اصلاحات جدید رتبه بندی معلمان اعلام شد/ آموزش و پرورش اطلاعیه داد

شیوه نامه جدید رتبه‌بندی معلمان را با ۱۰ چرخش اصلاحی توسط آموزش و پرورش تدوین شد.

اصلاحات جدید رتبه بندی معلمان اعلام شد/ آموزش و پرورش اطلاعیه داد

 شیوه نامه جدید رتبه‌بندی معلمان را با ۱۰ چرخش اصلاحی توسط آموزش و پرورش تدوین شد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش، درباره ۱۰ مساله شناسایی شده آموز ش و پرورش افزود: تدوین نقشه راه سند تحول بنیادین و آسیب شناسی طرح رتبه‌بندی معلمان از دیگر اقدامات ما بود. مرحله استقرار رتبه بندی معلمان انجام شد و مرحله بعد مرحله ارتقاء رتبه بندی بود. مرحله ارتقای رتبه بندی معلمان را با سه پژوهش انجام دادیم. دنیا را رصد کردیم و فرآیند و محتواها را آسیب شناسی کردیم. مشکلات قانون و آیین نامه را احصاء کردیم.

وی ادامه داد: نهایتا آیین نامه و شیوه نامه جدید رتبه‌بندی را با ۱۰ چرخش اصلاحی تدوین کردیم. در آیین نامه و شیوه نامه جدید هم رضایتمندی معلمان و هم ارتقای نظام تعلیم و تربیت دیده شده است. سنجش ملی کیفیت یادگیری را نیز باید راه اندازی کنیم که ۵۰ درصد این مورد را اجرایی کرده‌ایم.

بررسی تطبیقی تنوع مدارس و هدایت تحصیلی در دستور کار

شناسایی۱۰ کلان مسئله آموزش و پرورش

محبی با بیان اینکه بررسی تطبیقی تنوع مدارس را در دستورکار داریم، تاکید کرد: بیش از ۲۰ نوع مدرسه داریم و آیا این مسیر درست است؟. چقدر با عدالت آموزشی سازگار است و چقدر منجر به ارتقاء شده است؟. از سوی دیگر الگوی استعدادیابی و هدایت تحصیلی را در دستور کار داریم. طرح استعدادیابی و هدایت تحصیلی و شغلی از پیش دبستانی تا آخر متوسطه با همکاری دانشگاه شهسد بهشتی در حال انجام است. واکاوی سبک زندگی اسلامی و ایرانی دانش آموزان نیز از دیگر اقدامات در دستور کار ما است.

رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش با بیان اینکه این پژوهشگاه چشم اندازی برای خود نوشته است که باید پنج ساله آن را محقق کند، افزود: این چشم انداز هم در جهت رفع نیازها و هم در جهت مرجعیت علمی است. قرار است پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به مرجعیت در آموزش و پرورش و به جایگاه ممتاز بین پژوهشگاه‌های کشور برسد. در این مسیر نقشه راهبردی برای خود ترسیم کرده‌ایم.

وی به بیان بخشی از اقدامات یک سال اخیر پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش پرداخت و توضیح داد: برای اینکه تحولی اساسی ایجاد کنیم چرخش تحولی برای خود احصاء کردیم تا از یک موسسه پژوهشی عمومی به مرکز تخصصی پژوهش گرا برسیم. نظام مسائل خود را تدوین کردیم و بیش از ۱۰ توسعه سیاستی را تقدیم وزیر و معاونین وزیر کردیم و ۱۰ کلان مساله آموزش و پرورش را شناسایی کردیم تا در راستای این موارد پژوهش کنیم.

کاهش هزینه تمام شده برای هر پژوهش

محبی ادامه داد: در یک سال اخیر شاهد رشد چند برابری عملکرد پژوهشگاه و نیز ارتقای بهره وری و هزینه تمام شده برای هر پژوهش بودیم. به طوری که در حال حاضر هزینه تمام شده برای هر پژوهش با استفاده از ظرفیت پژوهشگران در حوزه ملی به یک دهم کاهش پیدا کرده است. همچنین طی این یک سال اخیر با ۷ دانشگاه و موسسه علمی و ۱۱ انجمن تفاهم نامه امضا کردیم.

رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش ماموریت این پژوهشگاه را سه مورد عنوان کرد و گفت: ماموریت این پژوهشگاه سه ضلع دارد، یک ضلع تصمیم سازی و پاسخ به نیازهای فوری آموزش و پرورش است، ضلع دیگر توسعه فرهنگ پژوهش و ضلع بعدی انجام پژوهش‌های کاربردی و بنیادی است.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 117454

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر