خبر خوب و مهم | افزایش مستمری بازنشستگان در تامین اجتماعی تصویب شد

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی تهران توضیحات جدیدی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه را ارائه کرد.

خبر خوب و مهم | افزایش مستمری بازنشستگان در تامین اجتماعی تصویب شد

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی تهران توضیحات جدیدی درباره افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه را ارائه کرد.

امروز (دوازدهم اردیبهشت) علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت، از تصویب افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در هیات دولت خبر داد و گفت: بازنشسته‌ای که همسر و یک فرزند داشته باشد حداقل حقوقش برای سال جاری بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد بود. برای سایر سطوح هم ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که مطابق روال هر ساله بود افزایش حقوق اعمال خواهد شد.

 به گزارش عرشه آنلاین،  علی بهادری جهرمی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با تبریک روز کارگر، معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری، اظهار کرد: امروز به پیشنهاد سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار، افزایش حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی تصویب شد و حقوق حداقل بگیران بازنشستگان حوزه تامین اجتماعی ۳۵ درصد افزایش یافت و یک بازنشسته دارای همسر و یک فرزند حداقل حقوق بالای ۱۰ میلیون تومان خواهد شد. برای سایر سطوح ۲۲ درصد به اضافه عدد ثابتی که معمول هر سال بود در هیات وزیران تصویب شد.

وی افزود: البته سایر اجزای حقوق مثل حوزه هایی که ناظر به عائله مندی و سایر کمک‌هزینه های جانبی افزایشش بعضا از این مقدار هم بیشتر بوده و افزایش قابل قبولی بوده و ان شا الله به جبران هزینه هایی که در طول ماه و سال این خانواده بزرگ و عزیز بازنشستگان تامین اجتماعی دارند کمک کند.با این حال حسن ایزدان (بازرس کانون بازنشستگان کارگری تهران) با انتقاد از این مصوبه به ایلنا گفت: متاسفانه رقم افزایش مصوب بسیار ناچیز است و کف حقوق تمام بازنشستگان را به ۱۰ میلیون تومان هم نرسانده‌اند.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری تأمین اجتماعی تهران در خصوص افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در اردیبهشت ماه گفت: افزایش بر اساس مصوبه شورای عالی کار است و بر همین اساس شورای عالی کار برای حداقل دستمزد شاغلین ۳۵درصد در نظر گرفته است و طبق ماده ۱۱۱ قانون همان ۳۵ درصد برای بازنشستگان حداقل بگیر تامین اجتماعی هم افزایش پیدا خواهد کرد و برای سایر سطوح هم ۲۲درصد به اضافه ۶۹۷ هزار تومان در نظر گرفته اند و عین همان هم برای سایر سطوح بازنشستگان تامین اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.

علی دهقان‌کیا با بیان اینکه افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی همان ۳۵ و ۲۲ درصد است و تغییر نخواهد کرد، اما در حق مزایا تغییراتی خواهیم داشت، افزود: دردریافت مزایای بازنشستگان تامین اجتماعی با شاغلین یک اختلافی خواهند داشت.در افزایش سایر سطوح یک بخش مربوط به دولت می شود،هر چیزی که آنجا افزایش پیدا کند به ما هم تعلق می‌گیرد مثل حق همسر و حق اولاد.آن چیزی که دولتی هست حق همسر ۹۲۰ هزار تومان بوده الان به یک میلیون و ۴۰۰ و حق اولاد هم ۴۲۰ هزار تومان بوده است به ۸۶۹ هزار تومان خواهد رسید. در مورد حق بن و مسکن بازنشستگان کارگری یک چیزی و تامین اجتماعی هم یک چیز دیگر اضافه می شود در این وسط معلوم نیست کدام یک را مدنظر بگیرند.در مجموع یک اتفاقاتی افتاده و قرار شده تا دولت آن را تایید نکرده است ما عدد و رقم اعلام نکنیم . عدد و ارقام هم تا دو سه روز آینده مشخص خواهد شود، این ماه وقتی احکام جدید اعلام شود وحقوق جدید پرداخت شود و اینها هم مشخص می شود.در اردیبهشت ماه حقوق جدید پرداخت می شود و مابه التفاوت فروردین ماه هم در خرداد پرداخت خواهد شد .افزایش بن و حق مسکن بازنشستگان تامین اجتماعی مطرح است که که باید به دولت برود و برگردد.

دهقانی کیا ادامه داد: ماده ۴۱قانون بند یک و دو می گوید افزایش حقوق بر اساس تورمی که بانک مرکزی اعلام می کند باید باشد، بانک مرکزی تورم را ۴۳ درصد اعلام کرده که این را به ما ندادند، اگر افزایش حقوق را مثل سال ۱۴۰۱ یکی دو درصد از تورم بالاتر بیشتربرای ما در نظر می گرفتند، می گفتیم هم فرمایشات مقام معظم رهبری و هم قانون را را در نظر گرفتند. باید یک رضایتمندی بین بازنشستگان و قشر حقوق بگیر ایجاد بکنند متاسفانه این اتفاق نیافتاد، یک سری تغییراتی در افزایش حقوق خواهد بود ولی این تغییرات ممکن است مورد رضایت بازنشستگان ما نباشد.

وی با بیان اینکه ما همچنان خواستار اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی هستیم ، تصریح کرد: اولین خواسته کانون بازنشستگان تامین اجتماعی این است که ماده ۹۶ اجرا شود. ما بازنشستگان تامین اجتماعی یا کارگری هستیم هرچی به آن تعلق می‌گیرد به ما بدهید یا دولتی هستیم هرچی که به دولتی ها تعلق می گیرد به ما بدهید و یا ماده ۹۶ اجرا شود. در این خصوص وقتی وارد یک مذاکره می شویم طرف مقابل هم یک سری حرفهایی برای این موارد دارد ویکی اینکه منابع از کجا تامین می شود، می دانید که ۹۰ درصد منابع ما به حق بیمه ها بستگی دارد. منابعی باید وجود داشته باشد همین الان برای تامین منابع مشکل وجود دارد.

وی اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان را طبق مصوبه مجلس از اول فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: مجلس بودجه ۱۴۰۳ را تقدیم دولت نکرده است مصوب نکرده است که کامل پرداخت کند بعد از تصویب و ابلاغ آن به دولت قطعا اجرا خواهد شد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 18667

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • ناشناس

        توروخدا حقوق تامین اجتماعی رو از 7میلیون که حداقل بگیر هستیم شروع کنین باور کنین جوابگوی زندگی نیست

      • عبدالرضا

        دولت وقت نداره سرش شلوغه انشاالاه خرداد یا تیر شایدم مرداد شاید

      • ناشناس

        لطفا زودتر احکام افزایش حقوق مستمربگیران را صادر کنید سپاسگزاریم

      • ناشناس

        تامین اجتماعی برای سایر سطوح میگه ۳۸ درصد ولی قبلا می گفت ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۶۱۶۰ تومن هم اضافه میشه با عرض پوزش اون ۵۱۶۱۶۰ تومن هپول هپول شد

      • بیوک امینی

        طبق قانون میخواهندحقوق رااضافه کنندزورشان می آید نمیدام چرا؟؟؟؟؟

      • امیر عاصی

        افزایش حقوق خوبه بخصوص برای حداقل بگیران ، اما در خصوص سایر ، مثلا کسی که سال گذشته بازنشسته شده ۲۰ میلیون حقوق اش بوده آیا درسته اکنون ۳۸ درصد به حقوق اش اضافه شود و کسی که هفت سال پیش ۲/۵ میلیون بازنشسته شده اکنون هم حقوق اش ۷/۵ میلیون شده حالا ۳۸ درصد ... این انصافه ... حقوق اون میشه ۲۸ میلیون این میشه ۹/۷ میلیون هر دو اینها یک مدرک ویک جایگاه شغلی داشتند ...

      ارسال نظر