بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس باز هم به تعویق افتاد | اصرار سازمان استخدامی برای حفظ شرکت‌های دلالی و پیمانکاری!

نماینده کارگران پیمانکاری و قرادادی کشور گفت: رئیس سازمان امور استخدامی کشور می‌گوید برخی نیروهایی که در طرح ساماندهی هستند با پارتی و رانت وارد شدند و به همین دلیل مخالف ساماندهی این نیروها هستیم.

بررسی طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در مجلس باز هم به تعویق افتاد | اصرار سازمان استخدامی برای حفظ شرکت‌های دلالی و پیمانکاری!

رامین اناری نماینده کارگران پیمانکاری و قراردادی کشور در انتقاد از به تعویق افتادن طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت و با اشاره به صحبت‌های رئیس سازمان امور استخدامی کشور گفت: رئیس سازمان امور استخدامی کشور می‌گوید برخی نیروهایی که در طرح ساماندهی هستند با پارتی و رانت وارد شدند و به همین دلیل مخالف ساماندهیِ این نیروها هستیم. ایشان در ادامه می‌گویند افراد تحصیل کرده و بیکار باید وارد سیستم شوند و جایگاه مشخصی داشته باشند. 

اناری ادامه داد: ما حاضریم برای ایشان مدارک دکتری و فوق‌لیسانسِ نیروهای قراردادی و پیمانکاری را بفرستیم تا ایشان به مقایسه بگذارند ببینند سواد چه کسی کمتر است! ایشان به آبدارچی اشاره می‌کنند اگر از توهین ایشان بگذریم باید بگوییم که همان آبدارچی هم در بسیاری مواقع با مدرک لیسانس و حتی بالاتر کار می‌کند. 

نماینده کارگران پیمانکاری و قرادادی کشور بیان کرد: قرار بود این هفته طرح ساماندهی به صحن علنی مجلس برسد اما به دلیل مشکلاتی که برای حقوق بازنشستگانِ سایر سطوح ایجاد شد و چون انتخابات کمیسیون اجتماعی بود، ورود طرح باز هم به تعویق افتاد. 

اناری توضیح داد: حتی آقای قالیباف هم به نمایندگان گفتند که یادتان نرود چنین طرحی هم در دستور کار داریم! با این حال کماکان کسانی هستند که مانع ورود طرح ساماندهی به صحن علنی می‌شوند. 

وی بیان کرد: سازمان استخدامی هنوز روی مواضع خود مصر است و بر روی منافع شرکت‌های دلالی تاکید دارند. ما می‌خواهیم بدانیم منفعت شرکتهای واسط برای سازمان امور استخدامی چیست؟ ما از مجلس می‌خواهیم در مقابل مواضع سازمان امور استخدامی، کمیته‌ی تخصصی تشکیل دهند و منافع این سازمان را کاوش کنند و ببینند چه منافعی دارد که بر سرِ ماندنِ شرکتهای پیمانکاری و واسط پافشاری می‌کند؟

اناری ادامه داد: ار رییس مجلس و اعضای کمیسیون اجتماعی هم می‌خواهیم که شفاف‌سازی و مشخص کنند که مشکل کار کجاست.

نماینده کارگران پیمانکاری و قراردادی کشور گفت: سازمان امور استخدامی زیرمجموعه‌ی دولت است اما باوجود اینکه رئیس‌جمهور بر حذف پیمانکاران تأکید داشتند این سازمان صحبتهای آقای رئیسی را نقض می‌کند. به اعتقاد من این کار مغرضانه است و اهداف دیگری پشت قضیه است./ ایلنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 25969

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        این شعری که میگه
        همی وعده کنی امروزوفردا
        نمید نم که فردای توکی بو
        واقعا صدق میکنه

      • ناشناس

        چقدر این ماه واون ماه این هفته اون هفته میکنید ی سال طول کشید صبر همه لبریز شد

      • تقدسی

        خود رئیس سازمان امور اداری و استخدامی اگه آزمون داده و به اینجا رسیده مدارکشو ارائه بده.
        خط قرمز هدالت استخدامیتون موقع تبدیل وضعیت تمام ایثارگران که بعضا حتی 1 سال سابقه هم نداشتند و حتی از نیروهای راننده اداره بودند کجا بود؟ ما که چندین ساله داریم کار میکنیم حق نداریم تبدیل وضعیت بشیم؟

      • سیّد

        خودش با پارتی اومده

      ارسال نظر