خبر خوش برای مددجویان | آب، برق و گاز برای مددجویان رایگان شد

جزئیات معافیت مددجویان تحت پوشش کمیته امداد از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز اعلام شد.

خبر خوش برای مددجویان | آب، برق و گاز برای مددجویان رایگان شد

سخنگوی صنعت برق گفت: تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد از حدود ۳ میلیون مشترک تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی، مشمول تعرفه رایگان برق شده اند.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق با اشاره به بند «ی» از تبصره ۸ قانون بودجه ۱۴۰۰ در خصوص رایگان شدن تعرفه برق مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که در بند «ک» تبصره ۱۵ قانون بودجه امسال تکرار شده، گفت: مددجویانی که مصرف برق آن‌ها کمتر از ۵۰ درصد الگوی تعیین شده در منطقه باشد، مشمول تعرفه برق صفر یا رایگان می‌شوند.

وی افزود: تاکنون نزدیک به ۳۰ درصد از حدود ۳ میلیون مشترک تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی؛ ‌‌ یعنی حدود یک میلیون مشترک، ‌ مشمول تعرفه رایگان شده‌اند.

رجبی مشهدی تصریح کرد: در مناطق عادی کشور، الگوی مصرف برق، ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه است و اگر مددجویان بتوانند مصرف خود را در ماه به کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت برسانند، مشمول پاداش تعرفه رایگان خواهند بود. در مناطق گرمسیر که در هر منطقه این عدد بیشتر می‌شود نیز، اگر بتوانند ۵۰ درصد مصرف الگو را داشته باشند، می‌توانند از تعرفه رایگان برخوردار شوند.

سخنگوی صنعت برق تاکید کرد: با تطبیق فهرست‌های ارسالی از سوی کمیته امداد و بهزیستی با شناسه قبوض، توانسته‌ایم این قبوض را برای مددجویان صادر کنیم و اگر فهرست‌ها مجدداً اصلاح شده و فرد جدیدی تحت پوشش قرار گیرد و معرفی شود، قطعاً آن‌ها را هم در نظر می‌گیریم.

رایگان شدن آب، برق و گاز برای مددجویان

جهانبخش مرادی با اشاره به تعامل کمیته امداد و شرکت‌های آب و برق و گاز برای ارسال شماره اشتراک مددجویان گفت: طبق مصوبه آین نامه اجرایی بند «ی» تبصره ۸ ماده واحده قانون بودجه ۱۴۰۰ طرح تخفیف و یا معافیت مددجویان کمیته امداد از پرداخت حق انشعاب آب، برق و گاز اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمام اطلاعات اشتراک مددجویان به شرکت‌های آب و برق و گاز ارسال شده و همکاری برای ثبت اطلاعات جدید ادامه دارد، افزود: تاکنون ۴۹ هزار و ۸۲۵ شماره اشتراک آب، برق، گاز در سیستم امداد هوشمند و کارآمد ثبت شده است.

مرادی ادامه داد: از این تعداد ۱۸ هزار و ۳۵۳ مددجو از پرداخت هزینه‌های آب، برق و گاز معاف شده اند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، اظهار کرد: مددجویان تحت حمایت در هر زمانی که محل سکونت آنها تغییر کند یا به هر دلیل که تاکنون موفق به ثبت اطلاعات اشتراک خود نشده‌اند، می‌توانند اطلاعات اشتراک آب، برق و گاز خود را در سامانه هوشمند امداد ثبت کنند.

وی یادآور شد: ثبت انشعاب آب، برق و گاز به صورت اینترنتی در سامانه soha.emdad.ir انجام می‌شود و نیاز نیست مددجویان به کمیته امداد مراجعه کنند.

مرادی تصریح کرد: مددجویان می‌توانند از طریق تلفن همراه یا مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت نسبت به ثبت انشعابات اقدام نمایند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران، تأکید کرد: معافیت از پرداخت هزینه‌های قبض آب و برق و گاز شامل آن دسته از مددجویانی است که از الگوی مصرف طبق مصوبه هیأت دولت پیروی کنند و مددجویانی که خارج از الگوی مصرف هستند باید قبوض خود را همانند گذشته پرداخت کنند.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 32263

ارسال نظر