باند رسیدساز جعلی منهدم شد

تعدادی از کلاهبردان اینترنتی که با استفاده از برنامه‌های کاربردی اقدام به ساخت رسید‌های جعلی کرده بودند، بازداشت شدند.

باند رسیدساز جعلی منهدم شد

سرهنگ الوانی رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: مرد میانسالی به پلیس فتا مراجعه و مدعی شد پس از درج آگهی فروش یک دستگاه گوشی تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه گر، مورد کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته است؛ لذا رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او گفت: این فرد گفته است مدتی پیش پس از درج آگهی فروش یک دستگاه تلفن همراه در یکی از سایت‌های واسطه‌گر شخص ناشناسی با بنده در خصوص خرید تلفن همرا تماس گرفته و پس از مدتی به درب خانه مراجعه و با جلب اعتماد و نشان دادن یک رسید بانکی جعلی مدعی پرداخت وجه شد و کالا را دریافت کرد که پس از گذشت چند ساعت متوجه شدم پولی به حسابم واریز نشده است.

سرهنگ الوانی گفت: پس از اخذ اظهارات شاکی، در اقدامات تخصصی و تحقیقات سایبری مشخص شد متهمان از طریق برنامه رسیدساز جعلی اقدام به کلاهبرداری از قربانیان کرده‌اند که با اقدامات فنی و شگرد‌های خاص پلیسی متهمان شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضایی دستگیر و چندین تلفن همراه از متهمان کشف و ضبط شد.

رئیس پلیس فتا خراسان جنوبی گفت: متهمان ابتدا منکر بزه انتسابی شدند، ولی با حضور شاکی و پس از مشاهده ادله و مدارک جمع آوری شده از سوی افسران سایبری پلیس فتا به کلاهبرداری از حساب تعداد زیادی از هموطنان اعتراف کردند.

او گفت: در بازجویی‌های انجام شده، متهمان به کلاهبرداری از حساب تعداد زیادی از هموطنان اعتراف و در نهایت به همراه مستندات پرونده، جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی داده شدند.

کاربرانی که قصد انجام خرید اینترنتی دارند باید سامانه پیامکی حساب‌های بانکی خود را فعال کنند تا با واریز یا برداشت از حساب، با دریافت پیامک از طرف بانک مربوطه از انجام عملیات بانکی مورد نظر اطمینان حاصل کنند و پس از دریافت پیامک، موجودی حساب خود را از طریق موبایل بانک یا اینترنت بانک بررسی کنند.

سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویداد‌های سایبری را از این سایت دریافت کنند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 24116

ارسال نظر