خبر مهم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی‌هایی برای تغییر در زمان شروع سال تحصیلی برنامه هفتم توسعه انجام داد.

خبر مهم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

مجلس شورای اسلامی پیش‌بینی‌هایی برای تغییر در زمان شروع سال تحصیلی برنامه هفتم توسعه انجام داد.

به گزارش عرشه آنلاین؛ با تصمیم رئیس مجلس شورای اسلامی بندی از لایحه برنامه هفتم توسعه به کمیسیون تلفیق ارجاع شد که در آن پیش‌بینی‌هایی برای تغییر در زمان شروع سال تحصیلی شده بود.

 نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز دوشنبه و در ادامه بررسی جزییات لایحه برنامه هفتم توسعه، بند الحاقی ۵ ماده ۹۱ این لایحه را بررسی کردند.

در این بند آمده است «وزارت آموزش و پرورش موظف است براساس مفاد سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و سایر اسناد و قوانین بالادستی مرتبط، با رویکرد انعطاف پذیری و تفویض اختیار به شورای آموزش و پرورش استانها، نسبت به تدوین چهارچوب تقویم و مدیریت زمان آموزش و الزامات آن در مدارس، مشتمل بر موارد زیر اقدام و حداکثر ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون، به تصویب شورایعالی آموزش و پرورش برساند.

۱- شروع و پایان سال تحصیلی طی فرایند دوازده ماهه بر اساس ساعات برنامه درسی ملی مصوب شورای عالی آموزش و پرورش

۲- تعیین زمان فعالیت‌های آموزشی و پرورشی به تفکیک دوره، پایه و درس در راستای تحقق تربیت تمام ساحتی، تنوع بخشی به محیط‌های یادگیری و اقسام ارائه آموزش (حضوری، غیرحضوری، ترکیبی)

تبصره- قانون بازگشایی مدارس در اول مهرماه هرسال مصوب ۱۳۷۶/۶/۱۸ موقوف‌الاجرا می‌شود.»

ابتدا اصل این ماده به تصویب نرسید لذا حسین گودرزی نماینده مجلس پیشنهاد حذف را مطرح کرد که حذف هم مورد موافقت مجلس قرار نگرفت لذا با تصمیم رییس مجلس این بند برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

منبع: ايسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 111438

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر