اخبار تازه از رتبه بندی معلمان / کاهش بودجه و اجرای بخشی از رتبه بندی

بودجه رتبه بندی معلمان کاهش یافت

اخبار تازه از رتبه بندی معلمان / کاهش بودجه و  اجرای بخشی از رتبه بندی

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس گفت: لایحه رتبه بندی معلمان تا هفته آینده به تصویب مجلس شورای اسلامی خواهد رسید، اما ممکن است به دلیل کمبود اعتبار تنها بخشی از آن اجرا شود و در سال آینده شاهد اجرای کامل این لایحه باشیم.

حسین محمد صالحی در خصوص لایحه‌ی رتبه بندی معلمان اظهار کرد: لایحه رتبه بندی معلمان پس از اینکه هفته گذشته در صحن علنی مطرح شد، مجدداً با ایراد برخی از نمایندگان به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شد؛ در این راستا کمیسیون تنها هفت روز دیگر فرصت دارد تا ایرادات این لایحه را رفع کرده و دوباره آن را به صحن علنی مجلس ارسال کند.

وی افزود: چالش اصلی لایحه رتبه بندی معلمان، عدم تأمین اعتبار لازم برای اجرا این قانون است؛ زیرا دولت تنها ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای این لایحه پیشنهاد داده و ممکن است با توجه به کمبود اعتبار، مجلس تصمیم بگیرد تنها بخشی از قانون در سه ماه پایانی سال اجرا شود تا در بودجه ۱۴۰۱ منابع آن اصلاح شده و به صورت کامل برای اجرا ابلاغ شود.

در همین حال ،ویس کرمی نماینده مجلس در پاسخ به سوال یکی از فرهنگیان اعلام کرده است ۲۵ هزار میلیارد تومان اعلام شده برای رتبه بندی معلمان برای یک سال است.

 هفته گذشته بود که منادی رئیس کمیسیون اعلام کرد که رئیس سازمان برنامه و بودجه با اختصاص ۲۵ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی معلمان موافقت کرده است. پس از آن اعلام شد ۲۵ هزار میلیارد تومان تعیین شده برای اجرای شش ماه این طرح است. حالا ویس کرمی عضو کمیسیون آموزش مجلس در پاسخ به سوال یکی از معلمان گفته است: برداشت اولیه ما از حرف دولت اشتباه بوده و ۲۵ هزار میلیارد تومان برای یک سال است.  

ویس کرمی : بودجه اعلام شده ۲۵ همت برای یکسال است. برداشت کمیسیون که برای شش ماه است اشتباه بود.

پیامک-ویس-کرمی

 

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 2032

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        اصلا دیگ نخواستیم رتبه بندی داغون تونو جمع کنید بابا بعد یه سال باز میگن بودجه نیس و باید نصف شو اجرایی کنیم. واقعا از اینکه این همه درس خودنوم تا معلم بشم پشیمونم.

      • معلم

        اگر این سیاسی کاریها صورت گیرد مدرسه برای ماشغل سوم خواهد شد.وبه دانش آموزان توصیه خواهیم کرد هیچ کس این شغل را انتخاب نکند هرچند خودشان میدانند

      • ناشناس

        ظاهرا چیزی شبیه برجام تحت عنوان رتبه بندی معلمان در جریان است که شباهت اصلی آنها گرم نشدن هیچ گونه آبی است.

      ارسال نظر