جولان سامانه بارشی در ۱۴ استان | بارش‌ ها تا کی ادامه دارد؟

جولان زمستان 10 روز مانده به عید

گستره بارش از امروز پنجشنبه (۱۷ اسفند) سمت شمال غرب کشور را در برمی‌گیرد و به نوار غربی می‌رسد.

جولان زمستان 10 روز مانده به عید

گستره بارش از امروز پنجشنبه (۱۷ اسفند) سمت شمال غرب کشور را در برمی‌گیرد و به نوار غربی می‌رسد.

کارشناس هواشناسی با بیان اینکه هوای تهران جمعه سردتر می‌شود، گفت: شنبه سردترین بامداد در تهران خواهد بود.

 محمد اصغری، در گفتگو با شبکه خبر درباره وضعیت آب و هوای کشور، افزود: احتمالاً روز شنبه و یکشنبه برای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان هشدار رنگ نارنجی صادر خواهیم کرد. مردم و مسئولان باید در جریان باشند.

وی گفت: در جزایر تنگه هرمز و بخش‌های شرقی خلیج فارس احتمال آب‌گرفتگی و طغیان رودخانه‌ها. و سرریز شدن سدها پیش بینی شده است. بنابراین کشاورزان برای جمع آوری محصول عجله کنند احتمال تخریب مناطق زراعی و باغی زیاد است. البته در روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب سیستم جدیدی وارد می‌شود.

اصغری ادامه داد: برای هفته بعد نسبت به شرایط عادی شمال غرب، شمال شرق، شرق، جنوب و جنوب شرق بارش‌ها بیشتر از نرمال است. برای آن هم هشدار صادر کرده‌ایم. سامانه جدید هم از امشب و از سمت شمال وارد کشور می‌شود.

وی افزود: امروز در سواحل دریای خزر بادهای جنوبی گرم داریم و بستر برای آتش سوزی در جنگل فراهم می‌شود.

اصغری گفت: بعد از ظهر هوا در تهران ابری می‌شود و بارندگی داریم و افرادی که می‌خواهند به شمال کشور بروند بدانند که در مسیر با بارش برف رو به رو می‌شوند. هوای تهران فردا هم سردتر می‌شود. پس سردترین بامداد در تهران صبح روز شنبه است.

این کارشناس هواشناسی از وزش باد شدید در اصفهان، قم، مرکزی، یزد خبر داد و افزود: احتمال آسیب به سازه‌های موقت وجود دارد.

جولان سامانه بارشی در ۱۴ استان | بارش‌ ها تا کی ادامه دارد؟

 کارشناس سازمان هواشناسی کشور به همشهری گفت: «سامانه بارشی ابتدا استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و کرمانشاه را در بر می‌گیرد و به تدریج استان‌های کردستان، زنجان، همدان، مرکزی، قم، قزوین، البرز، تهران، مناطقی از زاگرس مرکزی، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد را تحت تاثیر قرار می‌دهد.»

کبری رفیعی افزود: «روز جمعه(۱۸ اسفند) هم بارش‌هایی به شکل پراکنده مناطقی از شمال غرب و دامنه‌های البرز و شمال شرق و شرق کشور را در بر می‌گیرد.

به گفته رفیعی، بارش‌ها روز شنبه (۱۹ اسفند) در شمال شرق، شرق و غرب کشور ادامه پیدا می‌کند. روزیکشنبه (۲۰ اسفند) سامانه بارشی مناطقی از سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان و جنوب شرق فارس و نیز دامنه‌های زاگرس و البرز و سواحل خزر را با بارش‌های رگباری تحت تاثیر قرار می‌دهد. بارش‌ها در مناطق کوهستانی به شکل برف است.

پنجشنبه (۱۸ اسفند) شمال خلیج فارس و همچنین پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج و متلاطم است. از روز جمعه تا یکشنبه (۲۰ اسفند) خلیج فارس و دریای عمان مواج و متلاطم گزارش شده‌اند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 129150

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر