هزینه زندگی در این استان ارزان است

استاندار یزد گفت: مهاجرت ۱۰۰ هزار نفری به یزد نشان دهنده پایین بودن هزینه زندگی در این استان است.

هزینه زندگی در این استان ارزان است

استاندار یزد گفت: مهاجرت ۱۰۰ هزار نفری به یزد نشان دهنده پایین بودن هزینه زندگی در این استان است.

به گزارش عرشه آنلاین، مهران فاطمی استاندار یزد گفت: متوسط درآمد هر خانوار یزدی ۸ درصد از متوسط کشوری بالاتر است و متوسط هزینه‌های زندگی خانواری یزدی ۱۱ درصد از متوسط کشوری پایین‌تر است و این نشان می دهد که  بیشترین پس انداز مرتبط با استان یزد است.

او یزد را از استان‌های ارزان قیمت کشور برشمرد و افزود: مهاجرت ۱۰۰ هزار نفری به یزد نشان دهنده پایین بودن هزینه زندگی در این استان است.

استاندار یزد ادامه داد: در حالی که استان فارس از نظام پزشکی قوی برخوردار است اما ساکنان استان‌های جنوبی برای درمان به یزد می‌آیند چرا که هزینه‌های درمان مناسبت‌تر است.

او درباره گران بودن برخی کالا‌ها نظیر پوشاک، میوه، مرغ و گوشت در استان یزد تصریح کرد: ما قطب نساجی کشور هستیم، اما متاسفانه در زمینه تولید پوشاک ضعیف عمل کرده و از استان‌های واردکننده به شمار می‌آییم.

فاطمی اظهار داشت: در زمینه مرغ هم تولیدکننده هستیم، ولی نوسان قیمت خوراک دام و جوجه ریزی بر روی قیمت تمام شده محصول تاثیر می‌گذارد، با این وجود سعی کردیم نسبت به استان‌های دیگر قیمت متعادل باشد.

او افزود: در حوزه گوشت قرمز هم تولیدکننده نیستیم و برای حل این مشکل واردات گوشت از خارج کشور را در پیش گرفتیم که به دلیل مشکلات ارزی با مشکل مواجه شدیم.

استاندار یزد درباره گرانی میوه هم گفت: شبکه توزیع میوه در استان دچار مشکلاتی نظیر تصدی گری اتباع در میادین میوه و تره بار است در حال طراحی مدل‌های جدیدی در توزیع و نظارت هستیم و جایگاه‌های جدید شهرداری احداث می‌شود تا میوه از مزرعه به مصرف برسد.

فاطمی خاطر نشان کرد: تلاش می‌کنیم با اجرای برخی طرح‌ها و استفاده از تجربه سایر استان‌ها قیمت را متعارف کنیم.

او تأکید کرد: رصد خانه تورم برای اولین بار در کشور در استان تشکیل شده و گروه‌های کالایی را مورد بررسی قرار می‌دهیم تا قیمت‌ها متعارف شود. / باشگاه خبرنگاران

دیگر رسانه ها

کدخبر: 109494

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر