اطلاعیه آموزش و پرورش/ مدارس این شهرها تعطیل شد

مدارس شیفت عصر استان گلستان تعطیل شد.

اطلاعیه آموزش و پرورش/ مدارس این شهرها تعطیل شد

مدارس شیفت عصر استان گلستان تعطیل شد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ در پی نامساعد بودن شرایط جوی، همه مدارس شیفت عصر برخی از شهرستان‌های استان گلستان تعطیل شد.

مدیرکل مدیریت بحران گلستان ظهر امروز سه شنبه ۳۰ آبان ماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران از تعطیلی مدارس همه مقاطع تحصیلی در برخی شهرستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: به علت فعالیت سامانه بارشی پر قدرت در سطح استان، مدارس شیفت عصر امروز در تعدادی از شهرها و روستاهای گلستان تعطیل و آموزش غیرحضوری شد.

نعمت‌الله حاجی‌زاده با تأکید بر اینکه احتمال وقوع سیلاب و برخورد صاعقه در برخی مناطق استان گلستان دور از انتظار نیست، ادامه داد: به همین منظور مدارس شیفت عصر در شهرستان‌های گرگان، بندرگز، کردکوی، علی آباد کتول، رامیان، آزادشهر، گالیکش، مینودشت و کلاله تعطیل شدند.

وی با اشاره به اینکه مدیران مدارس سایر شهرها همچون گمیشان، بندرترکمن، آق قلا، گنبدکاووس و مراوه تپه نیز باید جوانب احتیاط را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: آموزش در مدارسی که تعطیل اعلام شده به صورت غیرحضوری و در فضای مجازی از طریق پیام رسان شاد خواهد بود.

مدارس نوبت عصر برخی شهرهای گلستان تعطیل شد

تداوم بارندگی تا ظهر چهارشنبه

مدیرکل هواشناسی استان گلستان در گفت‌وگو با ایسنا از نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان از شامگاه دوشنبه ۲۹ آبان ماه و آغاز بارندگی همراه با رگبار، رعد و برق به استان خبر داد و تصریح کرد: بارش برف در مناطق مرتفع کوهستانی، احتمال ریزش تگرگ در برخی مناطق، پدیده مه غلیظ، وزش باد نسبتاً شدید و گاهاً شدید، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه‌ای دما از مخاطرات پیش‌بینی شده ناشی از فعالیت این سامانه بوده که آبگرفتگی معابر، احتمال برخورد صاعقه، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها مسیل‌ها، سیلابی شدن مسیل‌ها، اختلال در تردد جاده‌ای و احتمال آسیب به ابینه با استحکام ضعیف را در پی‌خواهد داشت.

امان‌محمد کمالی با تأکید بر اینکه فعالیت این سامانه ظهر چهارشنبه یکم آذر ماه پایان می‌یابد، خاطرنشان کرد: اقصی نقاط استان گلستان تحت تأثیر این سامانه قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه اجتناب از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و عدم فعالیت‌های کوهنوردی از توصیه‌های سازمان هواشناسی به شهروندان است، افزود: دریای خزر و خلیج گرگان برای زمان اعلام شده مواج خواهد بود که قطعاً هرگونه فعالیت دریانوردی، صید و صیادی و گردشگری دریایی در این مدت ممکن نیست.

گفتنی است، در تعاریف وضعیت‌های هواشناسی هشدار سطح زرد برای آگاهی و اقدام در صورت نیاز و احتمال وجود خسارت یا خسارات نقطه‌ای، وضعیت نارنجی برای اقدام ضروری جهت مقابله با خسارت‌های گسترده و زیاد احتمالی و اندیشیدن تدابیر لازم همه دست‌اندرکاران و هشدار قرمز برای اقدام فوری و همه جانبه با خسارت گسترده است.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 115287

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر