هر شب ۳ میلیون از جمعیت تهران کم می شود

از هر۸ ایرانی یکنفر شب ها در پایتخت سکونت و تردد دارد که نشان دهنده میزان مهاجرت پذیری ابر شهر ایران است.

هر شب  ۳ میلیون از جمعیت تهران کم می شود

 تحقیقات و مطالعات نشان داده که از هر۸ ایرانی یکنفر شب ها در پایتخت سکونت و تردد دارد که نشان دهنده میزان مهاجرت پذیری ابر شهر ایران است.

 عبدالمطهر محمدخانی در «سمینار حکمرانی محلی در جمهوری اسلامی ایران با تأکید بر دیپلماسی شهری و حکمرانی هوشمند» که با حضور ۶۰ نفر از مدیران ارشد ملی و محلی کشور روسیه برگزار شد، اظهار کرد: ارتباط بین ایران و روسیه راهبردی و حائز اهمیت است. در جهانی که کشورهای مستبد همچون ایالت متحده سعی می کنند بازار اقتصادی جهان را کنترل کنند، همکاری مشترک بین کشورهایی همچون ایران و روسیه اهمیت بسزایی پیدا می کند.

رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران با بیان اینکه تهران به عنوان پایتخت سابقه ۲۷۲ ساله و به عنوان یک شهر سابقه هفت هزار ساله دارد، یادآور شد: تهران ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که این عدد در روز با افرادی که از خارج از شهر برای کار به تهران می آیند، به بیش از ۱۲ میلیون نفر می رسد.

وی با اعلام اینکه در شب از هر هشت ایرانی یک نفر و در روز از هر هفت ایرانی یک نفر در تهران سکونت و تردد می کنند، خاطرنشان کرد: این جمعیت به لحاظ بزرگی در مقیاس ایران برابر با جمعیت ۱۰ استان است.

محمدخانی با تأکید بر اینکه ۴۵ درصد از صنایع ایران در تهران و اطراف آن متمرکز شده است، تصریح کرد: مقر اصلی شرکت نفت ایران به عنوان دومین شرکت بزرگ نفت دنیا و بزرگترین صنایع خودروسازی ایران در پایتخت قرار دارد.

سخنگوی شهرداری تهران با بیان اینکه سالانه یک میلیون گردشگر به تهران می آیند، یادآور شد: این آمار در سال گذشته یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بوده است.

وی با تأکید بر اینکه تهران از لحاظ سیاسی شهری مهم و اثرگذار است، گفت: دو راهپیمایی میلیونی سالانه از بیش از ۴۰ سال اخیر با رویکرد سیاسی و ملی شامل راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه و روز قدس در تهران برگزار می شود و به نوعی می توان گفت که تهران مرکز بزرگترین تجمعات فرهنگی، اجتماعی و مذهبی است و برخی مراسمات آن از لحاظ میزان حضور جمعیت در دنیا بی نظیر است

دیگر رسانه ها

کدخبر: 107773

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر