حذف مستمری برخی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی/ اقدام جنجالی سازمان هدفمندی

مجلس در جلسه امروز خود به موضوع حذف مستمری برخی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط سازمان هدفمندی پرداخت.

حذف مستمری برخی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی/ اقدام جنجالی سازمان هدفمندی

مجلس در جلسه امروز خود به موضوع حذف مستمری برخی مددجویان کمیته امداد و بهزیستی توسط سازمان هدفمندی پرداخت.

به گزارش عرشه آنلاین، نایب رئیس مجلس در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مجلس درباره حذف مستمری برخی از مددجویان کمیته امداد بر لزوم تعیین سازوکاری در دولت برای کسانی که مستحق دریافت کمک هستند، تاکید کرد.

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در مجلس شورای اسلامی در جلسه روز یکشنبه، ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ صحن مجلس در تذکری به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: صاحبان اصلی صندوق تامین اجتماعی از اینکه هزینه‌های تیم پرسپولیس به این صندوق تحمیل شود، ناراضی بوده و بیمه شدگان آن و همچنین بازنشستگان از این واگذاری ناراضی هستند.

وی در تذکری دیگری با طرح این پرسش که «چرا مستمری مددجویان کمیته امداد را به بهانه اینکه یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان به عنوان بیمه روستایی دریافت می‌کنند، حذف می کنند؟» اظهار کرد: اگر دریافتی آنها بالاتر از حداقل حقوق بود اجازه حذف وجود دارد اما دریافتی آنها بسیار پایین است.

این نماینده مجلس در تذکری دیگری به بانک مرکزی تاکید کرد: بانک مرکزی اعلام می‌کند سود سپرده ۳۰ درصدی می‌دهد در حالی که این بانک نتوانسته است نقدینگی‌ها را جمع کند و مردم صرفاً آنها را از مدلی به مدل دیگر انتقال داده‌اند و مشاهده می‌کنیم که بانک‌های عامل  سود ۳۷ درصدی می‌دهند.

 عبدالرضا مصری نایب رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت در واکنش به تذکر حاجی دلیگانی با تاکید بر اینکه در دولت باید سازوکاری برای کسانی که مستحق دریافت کمک هستند، مشخص شود، گفت: امروز سازمان هدفمندی، کمیته امداد و بهزیستی هرکدام کار خود را انجام می‌دهند؛ سازمان هدفمندی می‌گوید که اگر کسی از جایی مستمری می‌گیرد، دیگر نباید تحت پوشش جایی باشد حال ممکن است این مستمری ۸۰۰ هزار تومان یا یک میلیون تومان باشد این در شرایطی است که این رقم کفایت نمی‌کند.

وی افزود: اگر کسی تحت پوشش کمیته امداد است و کمیته امداد برای او حق بیمه پرداخت کرده است، جمع دریافتی او ۲ میلیون می‌شود؛ آیا با ۲ میلیون تومان یک خانواده ۵ نفری می‌تواند زندگی کند.

نایب رئیس مجلس تاکید کرد: نیاز است که یا شاخص‌های سازمان هدفمندی اصلاح شود یا اینکه به دستگاه‌های حمایتی این اختیار را بدهند که اگر کسی از جایی ۸۰۰ هزار تومان یا یک میلیون تومان می‌گیرد، مستمری او را حذف نکنند.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129525

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر