ساعت و روز دقیق شرف الشمس سال 1403 چه زمانی است؟+متن دعای شرف الشمس

در سال 1403 ساعت دقیق شروع حکاکی روز شرف الشمس به افق تهران ساعت 08 و 19 دقیقه دوشنبه 20 فروردین و پایان شرف الشمس روز سه شنبه 21 فروردین ساعت 08 و 46 دقیقه است.

ساعت و روز دقیق شرف الشمس سال 1403 چه زمانی است؟+متن دعای شرف الشمس

در سال ۱۴۰۳ ساعت دقیق شروع حکاکی روز شرف الشمس به افق تهران ساعت ۰۸ و ۱۹ دقیقه دوشنبه ۲۰ فروردین و پایان شرف الشمس روز سه شنبه ۲۱ فروردین ساعت ۰۸ و ۴۶ دقیقه است.

آیا میدانید روز شرف الشمس چه روزی است؟ زمان دقیق و تاریخ شرف الشمس ۱۴۰۳ چه روز و ساعتی است؟ در صورتی که نگین شرف الشمسی که خریداری می‌کنید در زمان مقرر در روز شرف الشمس حکاکی نشده باشد فاقد اعتبار است و خواصی برای آن وجود ندارد. محدود بودن زمان نوشتن دعای شرف الشمس بر اهمیت دانستن زمان دقیق شرف الشمس ۱۴۰۳ و هر سال دیگری می‌افزاید. به عبارتی تمام نگین های شرف الشمسی که در طول سال مورد استفاده قرار می‌گیرند باید در زمان محدود و تعیین شده در روز شرف الشمس ۱۴۰۳ که به وسیله تقویم نجومی تعیین می‌گردد حکاکی شوند.

در صورت ندانستن ساعت شرف شمس ۳۲ و روز دقیق شرف شمس ۱۴۰۳ ممکن است نگین های نامعتبری که در بازار به فروش می‌روند به عنوان نگین معتبر به شما فروخته شود (هرچند این اتفاق بسیار کم می‌افتد) از همین رو این سوال برای بسیاری از افراد پیش می‌آید که روز شرف الشمس چه روزی است و ساعات دقیق آن کدام است؟ نوشتن این دعا دارای آداب و نماز مخصوص خود است؛ برای دانستن زمان دقیق شرف الشمس ۱۴۰۳ و نحوه نوشتن، آداب و نماز آن، در این مقاله همراه شرف آنلاین باشید…

ساعت و روز دقیق شرف الشمس سال ۱۴۰۳ چه زمانی است؟

چندین تقویم نجومی وجود دارد که به کمک آن می‌توان فهمید که روز شرف الشمس چه روزی است و بهترین ساعت شرف شمس ۱۴۰۳ چه زمانی است. از معتبرترین آن‌ها استخراج شده توسط دانشمند معظم آقای مصطفی گلپایگانی کارشناس ارشد نجوم و همکار استاد منصور نجومی ابن مرحوم منجم باشی شیرازی می‌باشد. بنابراین این تقویم نجومی:

در سال ۱۴۰۳ ساعت دقیق شروع حکاکی روز شرف الشمس به افق تهران ساعت ۰۸ و ۱۹ دقیقه دوشنبه ۲۰ فروردین و پایان شرف الشمس روز سه شنبه ۲۱ فروردین ساعت ۰۸ و ۴۶ دقیقه است.

چگونگی استخراج روز شرف الشمس ۱۴۰۳ از تقویم نجومی

تقویم نجومی، تقویمی (calendar) است که بجز اطلاعات یک تقویم معمولی، دارای اطلاعات کاربردی دیگری برای اخترشناسان است. با استفاده از اطلاعات تقویم نجومی می‌توان برای هر روز از سال، مکان سیارات، ماه، خورشید و ستاره‌های درخشان‌تر را مشخص کرد و کمک می‌کند که بفهمیم روز شرف الشمس چه روزی است و ساعت شرف الشمس ۱۴۰۳ چه موقعی است؛ به عنوان مثال می‌توان برای تعیین روز شرف الشمس سال ۱۴۰۳ اطلاعات مربوط به ورود شمس به موضع شرف سال ۱۴۰۳ و خروج آن از این موضع را از این گونه تقویم‌ها استخراج کرد.

یک تقویم نجومی می‌تواند حاوی اطلاعاتی درباره طلوع و غروب آفتاب و یا جزئیات خورشید گرفتگی و ماه گرفتگی باشد که باعث فهمیدن بهترین زمان نوشتن شرف شمس نیز خواهد شد. همچنین تقویم نجومی اطلاعات مفیدی درباره‌ی زمان جذر و مد نیز در اختیار می‌گذارد. اطلاعات ورود و خروج خورشید به موضع دعای شرف شمس ۱۴۰۳ از تقویم نجومی سال ۱۴۰۳ گردآوری شده توسط آقای مصطفی گلپایگانی استخراج شده‌است.

بهترین زمان نوشتن شرف الشمس ۱۴۰۳ و آداب آن:

بهترین زمان نوشتن شرف الشمس در سال ۱۴۰۳ روز ۱۹ فروردین می باشد.اما یک سری نکاتی هم شاید پیش بیاید که نتوان در ان زمان نوشت.درواقع در تقویم های نجومی یک روز برای نوشتن شرف الشمس درنظر گرفته شده است.باید برای حکاکی و نوشتن شرف الشمس ساعات سعد از تقویم ها نجومی استخراج شود.درمقابل این ساعات ، ساعات قمر در عقرب هم وجود دارند که به هیچ وجه نباید در این ساعات به نوشتن شرف الشمس بپردازیم.حال اگر در روز نوزدهم فروردین ساعات سعدی پیدا نشود ، دیگر نمیتوان شرف الشمس را نوشت.باید در روز های بعد به دنبال ساعات سعد پشت.این اتفاق در سال پیش افتاد و در روز ۲۰ فروردین ساعات سعد پیدا شد.

البته این اتفاق به ندرت پیش می آید و معمولا در همان روز نوزدهم فروردین شرف الشمس نوشته می شود.اما به هرحال اگر دعای شرف الشمس در ساعات قمر در عقرب نوشته شود ، دیگر آن شرف شمس هیچ گونه ارزشی نخواهد داشت.پس زمان دقیق شرف الشمس ۱۴۰۳ نوزدهم فروردین می باشد.

شرف الشمس عام:

حال در زمان دقیق شرف الشمس ۱۴۰۳ در کنار شرف الشمس خاص درواقع تعداد زیادی شرف الشمس عام حکاکی می شود.در بهترین زمان نوشتن شرف الشمس که ۱۹ فروردین می باشد تعداد بالایی شرف شمس عام حکاکی می شود.این بدلیل این است که چون دیگر در طول سال مجاز به نوشتن شرف الشمس نیستیم به غیر از نوزدهم فروردین ، کسانی که به هر دلیلی نتوانستند شرف الشمس تهیه کنند بتوانند در طول سال هم شرف شمس را تهیه کنند.این نوع حکاکی هیچ تفاوتی از لحاظ خواص با شرف الشمس خاص ندارد و همان دعا در هردو حکاکی می شود.فقط تنها تفاوت آن این است که یکی به نام شما حکاکی می شود و دیگری به نام کسی نیست و به صورت عام دعا نوشته می شود.نقطه مثبت این مدل این است که اطرافیان شما هم میتوانند از خواص شرف بهره مند شوند.

حرز شرف الشمس چیست؟

در بهترین زمان نوشتن شرف الشمس حرز شرف الشمس زیر نگین عقیق زرد حکاکی می شود.حرز شرف الشمس همان دعای شرف الشمس است که به این اسم هم شناخته می شود.این دعا به صورت رمز هست و باید به درستی حکاکی شود.درغیر اینصورت آن شرف دیگر هیچ ارزشی نخواهد داشت.این علائم به صورت ستاره و واو و الف هایی هستند که هرکدام برای حکاکی شدن اصولی خواهند داشت.این کار باید توسط بهترین اساتید در این زمینه انجام شود تا خدایی نکرده مشکلی برای شرف شمس پیش نیاید.دعا یا همان حرز شرف شمس بسیار قدرتمند می باشد.پس باید بسیار در نوشتن آن دقت شود.لطفا اگر مهارتی در این زمینه ندارید ، به سمت حکاکی و نوشتن این دعا نروید.حکاکی و نوشتن دعای شریف شرف الشمس بسیار ریزه کاری های دشواری دارد که اگر به آن مسلط نباشید ممکن است اشتباه کنید و آن دعا دیگر هیچ ارزشی نخواهد داشت.بهر حال این دعا مقدس است و باید به درستی نوشته شود.درادامه با این آداب نوشتن آشنا خواهیم شد.

قوانین شرف الشمس و اعمال آن:

خب در این قسمت قرار است تا درباره قوانین انگشتر شرف الشمس با شما صحبت کنم.یک سری اعمالی هستند که باید به آنها عمل کنیم تا بتوانیم از خواص آن بهره ببریم.

یکی از نکاتی که باید به ان داشته باشید روز های قمر در عقرب در سال ۱۴۰۳ می باشد.درواقع حکاکی شرف الشمس یکی از مساعل مهم در استفاده از آن می باشد.این حکاکی درواقع در زور های قمر در عقرب نباید انجام شود و انجام نمی شود.اما نکته مهم این می باشد که وقتی محصول به دست شما رسید ، شماهم باید چک کنید که آنروز قمر در عقرب نباشد.اگر قمر درعقرب بود استفاده از شرف الشمس را به تعویق بیاندازید تا ساعات سعد در تقویم های نجومی پیدا شوند.هم ساعات سعد و هم ساعات و یا روز های قمر در عقرب همگی در تقویم نجومی ۱۴۰۳ وجود دارند و نوشته شده اتد.

مورد بعدی که باید رعایت کنید این است که انگشتر را در دست راست خود قرار دهید.البته این چیزی که به شما می گویم از قدیم الایام به ما رسیده است و امروزه گفته می شود که اصلا مشکلی ندارد که انگشتر در دست راست نباشد.اما خب به دلیل اینکه از قدیم تا به امروز به ما رسیده است که انگشتر در دست راست قرار بگیرید ، به همین دلیل بهتر است که اگر میتوانید آنرا در دست راست خود قرار بدهید.اما با اینحال بازهم می گویم که محدودیتی در این مورد وجود نخواهد داشت و شما میتوانید انگشتر را در هر دستی که می خواهید قرار بدهید.

مورد بعدی هم که من سعی می کنم در هر مقاله ای که از شرف الشمس تنظیم می کنم به آن اشاره کنم است که به دلیل اینکه این گوهر از طرف خود خداوند متعال می باشد ، ما باید ابتدا اعتقاد قلبی خود را به خداوند محکم کنیم تا بتوانید از این شرف الشمس و برکات آن نهایت بهره را به اذن خداوند ببریم.نمی شود که خداوند را از خود آزارده کنیم و انتظار داشته باشیم که شرف الشمس به ما کمک کند.پس به این نکته هم بسیار دقت داشته باشیم.

در آخر این قسمت یادآوری می کنم که به روز های قمردر عقرب در سال ۱۴۰۳ حتما دقت داشته باشید تا مشکلی در استفاده از شرف الشمس برای شما بوجود نیاید.

اشتباه رایج درباره دعای شرف الشمس

اغلب مردم فکر می کنند نام نگین های زرد انگشتر، شرف الشمس است و ارزش اصلی آن به دلیل نگینش می باشد. ولی شفر الشمس یک دعای زیباست که به روایتی حضرت علی (ع) در روز ۱۹ فروردین می خواندند. پس متن دعا و خواندنش در زمان مشخص است که به سنگ زینتی آن ارزش می دهد. حکاکی دعای شرف الشمس بر روی عقیق توسط افراد خاصی انجام می شود که نقوش رمزآلودی را پشت نگین مورد نظر ثبت می کنند. هم چنین خواندن این دعا به جنسیت یا سن خاصی محدود نمی شود و اگر کسی گمان کند این دعای زیبا مخصوص عده ای خاص از مردم است، اشتباه می کند. 

شرف الشمس

متن دعای شرف الشمس در مفاتیح

مضمون این دعای پر فیض به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرّحمن الرّحیم

اَللّهُم اِنّی اَسئَلُکَ بِالهاءِ مِنْ اِسمِکَ الْاَعظَم و بالثَلآثِ العِصّیِ و بالالَفِ المُقَّوِم و بِالمِیمِ الطَمیس الاَبتَر و بالسِّلمِ و بالاَربَعَه الَتِی ه ‍ ِی کالکَفِ بِلا مُعصَم و بِالهاءِ المَشقُوقَه و بالواوِ المُعظَّم صوره اِسمکَ الشَّریفِ الاَعظَم اَن تُصَلِیَ علی سَیِّدِنا مُحمَّدِ وَ آلِهِ بعدد حروف ماجری بِالقلم و اَن تَقضِی حاجَتِی.

البته روایات دیگری نیز برای آن وجود دارد. عده ای بر این باورند که دعای شرف الشمس شامل 5 اسم اعظم خداوند یعنی الله، جمیل، رحمان، مومن و نور است که حروف اول آن نیز روی سنگ عقیق حک می گردد. برخی می گویند این دعا به همراه «لااله الالله الملک الحق المبین ویا الملک لله» بر روی انگشتر حضرت سلیمان نوشته شده است. اما همه بر ارزش والا و معنویت آن صحه گذاشته اند.

آثار دعای شرف شمس

انجام اعمال مربوط به دعای شرف الشمس در زمان مناسب، خواندن و نوشتن دعا و همراه داشتن نگین حکاکی شده آن اثرات بسیار خوبی در زندگی دارد که به آن ها اشاره می شود:

ایمنی در سفر

حفظ مال و جان

افزایش رزق و روزی

رفع چشم زخم

ایجاد آرامش

برآورده شدن حاجات و آرزوها

درمان عمومی جسم و روح

آداب خواندن دعای شرف الشمس

خواندن این دعای زیبا اثرات و برکات زیادی دارد که برآورده شدن حاجت مهم ترین آن هاست. اما باید آداب صحیح خواند آن را نیز رعایت نمود. ابتدا باید در روز 19 فروردین دو رکعت نماز حاجت بخوانید و 100 صلوات بفرستید. سپس دعا را بر روی یک کاغذ یا پارچه زردرنگ بنویسید و آن را بخوانید. در انتهای دعا، حاجت خود را نوشته و در بین صفحات کتاب قرآن قرار دهید.

نکات مهم درباره دعای شرف شمس

اولین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که اگر از نگینی که حرز دعا بر آن نوشته شده استفاده می کنید، هر سال باید این نقوش را با رعایت آداب خراش دهید. اگر دعای شرف الشمس را روی کاغذ نوشته اید، آن را به کسی نشان ندهید و در آخرین چهارشنبه سال به آب بسپارید.

نظر علما درباره دعای شرف الشمس

عالمان و فقهای بسیاری به تایید این دعا و آداب مخصوص آن پرداخته اند و آن را منسوب به حرز امیرالمومنین می دانند که باید بر روی سنگ عقیق زرد رنگ حکاکی می شود. نظر تعدادی از این علمای دانشمند به همراه منبع آن در ادامه بیان می گردد:

مرحوم شیخ بهایی در کتاب سر المستتر: “می‌بایست در روز ۱۹ حمل که مطابق با روز ۱۹ فروردین می ‌باشد، از طلوع آفتاب تا ظهر بر عقیق زرد و در صورت عدم امکان آن را بر روی کاغذی نوشته و با خود به همراه داشته باشد، ولی تمدید مجدد آن در روز مذکور در سال های بعد شرط نشده و لازم نیست.”

مرحوم کفعمی در کتاب مصباح کفعمی: ” این حروف شکل اسم اعظم خداوند می ‌باشد. در تعداد محدودی از کتاب های شیعه دیده ام که از امیر المؤمنین (ع) نقل شده‌است.”

آیت الله مظاهری: “شرف الشمس مورد اعتماد است. اگر شخصی آن را داشته باشد، تجدید لازم نمی‌ باشد.”

دیگر رسانه ها

کدخبر: 132477

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر