بازار داغ اجاره سفره هفت سین؛ روزی ۸۰۰ هزار تومان!

​با نزدیک شدن به شب عید شاهد اتفاقات عجیبی در بازار هستیم. سفره هفت‌سین از جمله مواردی است که بودن آن در هر خانه و شرکتی برای سال تحویل واجب است و نکته جالب اینجاست که به‌دلیل افزایش هزینه تزئینات سفره هفت‌سین بسیاری سراغ اجاره می‌روند.

بازار داغ اجاره سفره هفت سین؛ روزی ۸۰۰ هزار تومان!

سفره هفت سین با قیمت‌های عجیب و غریبی در بازار برای اجاره گذاشته شده است و به عنوان مثال هزینه اجاره سفره هفت سین برای یک روز در یک آگهی حدود ۸۰۰ هزار تومان اعلام شده است.

سفره هفت سین یکی از سنت‌های مهم و پرطرفدار در ایران است و به مناسبت جشن نوروز یا سال نو ایرانی برپا می‌شود. این سنت به دوران باستان باز می‌گردد و هر یک از عناصر موجود در سفره هفت سین نماینده‌ای از معانی و ارزش‌های مختلف می‌باشند. در زیر به برخی اطلاعات بیشتر درباره سفره هفت سین اشاره می‌کنیم:

معنی هر یک از سین‌ها: هر یک از هفت سین در سفره هفت سین نماینده‌ای از مفاهیم مهمی هستند. مثلاً سبزه نماینده زندگی و تازگی، سنبل نماینده آزادی و استقلال، سیر نماینده قوت و انرژی و…

منشأ: اصل این سنت به دوران باستان باز می‌گردد و در آغاز به سه سین شروع شده و پس از مدتی به هفت سین افزوده شده است.

زمان برپا کردن: سفره هفت سین به مناسبت جشن نوروز یا اولین روز از فصل بهار وارد خانه می‌شود و تا ۱۳ روز پس از نوروز در خانه باقی می‌ماند.

غذا‌ها و موادی که در سفره قرار می‌گیرند: عناصر مختلفی در سفره هفت سین قرار می‌گیرند که شامل سبزه، سنجد، سماق، سیر، سمنو، سیب، سنبل، سماق، سعادتمندی (عقل) و…

معنای روحانی: به عقیده برخی از افراد، این سنت نه تنها به جشن نوروز مرتبط است بلکه دارای معنای روحانی و معنوی نیز می‌باشد. این سفره نمادی از زیبایی، ثروت و خوشبختی است.

سفره هفت سین یکی از زیباترین و پرمعنایترین سنت‌های ایرانی است و افراد با شادی و خوشحالی این سنت را در خانه‌های خود اجرا می‌کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 130292

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر