خبر مهم از قانون رتبه‌بندی معلمان | کدام فرهنگیان مشمول طرح رتبه‌بندی نمی‌شوند؟

۸۷۰ هزار نفر از جمعیت ۹۷۰ هزار نفری معلمان در کشور مشمول قانون رتبه‌بندی می‌شوند.

خبر مهم از قانون رتبه‌بندی معلمان | کدام فرهنگیان مشمول طرح رتبه‌بندی نمی‌شوند؟

عباس نجار  سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش در آیین تجلیل از معلمان نمونه استان بوشهر اظهار داشت: فرایند استخدام در وزارت آموزش و پرورش بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید از طریق آزمون سراسری باشد و افراد در دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی به عنوان دانشجویان متعهد به خدمت مشغول به تحصیل شوند.

وی اضافه کرد: در مواردی که آموزش و پرورش نیاز دارد با هماهنگی سازمان امور اداری و استخدامی با هماهنگی سازمان سنجش اقدام به برگزاری آزمون استخدامی می‌شود.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ۳۴ هزار و ۸۱۳ معلم خاطرنشان کرد: ۵۰۰ هزار نفر از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه‌ها در آزمون استخدام هفته گذشته شرکت کردند.

وی با اشاره به نیازهای آموزش و پرورش به نیرو تاکید کرد: شاخص دانش آموزی کلاس‌ها باید ۲۰ نفره باشند اما به دلیل کمبود معلم کلاس‌ها ۳۰ نفر و در برخی کلان شهرها با جمیعت بیشتری تشکیل می‌شوند.

نجار با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۶۰ هزار نفر کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش وجود دارد که از طریق نیروهای حق التدریس جبران می‌شود تاکید کرد: هرچه جذب صورت بگیرد کمبود نیروی انسانی همچنان وجود دارد.

وی با بیان اینکه ۸۷۰ هزار نفر از جمعیت ۹۷۰ هزار نفری معلمان در کشور مشمول قانون رتبه بندی می‌شوند تصریح کرد: از این جمعیت ۸۰۶ هزار نفر کسانی هستند که تا اسفند ماه حقوق دریافت کرده و به غیر از این جمعیت ۶۱ هزار نفر نیروی بازنشسته در نیمه دوم سال گذشته هستند.

سرپرست مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و امور اداری وزارت آموزش و پرورش افزود: همه کارکنان اداری که از بخش آموزشی وارد بخش اداری شدند و به عنوان ۲۳۰ معروف و مشمول بخشنامه ۱۳۵۸ هستند مشمول این قانون می‌شوند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و ۴۰۰ پست اداری در آموزش و پرورش وجود دارد که مشمول قانون رتبه بندی معلمان نمی‌شوند ادامه داد: امیدواریم قانون رتبه بندی معلمان شامل سایر عوامل اداری این وزارتخانه نیز شود.

نجار یادآور شد: در این قانون تبصره‌ای وضع شده که اگر این افراد به مدرسه بروند و در جایگاه معلمی قرار گیرند، مشمول این قانون می‌شوند اما یک سری ملاحظه‌هایی در این زمینه لحاظ شده که ابلاغ می‌شود.

وی بیان کرد: اعتبار پیش بینی شده مجلس برای یک سال و نیم (از شهریور ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱) قانون رتبه بندی معلمان ۳۸ هزار میلیارد تومان است که با صدور احکام معلمان مطالبات خود را دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: قانون رتبه بندی معلمان در اسفند ماه به تصویب رسید و آئین نامه اجرایی آن در مجلس تنظیم و تقدیم دولت شده‌است و بزودی مورد تصویب هیأت دولت قرار می‌گیرد و عملیاتی می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 19926

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر