شگردهای جدید کلاهبرداری‌ در بازار گوشی موبایل

فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر از دستگیری یک باند کلاهبرداری با ترفند فروش گوشی‌های آیفون با قیمت ارزان خبر داد.

شگردهای جدید کلاهبرداری‌ در بازار گوشی موبایل

سرهنگ حسن عنایتی گنجی گفت: در پی مراجعه شخصی به پلیس فتا شهرستان مبنی بر کلاهبرداری توسط فرد یا افرادى ناشناس، رسیدگى به این پرونده در دستور کار پلیس فتا شهرستان قرار گرفت.

او می‌گوید: پس از بررسی موضوع مشخص شد مالباخته با مشاهده تبلیغات فروش آیفون در بستر شبکه اجتماعی اینستاگرام با قیمت ارزان تر، پس از برقراری ارتباط و واریز وجه به حساب فروشنده، وی پاسخگوی تماس‌های آن‌ها نبوده و با این روش در واقع از مالباختگان کلاهبرداری می‌کرد.

به گفته فرمانده انتظامی شهرستان بهشهر افرادی تحت عنوان فروشنده با ایجاد یک پیچ اینستاگرامی اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.

او می‌گوید: متخصصین سایبری پلیس فتا پس از شناسایی یک باند کلاهبرداری ۷ نفره در فضای مجازی اطلاعات هویتی متهمان را به دست آورده و پس از هماهنگی قضائی متهمان را دستگیر کردند.

به گفته سرهنگ عنایتی این شیادان پس از انتقال به پلیس فتا با مشاهده مستندات موجود در پرونده، بزه انتسابی را پذیرفتند و اقرار به کلاهبرداری در کل کشور به مبلغ ۱۱ میلیارد و پانصد میلیون ریال کردند.

او می‌گوید: برای متهمان قرار مناسب از سوی مرجع قضائی صادر شد به شهروندان توصیه کرد به هیچ عنوان فریب تبلیغات اغوا کننده و دروغین خرید‌های آنلاین با قیمت‌های ارزان‌تر را نخورند و برای انجام یک خرید اینترنتی موفق حتماً از سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیک استفاده کنند./ باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 23140

ارسال نظر