ماجرای تجمع جمعی از قمی‌ها همزمان با سفر رئیسی

ابراهیم رییسی در بخشی از سخنرانی‌اش در قم صراحتا گفته: «دولت دنبال ارزش‌هایی است که قم آنها را دنبال می‌کند.» در چنین شرایطی گروهی از شهروندان دست به تجمع زده‌اند و مطالبات‌شان را در قالب چند پلاکارد به اطلاع او رسانده‌اند.

ماجرای تجمع جمعی از قمی‌ها همزمان با سفر رئیسی

برترین‌ها نوشت  ابراهیم رییسی در بخشی از سخنرانی‌اش در قم صراحتا گفته: «دولت دنبال ارزش‌هایی است که قم آنها را دنبال می‌کند.» در چنین شرایطی گروهی از شهروندان دست به تجمع زده‌اند و مطالبات‌شان را در قالب چند پلاکارد به اطلاع او رسانده‌اند. در مورد فقر؟ بیکاری؟ مسکن؟ کاهش سن اعتیاد؟ افزایش نرخ مهاجرت؟ آلودگی هوا؟ فرونشست زمین؟ نه رفقا؛ مشکل اساسی آنها حضور زنان در ورزشگاه‌هاست و خواهان لغو این مجوز شده‌اند!

حقیقتا گاهی درک نمی‌کنیم اینها در کدام «ایران» زندگی می‌کنند که سطح دغدغه‌های‌شان این است. یعنی هیچ‌کدام از آن یک میلیون فارغ‌التحصیل بیکار این مملکت، جزو کس و کار اینها نیستند؟ پسری، برادری، خواهری، چیزی؟غم‌شان را نمی‌خورند؟ نگران آینده‌شان نمی‌شوند؟ یعنی ممکن است هیچ‌کدام‌شان مستاجر نباشند و ندانند که بخش مهمی از مردم این سرزمین دقیقا همین روزها چه فشار سنگینی را برای یافتن یک سرپناه ساده روی قلب‌شان حس می‌کنند؟ آیا ممکن است سر و کار هیچ‌یک از اینها به بیمارستان‌های دولتی نیفتاده باشد و وضعیت اسفبار آنجا را ندیده باشند؟ کمبود دارو؟ چتر کوچک بیمه؟ مهاجرت پزشکان؟ اصلا هیچی؟ یا ممکن است برای خریدن یک کیلو گوشت که بپزند و بگذارند جلوی مهمان، پوست‌شان کنده نشده باشد؟ آیا موقع خرید با بچه‌های‌شان هزار بار سرخ و سفید نشده‌اند و یک جنس را از صد جا قیمت نکرده‌اند؟

چطور ممکن است یک نفر امروز در چنین موقعیتی زیست کند و همه فکر و ذکرش این باشد که صد نفر زن یک گوشه ورزشگاه جمع نشوند و چهار تا فریاد نزنند؟ چه دروغ بزرگی که راه «هموطن» شدن از شناسنامه می‌گذرد؛ دیار ما دردمندان هزار فرسنگ دور از دنیای شماست...

تصاویر این تجمع بازتاب زیادی در رسانه‌ها و فضای مجازی داشته است و نظرات متفاوتی را پیرامون این موضوع به دنبال داشته است.

برخی واکنش‌ها در  فضای مجازی به این تجمع در قم را بخوانید: 

میلاد نوشته: چرا به خاطر این ۳۸ نفر باید ورود خانم ها به استادیوم کنسل بشه؟

ادوین نوشت: به پارچه نوشته دقت کنید: حضور زنان در ورزشگاه "آقایان"! 

از کى تا حالا استادیوم فوتبال مال آقایان شده؟

نازنین گفته: تو مملکتی که فقر و گرونی بیداد میکنه، مشکلات دارو ‌و‌ درمان یقه صغیر و کبیر رو گرفته، بعضی‌ها دغدغه‌شون شده ورود زنان به استادیوم!

جواد نوشت: در روز پنجشنبه در شهرستان بهارستان، مادر و فرزند ۱۰ ساله‌ در حال عبور از خط آهن بودند که با قطار برخورد کرده و جان خود را از دست دادند!در روز پنجشنبه مردم قم در اعتراض به ورود زنان به ورزشگاه در مسیر استقبال از رئیس جمهور تجمع کردند.در روز پنجشنبه سطح دغدغه ها فرق میکرد!!

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 136914

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر