بازداشت زنان تبهکار در مشهد / پیشنهاد شوم به پلیس مشهد

باند تبهکاران زنان در مشهد به دام پلیس افتادند.

بازداشت زنان تبهکار در مشهد / پیشنهاد شوم به پلیس مشهد

پیشنهاد رشوه ۱۰۰ میلیون تومانی سارقان به افسر تحقیق پرونده باعث دستگیری این باند شد.

​کارآگاهان زن کلانتری بانوان مشهد طی عملیاتی ضربتی نسخه اعضای یک باند سرقت‌های سریالی را در یکی از مناطق پرجمعیت و شلوغ شهر پیچیدند و این افراد را که همگی سابقه‌دار هستند، دستگیر کردند و تحویل مرجع قضایی دادند.

ماجرای این پرونده از چند هفته پیش آغاز شد. گزارش‌های مردمی درباره جیب‌بری آ‌ن‌ها در مراکز تجاری و عمومی یکی پس از دیگری به دست پلیس رسیده بود و حالا مجریان قانون با دستور مستقیم فرمانده انتظامی مشهد وارد عمل شده بودند.

در همان تحقیقات اولیه و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته، مشخص شد که متهمان تحت پیگرد قانون، زن هستند. این سرنخ پای کارآگاهان پلیس زن را به پرونده کشاند. ادامه پیگیری‌ها نشان از این حقیقت داشت که هیچ‌یک از متهمان مشهدی نیستند و به‌صورت موقت در مکانی نامعلوم خود را مخفی کرده‌اند. همین موضوع موجب شد تا بانوان پلیس به سراغ گشت‌های نامحسوس در مناطق پرتردد و پرازدحام حوزه استحفاظی‌شان بروند. بولوار مصلی، خیابان شیرازی، خیابان امام‌رضا (ع) و بولوار طبرسی مناطقی بودند که مجریان قانون زیر چتر اطلاعاتی خود گرفتند.

تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس زن ادامه داشت تا اینکه یکی از متهمان دم به تله داد و همین موجب شد تا بقیه اعضای گروه مجرمانه‌اش شناسایی شوند.

به گفته رئیس‌پلیس مشهد، مأموران کلانتری بانوان در محدوده خیابان شیرازی در حال بررسی میدانی بودند که در جریان یک گزارش جیب‌بری قرار گرفتند. زنی میان‌سال که مشغول خرید در یکی از مراکز تجاری بوده، یک لحظه متوجه نبودن کیف‌دستی و گوشی تلفن همراهش شده و در همان دقایق اولیه موضوع را به پلیس گزارش داده است.

سرهنگ احمد نگهبان بیان کرد: همکاران ما در کلانتری بانوان پس از ردزنی متهمان در خیابان شیرازی، آن‌ها را شناسایی کردند و تحت‌تعقیب قرار دادند. بررسی میدانی بانوان پلیس تا جایی ادامه داشت که سارقان وارد مخفیگاهشان در خیابان مصلی شدند. محل اختفای آن‌ها یک باب سوئیت آپارتمان بود که سارقان اجاره کرده بودند.

این مقام ارشد انتظامی مشهد ادامه داد: کارآگاهان پلیس زن در بازرسی از محل سه دستگاه گوشی تلفن همراه، ۲۰۰ میلیون ریال وجه نقد و ارز‌های خارجی اعم از دلار، روپیه و دینار همراه با چهار قطعه کارت عابربانک و تعدادی مدارک شناسایی مسروقه را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ نگهبان افزود: متهمان که همگی زن هستند، ابتدا حاضر به همکاری با مجریان قانون نبودند، اما در رویارویی با ادله و مستندات قانونی لب به بیان حقیقت گشودند و ضمن اقرار صریح به سرقت از زن میان‌سال در خیابان شیرازی، به چهارده فقره جیب‌بری خود در مشهد اعتراف کردند. سردسته این باند سرقت‌های سریالی که دیگر دستش برای قانون رو شده بود، برای رهایی از دست زنان پلیس ۱۰۰ میلیون تومان به افسر پرونده به‌عنوان رشوه پیشنهاد کرد، اما در این لحظه این مأمور قانون موضوع را به مقام قضایی اطلاع داد.

با هماهنگی قضایی و برای ثبت رشوه در پرونده، شماره حسابی در اختیار این مجرم قرار گرفت و زمانی نگذشت که توسط فردی ناشناس این مبلغ به حساب بانکی واریز شد؛ مبلغی که بلافاصله پس از واریزشدن به‌عنوان رشوه، ثبت پرونده این متهم شد و در سامانه دولت ضبط شد تا منبع آن شناسایی و بررسی شود.

فرمانده انتظامی مشهد در تشریح دیگرابعاد این پرونده گفت: طبق تحقیقات بانوان پلیس و اعترافات اعضای این باند سرقت که همگی سابقه‌دار هستند، آن‌ها اهل و ساکن یکی از شهر‌های جنوبی کشورند و شگردشان این‌گونه است که به مشهد می‌آیند و با اجاره سوئیت و آپارتمانی در هسته مرکزی شهر، نقشه سرقت‌هایشان را عملی می‌کنند.

این افراد برای اینکه آب از آسیاب بیفتد و پلیس ردشان را نزند، پس از ۱۰ روز به شهرشان بازمی‌گردند و پس از مدتی کوتاه دوباره به مشهد می‌آیند و نقشه‌شان را عملی می‌کنند. این افراد با این شگرد در شهر‌های قم و تهران نیز اقدام به جیب‌بری کرده‌اند و مستندات آن در پرونده‌شان ثبت شده است.

به گفته سرهنگ نگهبان، چهار زن جوان که نسبت خانوادگی دارند، پس از تکمیل تحقیقات اولیه در اختیار مقام قضایی قرار گرفته‌اند. این افراد تاکنون به چهارده فقره جیب‌بری اعتراف کرده‌اند، اما احتمال افزایش جرائم آن‌ها وجود دارد و تحقیقات در این زمینه همچنان ادامه دارد.

 

منبع: رکنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 112949

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر