کلاهبرداری|کلاهبرداری اینترنتی|کلاهبرداری اطلاعات بانکی

کلاهبرداران درکمین‌اند، مراقب اپلیکیشن‌های موبایلتان باشید!

رئیس پلیس فتای استان اصفهان به کسانی که از اپلیکیشن‌های مسیریاب استفاده می‌کنند، هشدار داد!

کلاهبرداران درکمین‌اند، مراقب اپلیکیشن‌های موبایلتان باشید!

رئیس پلیس فتای استان اصفهان اظهار کرد: اپلیکیشن‌ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی است به همین منظورکاربران باید نسبت به دانلود و نصب نسخه‌های اصلی اقدام کنند.

سررهنگ سیدمصطفی مرتضوی بیان داشت: یکی از مواردی که اخیراً بیش از گذشته مورد سوءاستفاده افراد سودجو قرار می‌گیرد، طراحی اپلیکیشن‌های اندرویدی جعلی است که کلاهبرداران با این شگرد به دنبال کلاهبرداری از شهروندان هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه اغلب هموطنان عزیز هنگام مسافرت از برنامه‌های مسیریاب استفاده می‌کنند، به منظور جلوگیری از برداشت‌های غیرمجاز از حساب‌های بانکی، کاربران نسبت به دانلود و نصب نسخه‌های اصلی اقدام کنند.

وی اطلاع می‌دهد که: این اپلیکیشن‌ها شیوه‌ای جدید برای کلاهبرداری و سوءاستفاده از کاربران در فضای مجازی است و به هیچ عنوان نباید آن را بر روی گوشی تلفن همراه خود نصب کرد، به نحوی که استفاده و فعال‌سازی آن مستلزم پرداخت اینترنتی مبلغ اندکی از سوی مشتریان است.

رئیس پلیس فتای استان اصفهان همچنین گفت: در صورت نیاز، اپلیکیشن‌های مورد نیاز را از مارکت‌های معتبر ایرانی دریافت کنند و از دانلود برنامه‌هایی که در کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی مختلف ارائه شده و یا لینک‌هایی که فاقد اعتبار لازم است خودداری کنند، همچنین برنامه‌های جعلی با دریافت برخی از مجوزها، امکان دسترسی به تمام اطلاعات ذخیره شده در گوشی تلفن همراه را خواهند داشت و می‌توانند از قربانیان سوءاستفاده کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 13063

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر