خبر خوش برای معلمان درباره اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان با هدف ایجاد شفافیت مالی اصلاح می‌شود.

خبر خوش برای معلمان درباره اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان

با مصوبه کمیسیون تلفیق، وزرات آموزش و پرورش را مکلف کرد تا ظرف مدت شش ماه از ابتدای اجرای برنامه، اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را با هدف ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی تغییر داده و به تصویب هئیت وزیران برساند.

 در جلسه امروز (چهارشنبه،۱۰ آبان) کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه مواد ارجاعی حوزه آموزش و پرورش به تصویب رسید.

کمیسون تلفیق برنامه هفتم توسعه با پیشنهاد ۴ درصدی دولت در زمینه  افزایش مالیات بر ارزش افزوده مخالفت کرد و نهایتا مقرر شد تا یک درصد بر مالیات بر ارزش افزوده اضافه می‌شود تا برای نوسازی مدارس فرسوده، توسعه شبکه آبی روستایی و توسعه راه های روستایی هزینه شود.

همچنین کمیسیون تلفیق، وزرات آموزش و پرورش را مکلف کرد تا ظرف مدت شش ماه از ابتدای اجرای برنامه، اساسنامه صندوق ذخیره فرهنگیان را با هدف ایجاد شفافیت مالی و محاسباتی تغییر داده و به تصویب هئیت وزیران برساند.

 در زمینه مبحث نهضت سوادآموزی مباحثی در کمیسیون مطرح شد که آیا با مقطع ابتدایی آموزش و پرورش ادغام شود و یا خیر؟ که نهایتا در کمیسیون مصوب شد که نهضت سوادآموزی  در جای خود استوار باشد و ادغام نشود اما اساسنامه آن با هدف ریشه کنی کامل بی سوادی مطلق و توسعه و تعمیق سواد ظرف مدت شش ماه اصلاح و به تصویب هئیت وزیران برسد.

در ادامه کمیسیون  تلفیق مقرر کرد تا پایان شش ماه سال اول برنامه، قرارداد نیروهای خرید خدمت آموزشی با رعایت صلاحیت های عمومی ، تخصصی و حرفه ای به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند البته مصوبات مذکور باید به تایید صحن علنی مجلس برسد.

منبع: فارس

دیگر رسانه ها

کدخبر: 112564

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر