳۶ ماهه، ۹۰۳ هزار تومان برآورد می‌شود اما مبلغ کل یارانه دریافتی یک خانوار پنج نفره ۴۳۲ هزار تومان است،

حتی ممکن است که بانک فقط تا مبلغی وام بدهد که مبلغ یارانه بتواند اقساط را پوشش دهد. خانواری ۴۳۲ هزار تومان یارانه می‌گیرد می‌تواند وام ۱۲ میلیون تومانی دریافت کند. این در حالی است که تعداد اعضای بسیاری از خانوارهای یارانه‌بگیر کمتر از پنج نفر است و برخی فقط یارانه نقدی را دریافت می‌کنند.

با توجه به شرایطی که وجود دارد، احتمالا بانک‌ها برای پرداخت وام فوری با کارت یارانه سخت‌گیری بیشتری کنند، مگر این که ضامن هم به آن اضافه شود یا مبلغ وام کمتر از ۱۰ میلیون تومان باشد.

جزئیات تغییر یارانه دریافتی خانوارها

درباره مبلغ یارانه های تعلق گرفته به خانوارهای مشمول، جزئیات تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آینده در مقایسه با قانون بودجه ۱۴۰۰، نشان می دهد که یارانه های نقدی و معیشتی به خانوارها، تغییری نخواهد کرد. به این ترتیب یارانه نقدی همان ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان و یارانه معیشتی برای خانوارهای یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوارهای دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانوارهای سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوارهای چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان خواهد بود

اما دولت در راستای اصلاح سیاست ارز 4200 تومانی، قرار است منابع ریالی این یارانه را (که پیشتر به صورت ارز 4200 پرداخت می شد و عمدتاً به جیب واردکنندگان می رفت) به صورت مستقیم به مردم بپردازد. درباره مکانیسم پرداخت این یارانه هنوز جزئیات دقیقی اعلام نشده است اما جدول تبصره ۱۴ لایحه بودجه سال آینده نشان می دهد که برای این کار، دولت بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته است. در این زمینه اظهارات قادری، عضو کمیسیون برنامه و بودجه حاکی از این است که بر اساس یارانه جدید، چهار دهک کمتر برخوردار ماهیانه حدود ۱۲۰ هزار تومان و سه دهک بعدی ماهیانه حدود ۹۰ هزار تومان به ازای هر نفر، دریافتی خواهند داشت.جعفر قادری عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بر این اساس یارانه جدید چهار دهک اول ماهانه حدود ۱۲۰ هزار تومان و سه دهک بعدی ماهانه حدود ۹۳ هزار تومان خواهد شد، به طوری که یک خانوار چهار نفره که در دهک اول تا چهارم قرار دارد ماهانه ۴۸۰ هزار تومان یارانه جدید دریافت می‌کند. این مبلغ برای خانوارهای چهار نفره دهک پنجم، ششم و هفتم نیز ۳۶۰ هزار تومان است.

محاسبه یارانه یک خانوار 4 نفره در سال 1401

با توجه به توضیحات فوق می توان گفت با در نظر گرفتن یک خانوار چهار نفره که یارانه نقدی آن ها 182 هزار تومان، یارانه معیشتی آن ها 172 هزار تومان و یارانه حاصل از اصلاح ارز 4200 آن ها، بین 360 تا 480 هزار تومان است، این خانوارها بسته به این که در کدام دهک قرار داشته باشند، بین 714 تا 834 هزار تومان یارانه دریافت خواهند کرد. این رقم (بدون در نظر گرفتن افزایش هزینه ها) نسبت به سال 1400 بین 101 تا 135 درصد افزایش را نشان می دهد.

در همین حال، مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری بودجه ۱۴۰۱ گفت: با حذف  ارز۴۲۰۰ تومانی برای دهک‌های پایین در قالب یارانه رقمی را محاسبه کرده ایم که این رقم برای هر نفر ۹۰ تا ۱۲۰ هزار تومان است، این عدد فعلا قطعی نیست و اگر شرایط کشور به این منوال ادامه پیدا کند قطعا در سال‌های آتی هم پرداخت می‌شود.

میرکاظمی گفت: وام ازدواج حذف نشده است، وام‌های حمایتی در یک بسته جمع شده تا دولت اختیار تدوین آیین نامه را داشته باشد. در صورت تصویب مجلس آن را تخصصی بررسی می‌کنیم. علاوه بر آن در این بودجه ۱۱ هزار میلیارد تومان برای جمعیت و جوانی جمعیت تخصیص داده‌ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: در دولت قبل رئیس جمهور و وزرا سفر نداشتند. جمعه‌ای نیست که رئیس جمهور در تهران باشد و سفر‌های استانی ایشان در بودجه پیش بینی شده است. همچنین اضافه شدن نهاد‌هایی به زیر مجموعه نهاد ریاست جمهوری منجر به افزایش بودجه این نهاد شده است.میرکاظمی در پایان گفت: هیچ نگاهی به دستگاه ها خاصی نداریم و بودجه بدون نگرش خاصی بسته شده است.

یارانه برای اقشار کم درآمد

دولت با ساماندهی پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدای سال ۱۴۰۱، یکصدهزار میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه در نظر گرفته است.این مطلب را هادی قوامی معاون وزیر اقتصاد تایید کرده و درباره ساماندهی پرداخت ارز ۴۲۰۰ تومانی گفته است: مبلغ یکصد هزار میلیارد تومان اعتبار در لایحه بودجه سال آینده برای حمایت و پشتیبانی از اقشار آسیب‌پذیر در نظر گرفته شده است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای حمایت از این اقشار باشد.

با این حال، سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور در گفتگوی تلویزیونی اخیر خود تاکید کرده است: ارز ۴۲۰۰ تومانی حذف نمی‌شود بلکه شیوه پرداخت آن تغییر خواهد کرد، یعنی یارانه به اقشار آسیب پذیر تعلق خواهد گرفت.یارانه جدید دولت فقط به کسانی پرداخت خواهد شد که دو یارانه نقدی و معیشتی را می‌گیرند. به عبارت دیگر، فقط حدود ۶۰ میلیون ایرانی مشمول یارانه جدید دولت می‌شوند.

مبلغ یارانه جدید دولت، ۱۴۰ هزار تومان ماهیانه به ازای هر ایرانی آسیب پذیر در نظر گرفته شده است که در صورت تصویب این پیشنهاد در مجلس شورای اسلامی، از ابتدای سال آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد. در واقع، این مبلغ از تقسیم اعتبار یکصد هزار میلیارد تومانی میان حدود ۶۰ میلیون ایرانی آسیب پذیر حاصل شده است.در عین حال، براساس آمار‌های رسمی، هم اکنون ۷۸ میلیون و ۳۵۲ هزار و ۸۵۶ نفر ماهانه یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی را از دولت دریافت می‌کنند.

حال اگر تعداد کل یارانه بگیران را بر تعداد کل جمعیت (بیش از ۸۵ میلیون نفر) تقسیم کنیم، میزان دقیق یارانه بگیران و یارانه نگیران مشخص می‌شود.  حساب و کتاب‌ها نشان می‌دهد در حال حاضر ۹۲ درصد از جمعیت ایران یارانه نقدی می‌گیرند و فقط ۸ درصد ایرانی‌ها، یارانه‌بگیر نیستند.

در همین حال، دولت ماهانه به حساب بیش از ۲۰ میلیون و ۷۰۲ هزار و ۱۳۷ نفر سرپرست خانوار، یارانه معیشتی پرداخت می‌کند.خانواده‌های یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانواده‌های دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، خانواده‌های سه‌نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانواده‌های چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانواده‌های پنج‌نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان یارانه معیشتی دریافت می‌کنند.

دولت در نیمه اول امسال ۲۱ هزار و ۵۳۳ میلیارد تومان بابت یارانه نقدی و ۱۶ هزار و ۷۰۵ میلیارد تومان بابت یارانه معیشتی پرداخت کرده است.

یارانه سه برابری برای خانوارها

براساس طرح جوانی جمعیت یارانه برخی از خانوارها قرار است به زودی سه برابر شود. اما کدام خانوارها مشمول افزایش سه برابری یارانه نقدی می‌شوند؟ آنگونه که رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفته قرار است  یارانه  برخی از خانوارها سه برابر شود. اما کدام خانوارها؟

 طرح جوانی جمعیت در شورای نگهبان تصویب شد. طرحی که بر اساس آن قرار است مشوق‌هایی برای فرزندآوری و ازدواج به افراد داده شود.


بیشتر بخوانید : جزئیات طرح جوانی جمعیت و فرزندآوری | از وام 30میلیونی تا خودروی بدون قرعه کشی


آنگونه که رییس کمیسیون مشترک طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گفته قرار است  یارانه  برخی از خانوارها سه برابر شود. اما کدام خانوارها؟

شرط افزایش سه برابری یارانه این است که خانوارها جزو چهار دهک اول درآمدی جامعه باشند. سرپرست خانوار در دستگاه دولتی شاغل نباشد و از همه مهم‌تر اینکه خانواده حداقل سه فرزند داشته باشد.


 

ببینید /اعطای خودرو به مادران دارای فرزند دوم به بعد

 


نکته مهم در افزایش سه برابری یارانه نقدی خانوارها این است که تنها یارانه فرزندان خانواده سه برابر می‌شود و گویا یارانه پدر و مادر تغییری نخواهد کرد.


بیشتر بخوانید | یارانه نقدی 3 برابر می شود| مشمولان یارانه سه برابری جدید چه کسانی هستند؟


بر این اساس یارانه خانوارهای چهار دهک اول جامعه که در بخش دولتی شاغل نباشند و حداقل سه فرزند داشته باشند، سه برابر می‌شود.

اما هنوز مشخص نیست که یارانه نقدی این خانوارها مشمول افزایش سه برابری می‌شود و یا یارانه معیشتی این خانوارها.

از دلار جهانگیری تا یارانه محسن رضایی

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2631

  • ناشناس

    آقای مسولین ایران خودرو درکدام کشور جهان اول ۶ماه پول مردم را می گیرند بعد به قیمت روز باوعدهخلافی خودرو می دهند

    • فریدون حیدری

      دولت به فکر خودش هست تا راحت بخواند برای ملت ارزش قایل نیستن ۴۲ سال دورغ تحویل ما دادن تا آنجای که توانستن کرونا کشته تا صدای مردم بیرون نیاد حالا هم فرزنداوری برنامه دولت شودی من ۲سال هست.بیکارم مشگل گرانیی دست ملت پول نیست.دولت روحانی دولت جدید هم رای ندادم.

  • ناصر

    شاغلین دولتی بادریافتی ماهانه ۵ تا ۶ میایون تومان چه کناهی کردن که همه مصوبات دولت و مجلس بر ضرر این اقشار هستش در ضمن یارانه ای که هرسال بی ارزشتر میشود و به احتمال زیاد در آینده قطع خواهد شد پشتوانه خوبی برای فرزند آوری نیست اونهم در این زمانی که هر روز اجناس نایابتر و گرانتر میشوند

    • ناشناس

      با سلام ایکاش حقوق ما هم شش میلیون بود یا رانه نمیخاستیم .ما شغل آزاد و مستاجریم ماهی سه میلیون هم گیرمون نمیاد.

    • بنده خدا

      تو الان خودتو بدبخت میدونی
      نیمی از مردم ایران زی ۲۶۰۰۰۰۰ تومان درآمد دارن.
      سرکار ما کارگرانی هستن که با مدرک فوق دیپلم و لیسانس حقوق ۲۵۰۰ الی ۳ میلیون میگیرن.
      اونوقت تو خودتو اگه اینقدر بیچاره میدونی پس آدمی مثل من با مدرک تحصیلی لیسانس ماهی ۲۶۰۰ حقوق میگیرم چی بگم؟
      به خاطر ضعیف بودن چشمم شغل دولتی نتونستم بگیرم.
      دولت هم هیچ وقت به دادم نرسید.
      با چنگ و دندون دارم زن و بچه مو اداره میکنم
      خودم آجر به شکمم میبندم که زن و بچه م گشنه گی نکشن.
      مستاجر هم هستم.
      تازه از من فقیرتر خیلی تو مملکت وجود داره

  • ناشناس

    من داری چهار فرزند که سه تا از آنها بیمار هست واحد پرمانند بازنشسته وحقوقم کفایت پول دارو درمانشان کفایت نمی کند

  • عبدالکریم حجتی

    باتورم شدیدی که شایدمسوولین حس نکننداگربه 90درصدمردم یارانه میلیونی هم بدهندافزایشهایی که قسمتی ازآنهم مقصرمسوولینندهیچ افاقه نمیکندوفقیرفقیرترمیشودتاخودمسوولین واقعی نخواهنداصلاح نمیشودمثلاخودروی داخلی چرااز10میلیون به 180میلیون رسیدچه کسی سود میبرد؟اینکه ایرانی است ارزبری هم ندارد،پاسخگوکیست؟شنیده ام درصدی قابل ملا حظه دولت میگیردوهرچه گرانتردرصد بیشترواگرنیست چرا قیمتهانجومی است وجالب است برای واردات خودرو شرطی گذاشتندکه یعنی وارداتی درکارنیست،سربسرمان گذاشتند،خدابزرگ است.

  • بهروزحیدری

    سلام یارانه رو زیاد نکنید چون از اون طرف همه چیز رو دیگه هزار برابر میکنید اگه الان یه نون خالی گیرمون میاد اون موقعه دیگه اون نون خالی هم از سفره مردم بر میدارید اگه میخواید زیاد کنید کنید اما اجناس دیگه گرون نشن وقتی یارانه زیاد بشه اجتاس هم گرون پس چه فایده

  • ن جو

    چرا مستمری معلولین را 8 ماه هست قطع کردید و می‌گویند هنوز جوابش از تهران نیامده مگه خبرش از فضا باید بیاید بعضی از معلولین رو مستمری شان رو قطع کردید 350 هزار میدین آنهم 1 ساله زیاد کردید قبلا 65 هزار میدادی 4 ماه دادید تلافی رو درآوردید این هم از کار دولت هزار آفرین به اینهمه رحم و انسانیت

  • شیرین

    بالاخره معلوم نشد میدین یا نه

  • ناشناس

    دولت هر روز یه وعده می ده به هیچ کدام عمل نمی کند مردم چه گناهی کردن یارانه اونهایی که قطع شده به هر دلیلی قرار شد دوباره ثبت نام کنن عملی نکردند بچه سومم که بیا ریم از کجا معلوم وعده را عملی کنند

  • پلن

    اگه تمام دنیا رو هم بدن مگه کسی دیونه باشه که تواین زمونه بچه داربشه


    • ناشناس

      آره بخدا راست میگی

  • عباس

    می گم این خونواده هایی که تک فرزند هستن آدم حساب نمیشن باید بشن 3 فرزند تا آدم حساب بشن؟؟

    • ناشناس

      به همه شما ایشاا..یارانه ۸۰۰ تومان هر نفر داده می شود

  • امیر

    بچه دار شدن یعنی خیانت به فرزندی که به دنیا میاد... 33 سالمه می گن به فکر نسل آینده ایم کم مونده دخترم بره خونه بخت هنوز از فکرشون خبری نیست...

  • ناشناس

    روزی که از خواب بیدار نشین وتصمیم گیری نکنید حتما روز خوبی خواهد بود.

  • فرزانه ولی پور

    بایدیارانه قشرهای ضعیف زیادکنن

  • زیبا

    خیلی خالی بندیدیارانه که قطع شده دارید مردم وگول میزنید من یه مستاجرم با ۳تا بچه درامدندارم یارانمم قطع کردید

  • ناشناس

    ببخشید ما دیگه سنمون بالایع شوهرن تازه بازنشست شده تکلیف ما چیع با سه ملیون ونیم تومن حقوق

  • کدخدا

    عجب

  • سهیلا

    سلام خسته نباشید می خواستم ببینم که من سه تا فرزند دارم آیا این پولی که میگوید به بچه ها یه من تعلق میگیره ممنون تازه من بچه هام دوقلو هستن ویکی بزرگتر

  • Reza

    شماهاچقدرساده ایدامروزفردااینقدرکشش‌میدن‌تابشخ۴سال‌بعدش‌هم‌بایه‌وعده‌جدیدمیریم‌توبازدوم‌میشه۸سال

  • ناشناس

    دولت بی عرضه همش تو فرزند اوری برای مردم پهن میکنه ولی مردم هوشیار شدن

  • ناشناس

    مردم باچه درآمد و امکاناتی بچه بدنیا بیارن،افراد ثروتمند رو اجبار به فرزند آوری کنید نه فقیرا رو بیچاره تر.آخه این چه سیاستیه؟؟؟؟؟!!!!شما جلو تورم و افزایش بی معنی کالاها و بگیرید مردم خودشون بلدن چیکار کنن ونیازی به توصیه های شما ندارند.

  • ناشناس

    من خودم مددجو کمیته امداد با 2تافرزند همون 4۵ تومن واسم میدن همش الکیتازه مستاجرهم هستم نه کمکی نه چیزی

  • ناشناس

    انقدر گرونی کردن اجاره ها بالا بردن چجوری توگرونی چجوری بچه بیارن من خودم ۱ بچه دارم نمیتونم ب خواسته اش برسم شوهرم شغلش آزادهست اجاره انقدربالابردن نمیتونیم خونه اجاره کنیم الان چند ماه اومدیم خونه پدرشوهرم برامون خیلی سخته وسایلامون زیر پارکینگ ریخته یعنی مادل نداریم زندگی کنیم شوهرم چندماه بیکاره هیچکس به دادمون نمیرسه

  • حمید

    به جای یارانه دادن برای فرزند اوری هزینه درمان اونایی که بچه دار نمیشن رو بدین

  • نسرینقربانی

    سلام من ماهی 2میلون پانصد در آمد دارم 700تومان اجاره خانه و500اجاره مغازه0 80تومان قسط دارم می ماند پانصد تومان خرج من چکار کنم با این 500تومان چی بخورم لباس هم نمی تونم بگیرم دکتر هم نمی تونم برم این زندگی است

  • ناشناس

    ما ۱۰سال با مدرک فوق لیسانس کار می‌کنیم هنوز نیروی قرار دادی هستیم طرف بغل دست ماست فوق دیپلم رسمی هست ۱۷میلیون میگیره ما ۵۵۰۰ کجای این عدالت بعد ۱۰سال هنوز رسمی نشی وامنیت شهری نداشته باشی

    • ناشناس

      زندگی رو برا مردم سخت کردید

  • ناشناس

    هنوز نریخته برنج شده کیلو 70هزارتومن.....
    بابا هیچکی نیست بداد ملت برسه...
    یارانه نخواهیم اضافه بشه کیو ببینیم...
    نقشه بنزین 10هزارتومنی کشیدن... نون وسیب زمینی خالی هم گیر مردم نمیاد😵

  • ناشناس

    چه زودحرفها ووعدهاتان رافراموش کردین

  • ناشناس

    سلام ما تهت پوشش کمیته هستیم چهار نفریم چرا زیاد نمیکنید
    چ

  • بی

    پیاز 12
    سیب زمینی12
    گوجه 12
    خیار 12.....
    مایحتاج روزانه مردم هم براورده نمیشه....نه به گرانی اجباری#

  • صدف

    سلام..تورو خدا یکم خجالت بکشین با این یارانهاتون معشیتون...مکه دولتمردان کشور ما کجا زندگی میکنن .فک نکنم تو کشور باشن اگه تو کشور بودن از وضع ملت مملکت خبر داشتن.تورم گرانی دربدری ...خدایا شکرت..

  • بهزاد زارع

    آیا دولت مردان نمی دانند که حدود ۹۰ درصد کارکنان دولت زیر خط فقر هستند و جزء کم درآمدترین اقشار جامعه هستند.

    • اریاخو

      خوش به حالت درامدی داری

  • محمد

    اینها چیزی به کسی نمیدهند

  • صدف

    من یکماه نقشه میکشم که یارانه زیادشد ۴۵۰کارت بذارم پیش صاحبخانه برا کرایه اش ،ای خدا ما چقدر بدبختیم ۴۰سالمه یه بچه ۴ساله دارم تو فقرزندگی میکنم ، دیگه پیرشدیم استرس مستاجری داغونمون کرد

  • Nilo

    همش حرف مفت و بی اساس تحویل مردم میدین یارانه اگر دولت راست میگه بر اساس توان خرید به هر خانواده ایرانی پرداخت کنه نه بر اساس فرزند بیشتر یا زن بیشتر چونکه همیشه همین دولت می‌گفت فرزند کمتر زندگی بهتر چیشد که شعار بر عکس شد مردم از گران فروشی توان به عدد مرغ یخ زده ندارن بعضی ها با نان خالی سر به بالین میزارن خودتون یه کم فکر کنید یه کیلو گوشت و ماهی چنده از این ها بگذریم یه عدد پنیر یا شیر یا هر مواد غذایی که تولید داخل باشه چنده پس انصاف کجاست که یارانه تنها پولی که دولت احمدی نژاد بر مردم تحمیل کرد هنوز همون ۴۵ هزار ت الباقی پول ملت کجاست فقط پول پالایشگاه ها و پول معادن طلا میشه هر نفر. ایرانی هر ماه ۲۰ میلیون تومان اینها کجاست مردم دیگه خسته شدن تا چقدر صبر کنند بابا ملت نان ندارن آب ندارن بقیه به کنار کجای کار هستید

  • کارگر


    وقتی شما 45 تومن میدی برنج شده 550 تومن وقتی 45 تومن میدی روغن شده 150 تومن وقتی 45 میدی مرغ شده کیلویی 30 تومن برادر من میشه لطف کنید همین 45 تومنم ببرین واسه خودتون دردی از ما دوا نمیکنه ما که سر سفره امون برنج هندیه بزار بشه سیب زمینی شما بیشتر نیاز دارین ببرین

  • کارگر بدبخت خیرندیده که نمیمیره راحت شه

    دولت اگه عادل باشه میاد درد مردمو دوا میکنه چرا منی که کارگرم میرم میدون کارگرا تو سرما و گرما وکرونا وایمیستم تا شب که یکی برسه و منو امثال منو ببره سرکار شاید نون شب زن و بچه هامو دربیارم جدا از همه ی گرونیا و بدبختیا و همه چی چرا من دفترچه بیمه نباید داشته باشم ؟ ولی ی کارمند دفترچه بیمه ی تکمیلی داشته باشه . ی شب که بچم تب کنه مریض بشه باید دارو بخرم ازاد چون جرات نمیکنم ببرم دکتر پول میخواد ولی داروخونه برم ی بسته قرص و شربت بگیرم ب اون گرونی اونم ایا خوب بشه یا نشه با اون دارو ؟ چرا سهمیه نداریم از دارو ؟ چرا طبق کارت ملی سهمیه ی دارو حساب نشه که من با اون بالاسری ب ی اندازه سهم ببریم ؟ عدالت کجا بود یارو 10 تومن حقوقشه دفترچه طلایی و تکمیلی و صد تا کوفت و امتیاز دیگه داره هر روز ب ی بهونه میره بدنشو چک میکنه و پولشم از دولت میگیره ولی من و امثال من چیییییییی ..؟ تو خونه از درد بپیچیم نتونیم ی دکتر عمومی بریم

  • سیدعلی اکبر

    من یک پدر صاحب سه فرزند هستم هیچ صاحبخانه ای به من خونه نمیده .چندبارتاپای قراردادرفتیم ولی تا متوجه شدن پنج نفریم فسق کردند.دست اخر به پیشنهادبنگاه گفتم دوفرزند دارم.حالا صاحب خونه متوجه شده ورفته حل اختلاف شکایت کرده.پسر دوم و فرستادم خونه پدرم...کجان اون مسئولینی که وعده میدن...من ساکن اراکم منطقه الغدیر.نسل جوان عزیز مبادا گول بخورید ویک انسان دیگر رو بدنیا بیارید وبدبخت کنید..فقط طبق شرایط روز زندگی خودتون تصمیم بگیرید..فرزند زیاد بزرگترین نعمت خداوند است ولی مسئولیت زیادی دارد...پس بدون در نظر گرفتن وعده های بی اساس مسئولین خودتون تصمیم بگیرید...این نصیحت یک پدر است که دراین مملکت به خاطر سه فرزند اواره شدیم.مسیولین محترم هم اگه راست می گید وطبق معمول همه بارمسئولیت مملکت رو نمی خواید رو دوش مردم بزارید..اول رفاه وارزونی بیارید .مسکن با قیمت معقول باشه.تورم چهارصددرصد نباشه خودمردم می رن به سمت چند فرزندی واصلا نیاز به تبلیغ هم نیست...درضمن این ثبت نام خودرو بدون قرعه کشی برای مادران باسه فرزند رو هم کنسل کنیدکه بزرگترین توهین به ملت ایران است....

  • عدالت کو

    پس کو گفتن یارانه اضافه میشه من معلولم دوتا بچه دارم راننده اسنپ هستم پس چرا اضافه نکردین یارانه که قراربود اضافه کنید چرا این هم مردم رو امیدوار می کنید بسه دروغ خسته شدیم خدا خسته اتون کنه از زندگی لااقل گرونی رو درست کنید مردم یارانه نخواستن بابا بازار رو درست کنید مردم نابود شدن به خدا بدبخت کردید مردم رو چرا این وضعیت نابسمان رو درست نمی کنید اجناس و ما یحتاج مردم رو ارزان کنید آقا بالاسر نداره مملکت هرکی به هرکی کردید مملکت رو هرج مرج شده تو این مملکت من که معلولم هزار دردسر دارم کسی جوابگو نیست وای به حال دیگران

  • امحمود

    یارانه نخاستم.قیمت برنج وگوشت به ده سال قبل برگردد یارانه مال شما.بدرد تون میخورد.ببرین سرسفرتون بخورین حال کنید

  • سلام کجا باید مراجعه کنیم

    سلام کجا باید مراجعه کنیم

  • صدیف م ن

    سلام،بخدا وقتی نوشته‌های مردم که از مشکلات‌شان را میخوانی یک ذره امیدی که داری آنهم را از دست میدی ولی میبینی مشکلات خودت بدتر و مهمتر از این مشکلات وجودت در وضعیت معیشتی بسیار بسیار بسیار وخیم و اسفبار و حاد با سفره خالی بسر میبری ولی از هرچه بگذریم باز این مسئولین محترم دولتی و مجلس محترم شورای اسلامی و دیگر دست‌اندرکاران هستند که بداد ما فقیر بیچاره‌ها باید برسند و کاری بکنند که حتی یک خانواده ناراضی نباشه چون مردم ایران واقعا مردمان خوبی هستند و نباید حتی یک نفر ایرانی ناراضی و ناراحت و فقیر و بیچاره باشه انشاالله به همین زودی توسط نمایندگان و دولت محترم بداد ماها رسیدگی خواهد شد مگه قرار نشده تمامی مستاجران با این طرح‌جهش مسکن صاحب خانه شوند؟و با یارانه چند برابری مشکل وضعیت معیشتی برطرف بشه؟ما مردم ایران مگه‌مردمان صبور نیستیم؟خوب ما که‌ چندین ساله با این وضعیت معیشتی و تورم شتابان و گرانی ساختیم و‌کنار آمدیم این یکی دو سال را هم صبوری کنیم و به دولتمان و‌مجلس‌مان فرصت داده و باورشان کرده با همکاری و همیاری منتظر خبر خوشحال کننده و خانه‌دار شدنمان بهتر شدن وضعیت معیشتی مان باشیم چراکه دولتمردان و مسئولین محترم ما حماسه سازانی هستند که با شجاعت همه مشکلات را حل خواهند کرد انشاالله

  • ناشناس

    دولت همین یارانه ای که قرار این ماه ( بجز یارانه نقدی ۴۵۵۰۰ تومن) بپردازه بده دادن یارانه ۳ برابری و ماشین پیشکش اگه ۳ برابر هم کنن برای خانواده های که ۳ فرزند یا بیشتر دارن هنر کردن ۱۰ برابرش هم بکنند با این تورم فایده نداره کلام آخر جلوی این تورم یه سد محکم بسازن افزایش یارانه پیش کش

  • ناشناس

    هیچی بخدا ناشکری نیست نه خودم چیزی دیدم نه بچه هام ۴۲ سالمه چون بنده اضافه خدابودیم

  • حافظ صاکی

    ایا وعده توخالی باعث رشدنقدینگی نمی شود. درنتیجه دردهان اژدهای تورم نه تنها بلعیده می شود. بلکه گرانی راباعث می شود. تاچه زمان بایدشاهددوگانگی اقتصادی باشیم. افزایش حقوق کارگران وکارمندان وبازنشستگان باعث ایجادنقدینگی وتورم می شود. ولی افزایش وعده پوچ خوارانه سوپاپ تورم است. مسولان چه فکرمی کنند.

  • علیرضا نیکرو

    از فروردین ۱۴۰۱
    یارانه نقدی برای همه ایرانیان نفری ۲۰۰ هزار تومان
    بنزین لیتری ۵ هزار تومان بصورت آزاد و تک نرخی
    حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی
    از پردرآمدها مالیات بیشتری گرفته شود
    یارانه نقدی حق همه ایرانیان می باشد نه قشر آسیب پذیر فقط

  • ناشناس

    خواهش میکنم خواهش میکنم این 45تومن کوفتی رو هم قطع کنید تا دیگه از شرش راحت بشیم تا دیگه منت مسولین رومون نباشه ما این درآمد سرشارو نمیخوایم راستی مگه قرار نبود آذرماه امسال این یارانه رو پرداخت کنین چرا انداختنش سال آینده خدا هم تو کار شما مونده مگه خود خدا به داده خوانواده من و این ملت برسه،😥😥😥😫😫😫

  • ناشناس

    همه ی توانتان را به کار گرفتین که مردم کارگر به جامعه تحویل بدهند ،مردم دوست ندارند بچه دار بشوند ،باید کیو ببینند

  • منصورتوماج

    من خانواده چهار نفره شغلم کارگری اجاره نشین هستم ماهی دومیلیون حقوق می گیرم هشصد را اجاره میدم خودتان قضاوت کنید من چکار کنم

  • مجید

    سلام من الان دو فرزند دارم هیچ درآمدی ندارم دولت تا کی میخواهد یارانه ها را افزایش دهد با این شرایط گرانی مردم توان خرید ندارند مسعولین دولت حقوق مسکن ماشین دارند ما که هیچ چیز ی نداریم باید چطور زندگی کنیم تکلیف ما چی است ؟

  • امنه

    سلام شما رو بخدا قضاوت کنید ۴۵ تومن‌یارانه منم با ۴ بچه تک سرپرست میگیرم دکتر با کلان پول میگیره کارمند با ۸ م حقوق هم میگیره چی بگم

  • ناشناس

    مستعمری به گیری که با یک ملیون هشت صد هزار چه کار کنیم هیچی شما به بعضی ها حقوق نجومی بدین مردم گشنه باشن برای شما خیال یه نه وا له وکت کنم نمی ریزه این یکی اومد ابرو شو درست کنه چشم شم کور کرد اره

  • ناشناس

    سلام یک حقوق مستعمری بگیرم واقعی به گیر رانمیتوانید کاری بکنید الان چند سال نخواهید برای حداقل بگیران تامین اجتماعی حقوقشرازیاد کنید اینکه ریشو قیچی دست خودتون دیگر اینقدر بد بخت شدیم رفت شما حقوق ۲۵۰ ملیونیرا درست کنید الان چند سال است که میخواهید حقوق مستعمری بگیران را درست کنید نمیشه زحمت نکشید خدا کریماست

  • امیر

    ولی خدایی این ۴۵ تومنم ببرید ندین والا ما خجالت میکشیم بجای شماها میاد تو حساب ندین اقا هیچی ندین زشته یه تومنم بدین ادم نمیتونه زندگی کنه خجالت بکشید اخه ۴۵تومن

  • ناشناس

    قرارشد یارانه روآذرزیادکنن شددی الانم گفتن بهمن بعدمیگن اسفند آخرشم میشه سال 1401بازدوباره روزازنو روزی ازنو ایندفعه فکرکنم از فروردین شروع کنن وعده های دروغین شونو دروغ گوها فقط دل مردم بیچاره رو الکی خوش میکنن رییسی هیچ فرقی باروحانی نمیکنه تووعده هاش

  • ناشناس

    خیلی جالبه فرزند آوری دوم در قبال ماشین ایرانی!!!!

  • ناشناس

    بنز میدن یا پورش؟

  • ناشناس

    اگه پراید میدن من ۶ تا بچه میارم!!

  • علیرضا

    ای بابا فقط سرکاریم همش وعده همش دلخوشی انگار میخوان به بچه خروس قندی بدن نکنید اینکارو با مردم خستن بخدا دیگه رمق ندارن

  • ناشناس

    والا بخدا حرفی برای گفتن دیگه نیست بااین دورغها وعده های پوچ خالی

  • محمد فاضل

    اقای محسن رضایی چیشد وعده که میدادی ازشهیدباکری مایه میزاشتی برادر من کاری که ازدستتون بر نمیاد الکی وعده ندین خون شهدا الکی نیست مردم هم احمق نیستن

  • ناشناس

    لطفا نظر منو چاپ کنید تا بینندگان تماشا کنن

  • ناشناس

    مردم‌را چرا سر کار میزارید این مردم گناه دارن بخدا الان سه ماه هست که وعده وعید خالی میدین باشه هنوز دنیا به آخر نرسیده که تا هر وقتی که بخای وعده بدین مردم هم باور میکنند

ارسال نظر