هشدار هواشناسی برای تهران / منتظر کاهش شدید دما باشید

تهران یخ می زند

مدیرکل هواشناسی استان تهران پیش‌بینی کرد که دمای تهران ۶ الی ۱۲ درجه سردتر می‌شود

تهران یخ می زند

تهران در این روزها یخبندان را تجربه خواهد کرد.مدیرکل هواشناسی استان تهران پیش‌بینی کرد که دمای تهران ۶ الی ۱۲ درجه سردتر می‌شود

به گزارش عرشه آنلاین اصغری، کارشناس هواشناسی گفت بارش برف در تهران همچنان ادامه دارد اما پیک بارش امروز بود و از شب بارش‌ها کاهش پیدا می‌کند اما سرما و کاهش دما ادامه دارد و طی ۷-۸ روز آتی تداوم سرما را شاهد هستیم.

پیش بینی سازمان هواشناسی از سرمای شدید هوای تهران و هشدارهای فرمانداری تهران، شرایط را برای غیر حضوری شدن کلاس های درس دانش آموزان فراهم کرده است.

پلیس راهور تهران بزرگ نیز از شهروندان ساکن در مناطق شمالی شهر به ویژه منطقه یک درخواست کرده است در صورت نداشتن کار ضروری از تردد خودداری نمایند، چرا که وضعیت معابر به دلیل ریزش برف لغزنده است و جدا از ایجاد ترافیک‌های بلند مدت، باعث تصادف نیز می‌شود.

اداره کل هواشناسی استان تهران از بارش باران و برف در تهران همچنین احتمال کولاک برف و کاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد خبر داد.

بر اساس بررسی نقشه‌های پیش یابی و تحلیل الگوهای همدیدی وضعیت جوی استان  بامداد یکشنبه تا بامداد سه شنبه با فعالیت گسترده سامانه بارشی در سطح استان، بارش باران و برف، گاهی مه و محدودیت دید با احتمال رگبار و رعد و برق و در نواحی مستعد بارش تگرگ، در ارتفاعات با کولاک برف و احتمال ریزش بهمن پیش‌بینی می‌شود.

هوای تهران

در بیشتر نواحی استان به ویژه در نیمه شمالی و غربی رخداد بارش برف مورد انتظار است و گاهی رخداد کولاک برف در این نواحی دور از انتظار نیست.

از بامداد امروز تا صبح سه شنبه کاهش محسوس دما به‌طور میانگین ۸ تا ۱۲ درجه سلسیوس و یخبندان سطح زمین در بیشتر نواحی استان و ماندگاری هوای سرد تا پایان هفته پیش‌بینی می‌شود.

از ظهر سه شنبه تا ظهر چهارشنبه با خروج موج بارشی، پراکندگی بارش‌ها مورد انتظار است و از عصر چهارشنبه (۹ اسفندماه) با ورود موج بارشی دیگر دوباره بارش برف و باران تا پایان هفته در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه سنجش آلودگی فیروزکوه با کمینه دمای ۷-  درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۶ اسفندماه) ابری، وزش باد و بارش باران، از بعداز ظهر مه رقیق و بارش برف با حداقل دمای ۱ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۷ اسفندماه) ابری و مه رقیق، در بعضی ساعت‌ها بارش برف، از بعد از ظهر افزایش باد با احتمال کولاک برف با حداقل دمای صفر  و حداکثر دمای  ۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران نیز پیش‌بینی کرد که دمای تهران ۶ الی ۱۲ درجه سردتر می‌شود

مازیار غلامی گفت: شنبه کاهش نسبی دما و روزهای یکشنبه و دوشنبه کاهش محسوس دما از شش تا ۱۲ درجه سانتی گراد در سطح استان تهران مورد انتظار است.

وی اضافه کرد: در روز سه شنبه آسمان استان تهران نیمه ابری گاهی ابری در پاره‌ای نقاط با رگبار پراکنده پیش بینی می‌شود.

 حامد یزدی مهرمدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی هواشناسی مبنی بر فعالیت گسترده سامانه بارشی و کاهش محسوس دما نسبت به خطر ریزش بهمن در نواحی کوهستانی استان هشدار داد.

 حامد یزدی مهر عصر جمعه از صدور هشدار نارنجی سازمان هواشناسی مبنی بر فعالیت گسترده سامانه بارشی و کاهش محسوس دما در استان تهران خبر داد و اظهار کرد: این ۲ سامانه از عصر فردا پنجم تا صبح سه‌شنبه هشتم اسفندماه فعال خواهد بود.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود: سامانه بارشی برف، باران، مه و وزش باد شدید موقتی و وقوع کولاک برف در کوهستان‌های استان تهران به ویژه میگون، دماوند، آبعلی، شمیرانات، ایستگاه هفت توچال، لواسان، پردیس، قدس، رباط کریم، شهریار، اسلامشهر، بهارستان و تهران در زمان مذکور پیش بینی شده است.

وی گفت: به شهروندان توصیه می‌شود نسبت به تردد در مسیرهای کوهستانی به علت وقوع ریزش بهمن احتیاط لازم را داشته باشند و حتما مجهز به تجهیزات زمستانی باشند.

یزدی مهر اظهار کرد: طبق این هشدار احتمال لغزندگی و یخ زدگی معابر وجود دارد، لذا از همه دستگاه‌های اجرایی، امدادی و راهداری می‌خواهیم نسبت به برف روبی مسیرهای اصلی و کوهستانی توجه ویژه داشته باشند تا خدایی ناکرده شاهد حوادث ناگوار برای مردم نباشیم.

وی در ادامه در خصوص احتمال آبگرفتگی و بالا آمدن آب رودخانه‌ها نیز هشدار داد و یادآور شد: شهروندان به هیچ عنوان در بستر مسیل‌ها و حاشیه رودخانه‌ها توقف نداشته باشند و دستگاه‌های اجرایی نیز باید نسبت به لایروبی کانال‌ها و پاک سازی آب روها اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به کاهش محسوس دما از همه مردم خواست نسبت به صرفه جویی در حامل‌های انرژی توجه ویژه داشته باشند و در خصوص یخ زدگی تاسیسات و لوله‌های آب رسانی تمهیدات ویژه را بیندیشند.

یزدی مهر همچنین به کوهنوردان در خصوص صعود به ارتفاعات مناطق مختلف استان بویژه شمال پایتخت هشدار داد و از آنان خواست در این ایام از کوهنوردی در این مناطق خودداری کنند.

 

دیگر رسانه ها

کدخبر: 127954

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر