دولت لایحه حذف ارز ۴۲۰۰تومانی را پس گرفت؟

اخبار ضد و نقیض از منتفی شدن پرداخت یارانه 110 هزار تومانی | وضعیت نامعلوم لایحه ارز 4200 تومانی

اخبار ضد و نقیض از بازپس گیری لایحه حذف ارز 4200 تومانی منتشر شده است. درصورتی که این لایحه از مجلس ، پس گرفته شود یارانه نقدی یا کارت اعتباری تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان که قرار بود پرداخت شود منتفی می شود

اخبار ضد و نقیض از منتفی شدن پرداخت یارانه 110 هزار تومانی |  وضعیت نامعلوم لایحه ارز 4200 تومانی

اخبار ضد و نقیض از بازپس گیری لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی منتشر شده است.

درصورتی که این لایحه از مجلس پس گرفته شود یارانه نقدی یا کارت اعتباری تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان که قرار بود پرداخت شود منتفی می شود .در عین حال، اگر لایحه دو فوریتی ارز ۴۲۰۰ تومانی  حذف نشود ، یارانه جدید و کارت اعتباری به مردم پرداخت می شود .گفته می شود رقم یارانه جدید ۱۱۰ هزار تومان است.


خبر فوری 

مجلس با فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی مخالفت کرد

مایندگان مجلس با دو فوریت و یک فوریت لایحه حذف ارز ترجیحی مخالفت کردند این لایحه به صورت عادی در دستور کار مجلس قرار گرفت

 بر این اساس پرداخت یارانه جدید مردم چند ماه به تعویق می‌افتد بررسی لایحه به صورت عادی زمان‌بر است پیش بینی می شود برای حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و پرداخت یارانه نقدی جدید باید ارائه بودجه سال ۱۴۰۱ در دی ماه بود


چندی پیش  ‌عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در توئیتی اظهار کرد که با حذف ارز 4200 برای برخی کالاها یارانه نقدی تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان پرداخت می شود.محسن زنگنه در این باره نوشت: در لایحه دولت سقف ارز ترجیحی در بودجه از ۸ به ۱۲.۶ میلیارد دلار افزایش یافته است.

وی افزود: این یعنی دولت اختیار دارد ارز ۴۲۰۰ را برای همه ۷ قلم کالا یا بخشی از آن تا آخر سال ادامه دهد. در صورت حذف برخی کالاها منابع حاصل بصورت یارانه نقدی تا حداکثر هر نفر ماهانه صد هزار تومان پرداخت می شود.

 

لایحه دو فوریتی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مسترد شد ؟ 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: با توجه به تصمیم دولت برای استرداد لایحه دو فوریتی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی ، این لایحه از چرخه بازگذاری در سامانه قوانین خارج شد.به گزارش  مهر،‌  احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: کمیسیون اعلام کرد، با توجه به تصمیم دولت برای استرداد لایحه دو فوریتی حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، این لایحه از چرخه بازگذاری در سامانه قوانین خارج شد.

وی ادامه داد: در صورت تصویب نهایی لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» ارز ۴۲۰۰ حذف می‌شد و دولت در قالب کارت اعتباری از اقشار آسیب پذیر برای خرید کالاهای اساسی حمایت می‌کرد.

 

حسینی معاون پارلمانی رئیس جمهور نیز در گفتگو با مهر از تقاضای بازگشت لایحه دو فوریتی «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» برای حذف ارز ترجیحی اعلام بی اطلاعی کرد.

در عین حال حسینعلی حاجی دلیگانی عضو هیات رییسه مجلس در جلسه علنی امروز (یکشنبه) خطاب به نمایندگان گفت: لایحه «تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست‌های جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب‌پذیر» بارگذاری شده و نمایندگان می توانند در ردیف ۱۱ نمایشگر سیستم های خود ثبت نام کنند، متن آن نیز در پیوست ها بارگذاری شده است.

 

با توجه به اخبار ضد و نقیض در خوص استرداد لایحه حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی هنوز نمی توان خبر قطعی و دقیقی درباره منتفی شدن پرداخت یارانه ۱۱۰ هزار تومانی ارایه کرد 

 

بیشتر بخوانید :۱۱۰ تا ۲۵۳ هزار تومان یارانه جدید با حذف ارز ۴۲۰۰ پرداخت می شود

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2437

ارسال نظر