زمستانی ترین روزهای سال رسید؛ همه ایران درگیر بارش شد +فیلم

کارشناس هواشناسی اعلام کرد: دو سامانه بارشی قوی از نواحی غربی وارد کشور می‌شود و ۱۰ درجه کاهش دما در کل کشور قابل پیش‌بینی است.

زمستانی ترین روزهای سال رسید؛ همه ایران درگیر بارش شد +فیلم

ایران وارد زمستانی‌ترین روزهای سال شد وبالاخره زمستان شد

بارش برف از شب گذشته در برخی شهرهای ایران آغاز شده است و در این تصاویر بارش شدید برف در برخی نقاط کشور را مشاهده می‌کنید.

بارش برف در یزد 

بارش برف در تهران

امیر سرکرده کارشناس هواشناسی اعلام کرد که ایران دو هفته پربارش زمستانی را در پیش خواهد داشت، به طوریکه از ابتدای زمستان تا الان چنین سامانه پربارشی وارد ایران نشده است.

به گزارش عرشه آنلاین کارشناس هواشناسی اعلام کرد: دو سامانه بارشی قوی از نواحی غربی وارد کشور می‌شود و ۱۰ درجه کاهش دما در کل کشور قابل پیش‌بینی است.بر اساس گزارش هواشناسی صدا و سیما این هفته و هفته آینده همه استان ها برف وباران خواهند دید.

ویدئوی مربوط به پیش بینی هواشناسی را ببینید.

 

 

طوفان بارشی از راه رسید ؛ دو هفته پربارش در انتظار ایران | تمامی ۳۱ استان کشور منتظر بارش‌های زمستانی باشند

امیر سرکرده کارشناس هواشناسی اعلام کرد که ایران دو هفته پربارش زمستانی را در پیش خواهد داشت، به طوریکه از ابتدای زمستان تا الان چنین سامانه پربارشی وارد ایران نشده است.

این کارشناس برجسته هواشناسی ادامه داد: این هفته زمستان خودش را به ایرانی‌ها نشان خواهد داد.

وی افزود: هفته بعد هم با ورود یک سامانه پربارش دیگر بارش های خوبی خواهیم داشت.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه تنها در هفته جاری دو سامانه پر بارش وارد ایران می‌شود گفت: شاخه شمالی سامانه وارد کشور شده و شاخه غربی سامانه هم از امشب کل استان‌های غربی را در می‌گیرد و حتی خودش را به تهران هم خواهد رساند.

سرکرده ادامه داد: فردا(یکشنبه ۶ اسفندماه) هم سامانه بارشی کلی گسترده و قوی‌تر خواهد شد و تمام ۳۱ استان کشور را در برخواهد گرفت و تا دوشنبه این سامانه همچنان بر روی کشور فعال خواهد بود.

همچنین کبری رفیعی دیگر کارشناس سازمان هواشناسی هم وضعیت جوی کشور را تشریح کرد و گفت: امروز مناطقی از آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل و گیلان و ارتفاعات البرز بارش باران دارند.

کارشناس سازمان هواشناسی ادامه داد: امروز، استان‌های ساحلی خزر، نیمه غربی، شمال‌شرق، جنوب و دامنه‌های جنوبی البرز بارش دارند و روز یکشنبه در بیشتر مناطق کشور بارندگی تداوم خواهد یافت.

رفیعی توضیح داد: دوشنبه سواحل خزر، بخش هایی از مرکز و استان های واقع در دامنه جنوبی البرز بارش دارند. همچنین در این چند روز، بارش‌ها در مناطق سردسیر و کوهستانی به شکل برف است.

وی افزود: شدت بارش ها امروز برای استان گیلان، روز یکشنبه نیز در استان‌های گیلان، مازندران، قم، اصفهان، سیستان و بلوچستان، کرمان و خراسان‌جنوبی پیش‌بینی شده است.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از وزش باد شدید در برخی مناطق کشور خبر داد و گفت: امروز در بوشهر و سمنان، یکشنبه نیز مناطقی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق، وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

به گفته وی، از امروز در بیشتر مناطق کشور به ویژه مناطق شمالی کشور دمای هوا بین ۶ تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد.

رفیعی ادامه داد: تهران امروز آسمانی نیمه ابری همراه با افزایش وزش باد دارد. کمینه دمای پایتخت ۷ ثبت شد و بیشینه دما به ۱۴ درجه بالای صفر می‌رسد.

کارشناس سازمان هواشناسی همچنین از کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما از تا دوشنبه هفتم اسفندماه خبر داد و گفت: امروز با ورود سامانه بارشی به کشور، بارش باران و برف همراه با کاهش دما در اکثر نقاط به غیر از جنوب شرق آغاز می‌شود.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 128035

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      • خودم

        سلام
        به داد مردم جنوب فارس برسید مخصوصا لارستان گازهای گلخانه ای عسلویه نمیذاره ابرهای که به این منطقه میاد بباره!

      ارسال نظر