طعم و بوی آب همدان نامطبوع شد/ ماجرا چیست؟

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان به طعم و بوی نامطبوع آب همدان واکنش نشان داد.

طعم و بوی آب همدان نامطبوع شد/ ماجرا چیست؟

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان به  طعم و بوی نامطبوع آب همدان واکنش نشان داد.

به گزارش عرشه آنلاین، معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان از نظارت مستمر و همیشگی بر روی سلامت آب همدان خبر داد و گفت: طعم و بوی نامطبوع آب تا چند روز آینده برطرف می‌شود.

رضا شکوهی  با تاکید بر اینکه عوامل ایجاد طعم و بوی نامطبوع در آب شرب همدان مربوط به دو ماده آلی خاص است که در غلظت‌های بسیار ناچیز ایجاد طعم و بود می‌کنند، اظهار داشت: این مورد هیچ ضرری برای سلامتی ندارد.

وی با بیان اینکه پس از مشاهده طعم و بوی نامطبوع آب آشامیدنی فوری ورود پیدا کرده و عوامل ایجاد طعم و بو را شناسایی کردیم، گفت: این عوامل هم قابل حذف است و هم منشا تولید  آن را می‌توان کنترل کرد.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه از نظر تجهیزاتی تصفیه‌خانه شهید بهشتی بخش عمده تجهیزات برای حذف بو را دارند، تصریح کرد: مختصر تمهیداتی که لازم بوده در حال انجام است و ظرف 10 روز آینده بخش عمده‌ای از عامل طعم و بو را حذف می‌کنیم.

شکوهی به ته مزه شوری آب اشاره کرد و گفت: این موضوع مربوط به کلرسدیم است که مسئله جدی نیست و با استفاده از فرایند دیگری می‌توان آن را حذف کرد.

وی افزود: عامل طعم و بو هیچ ارتباطی با غلظت آرسنیک در منابع آب ندارد و بر اساس بررسی‌های همکاران ما در معاونت بهداشتی در دو سال اخیر غلظت آرسنیک در حد استاندارد بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: به صورت روزانه در  دو نوبت غلظت آرسنیک در خروجی تصفیه‌خانه‌ها بررسی می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 133931

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر