کشف توطئه ۱۳ بدر

دیروز عصر بود که خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری صداوسیما، خبری منتشر کردند، مبنی بر این که بوستان‌ها در روز ۱۳بدر تعطیل هستند، چند ساعت بعد وزیر کشور این خبر و منتشرکنندگان آن را توطئه دشمن قلمداد کرد. برترین‌ها: دیروز عصر بود که خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری صداوسیما، خبری منتشر کردند، مبنی بر این که بوستان‌ها در روز ۱۳بدر تعطیل هستند، چند ساعت بعد وزیر کشور این خبر و منتشرکنندگان آن را توطئه دشمن قلمداد کرد.

کشف توطئه ۱۳ بدر

دیروز عصر بود که خبرگزاری ایرنا و خبرگزاری صداوسیما، خبری منتشر کردند، مبنی بر این که بوستان‌ها در روز ۱۳بدر تعطیل هستند، چند ساعت بعد وزیر کشور این خبر و منتشرکنندگان آن را توطئه دشمن قلمداد کرد.

کاربران اما واکنش‌های متفاوتی داشتند، برخی سند رو کردند که چنین ابلاغی بوده، برخی خواستار برخورد با خبرگزاری‌های منتشرکننده خبر شدند، برخی ویدیویی از فرماندار قزوین منتشر کردند که نشان می‌داد "دستور بالادستی" در کار بوده. عده‌ای چنین تصمیماتی را موجب دوقطبی در جامعه دانستند و خلاصه که برخی نظرات را در ادامه مطلب آوردیم

عباس عبدی، فعال سیاسی و روزنامه‌نگار: اعلام شد که خبر تعطیلی پارک‌ها دروغ بوده و وزارت کشور در این مورد اطلاعیه‌ای صادر نکرده است. بسیار خوب! پس این مورد را به سرعت پیگیری کنید تا آشکار شود ابتدا کدام رسانه این خبر را منتشر کرده و چرا؟ این کار بسیار ساده است. اگر انجام نشد، حق دهید که مردم به گونه دیگری برداشت کنند.

اکانت توئیتری به نام «خیزران» هم در واکنش به حواشی برگزاری مراسم سیزده بدر امسال توئیت زد: در فقره تکذیب تعطیلی بوستان‌های در روز ۱۳ فروردین انگشت را نباید سمت صداوسیما گرفت که خبر تعطیلی را از قول وزارت کشور منتشر کرده. فرمانداران شهرهای مختلف کشور نیز دستورالعمل تعطیلی را ابلاغ کردند و فرمانداران از روی خبر صدا و سیما عمل نمی‌کنند، بلکه چیزی به آنها ابلاغ شده است. آقای وزیر کشور توطئه را در داخل وزارتخانه پیگیری کند.

 

* متفاوت‌ترین واکنش به تائید و تکذیب خبر تعطیلی بوستان ها و پارک‌ها در روز سیزدهم فروردین امسال متعلق است به کاربری به نام «محسن» که نظر داده است: صداوسیما نوشته که وزارت کشور اعلام کرده پارک ها و بوستان ها روز ۱۳ بدر تعطیلن!. خبرگزاری فارس نوشته وزارت کشور همچین اطلاعیه ای صادر نکرده!خبرگزاری صدا‌وسیما خبر تعطیلی پارک ها را حذف کرد! وزیر کشور هم یه توییت زد نوشت: مواظب توطئه دشمنان باشیم.

 

* مینا هم که خود را از فعالان محیط زیست معرفی کرده است، ویدئویی از حرف‌های فرماندار قزوین درباره برگزایر مراسم یزده بدر را بازنشر کرده و با کنایه نوشت: وزارت کشور در حالی اطلاعیه تعطیلی بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها در روز ۱۳ فروردین را تکذیب می‌کند که فرماندار قزوین در مصاحبه با صداوسیما می‌گوید این استان براساس «دستورالعمل بالادستی» و همگام با کل استان‌های کشور، پارک ها را در روز سیزده فروردین تا یک ساعت قبل از اذان مغرب تعطیل می‌کند.

هاتف صالحی، فعال رسانه نیز در توئیتر خود با انتقاد و گلایه از بی‌اطلاعی وزیر در این خصوص خواستار عزل او از سوی رئیسی شده است.

* امیر تفرشی، فعال دانشجویی هم استوری در این خصوص منتشر کرده است که در شبکه های اجتماعی خبرساز شده است و اکانت توئیتری «خیزران» با بازنشر آن گفته است: استوری امیر تفرشی جالبه. نشان می‌دهد دستوری صادر شده و به استانداری‌ها رسیده و آن‌ها هم به زیر مجموعه ابلاغ کرده‌اند. چه فرد یا افرادی دستور داده‌اند، مشخص نیست

سیزده بدر

منبع: برترین ها

دیگر رسانه ها

کدخبر: 131812

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر