روز سیزده بدر هوا چگونه است؟

روز سیزده به در هوا چگونه است؟

روز سیزده بدر هوا چگونه است؟

روز سیزده بدر هوا چگونه است؟پیش بینی هواشناسی نشان می دهد که در روز سیزده بدر  در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و از فردا به تدریج روند افزایشی دما برای اکثر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود و در اوایل هفته آینده افزایش دما محسوس خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران و مخاطرات وضع هوا از افزایش ابر و بارش پراکنده و رعد و برق در نواحی شمال غرب و غرب کشور طی بعداز ظهر امروز خبر داد.

به گزارش عرشه آنلاین به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از بعدازظهر امروز چهارشنبه(۱۰ فروردین‌ماه)، در نواحی شمال غرب و غرب افزایش ابر و به تدریج در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، زنجان، کرمانشاه و ایلام رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: پنجشنبه (۱۱ فروردین‌ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، همدان، زنجان، مرکزی، قم، غرب اصفهان و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران ابرناکی، بارش پراکنده باران گاهی رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد:طی روزهای جمعه تا یکشنبه (۱۲ تا۱۴ فروردین‌ماه) در غالب نقاط کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود و از فردا به تدریج روند افزایشی دما برای اکثر نقاط کشور پیش‌بینی می‌شود و در اوایل هفته آینده افزایش دما محسوس خواهد بود.

به گفته ضیاییان، امروز در نواحی شرق و جنوب شرق وزش باد شدید و در مناطق مستعد، خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود که این شرایط جمعه در بخش‌هایی از شرق، شمال شرقی و شنبه در شرق و جنوب شرق دور از انتظار نیست.

وی با بیان اینکه تا بعدازظهر امروز خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهند بود، اظهار کرد: همچنین طی روزهای جمعه و شنبه نواحی مرکزی خلیج فارس مواج پیش بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۱ فروردین‌ماه) صاف و بتدریج ابری و از بعد از ظهر وزش باد با احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ و برای روز  جمعه (۱۲ فروردین‌ماه) صاف همراه با وزش باد و با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ فروردین‌ماه) بندرعباس با دمای ۳۳ و ۳۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با دمای ۶- و ۴- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 14146

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر