راه درمان سیاهی زیر چشم با این روش

سیاهی، گودی و پف زیر چشم می‌تواند عوامل متعددی مثل خواب ناکافی، تغذیه ناسالم و یا حتی ژنتیک باشد.

راه درمان سیاهی زیر چشم با این روش

سیاهی، گودی و پف زیر چشم می‌تواند عوامل متعددی مثل خواب ناکافی، تغذیه ناسالم و یا حتی ژنتیک باشد.

به گزارش عرشه آنلاین، بهترین روش برای درمان سیاهی زیر چشم، استفاده از کافئین است. کافئین یک ترکیب طبیعی و محرک است. استفاده روزانه از آن برای پوست صورت، باعث افزایش جریان خون و دفع مایعات اضافی آن می‌شود. باید بدانید که ترکیبات عصاره دانه قهوه سبز به تولید کلاژن و الاستین کمک می‌کند. 

فواید سرم کافئین برای اطراف چشم‌ها:

 

خواص آنتی‌اکسیدانی

کافئین در لوازم آرایشی به عنوان آنتی‌اکسیدان برای به تاخیر انداختن پیری پوست ناشی از عوارض رادیکالهای آزاد نور خورشید استفاده می‌شود. افزودن ترکیبات اصلی قهوه در فرمولاسیون محصولات پوستی باعث پیشگیری از کاهش خاصیت ارتجاعی پوست شده و از بروز چین‌وچروک ریز اطراف چشم‌ها جلوگیری می‌کند.

منقبض‌کننده عروق

کافئین رگ‌های خونی را منقبض کرده و ورم اطراف چشم‌ها را می‌خواباند. در نتیجه به کاهش حالت کیسه‌ای زیر چشم‌ها به‌خصوص بعد از بیدار شدن کمک می‌کند. از طرف دیگر با تحریک آرام گردش خون، رگ‌های خونی که منقبض و باعث ایجاد حلقه‌های سیاه شده‌اند را شل می‌کند.

ضدالتهاب

آنتی‌اکسیدان‌های حاصل از قهوه خواص ضدالتهابی دارند و باعث کاهش لکه‌های بنفش یا قرمز رنگ نزدیک چشم‌ها می‌شوند. بنابراین ماسک قهوه انتخاب خوبی برای این مشکل است.

سیاهی دور چشم

مرطوب و نرم‌کننده

سرم کافئین با آبرسانی عمقی باعث نرمی و صافی پوست ناحیه اطراف چشم‌ها می‌شود. برای افرادی که از لکه‌های قهوه‌ای، گودی و سیاهی پوست اطراف چشم‌ها رنج می‌برند، ترکیب ویتامین B3 با کافئین می‌تواند راهگشا باشد.

محافظت در برابر اشعه‌های ماورای بنفش نور خورشید

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در سرم کافئین باعث محافظت پوست در برابر اشعه‌های ماورای بنفش نور خورشید شده و سرعت پیدا شدن چین‌وچروک اطراف چشم را کاهش می‌دهند.

کاهش مایع اضافی

ناحیه اطراف چشم‌ها نخستین بخشی است که خستگی، بی‌خوابی و چین‌وچروک را بروز می‌دهد چون پوست فوق‌العاده ظریف و نازکی دارد. کافیئن باعث جذب مایع اضافی این ناحیه شده و به این ترتیب باعث بهبود وضعیت آن می‌شود.

شیوه استفاده از سرم کافئین

شما می‌توانید از سرم کافئین حداقل دو بار در روز و به میزان اندک استفاده کنید. سرم کافئین به‌صورت قطره، رول غلتکی دور چشم یا ماسک و با ترکیبات دیگری مانند گلسیرین، شیرین‌بیان، عصاره خیار یا حتی اسید هیالورونیک در بازار وجود دارد. 

لازم است که برچسب و روش استفاده محصول را به‌دقت مطالعه یا با پزشک متخصص در خصوص نحوه استفاده مشورت کنید. توجه داشته باشید که استفاده بیش از حد از این سرم‌ها ممکن است باعث دهیدراته یا خشک شدن پوست اطراف چشم شده و وضعیت آن را بدتر کند.

R (1)

انتخاب‌های دیگر

لوازم آرایشی مانند کرم‌های روشن‌کننده و کانسیلرهای حاوی کافئین نیز وجود دارند که باعث شادابی ناحیه اطراف چشم‌ها می‌شوند. سرم‌های کافئین علاوه‌بر تغذیه پوست اطراف چشم‌ها، زیرساز آرایش این نواحی نیز محسوب می‌شوند.

منبع: سلامت

دیگر رسانه ها

کدخبر: 122037

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر