هشدار زلزله شناس هلندی /زمین لرزه ای قوی تا چند روز آینده در راه است!

فرانک هوگربتس» زلزله شناس مطرح هلندی روز چهارشنبه نسبت به احتمال وقوع فعالیت های لرزه ای قوی در روزهای آتی هشدار داد.

هشدار زلزله شناس هلندی /زمین لرزه ای قوی تا چند روز آینده در راه است!

«فرانک هوگربیتس» زلزله‌شناس مشهور هلندی جنجال جدیدی به‌پا کرد؛فرانک هوگربتس» زلزله شناس مطرح هلندی روز چهارشنبه نسبت به احتمال وقوع فعالیت های لرزه ای قوی در روزهای آتی هشدار داد.

«فرانک هوگربیتس»، فردی است که چند روز قبل از وقوع زلزله مرگبار در مرز ترکیه و سوریه، در روز ششم فوریه 2023، این زلزله‌ را در توئیتر پیش‌بینی کرده بود. او که پیش از این  با پیش‌بینی زلزله ترکیه مشهور شده بود حالا با توییت‌ چند روز پیش اش که احتمال زلزله در مناطقی نزدیک به مراکش را مطرح کرده بود دوباره سر زبان‌ها افتاده است

اسکای نیوز نوشت: «فرانک هوگربتس» زلزله شناس مطرح هلندی روز چهارشنبه نسبت به احتمال وقوع فعالیت های لرزه ای قوی در روزهای آتی هشدار داد.

هوگربتس در حساب توییتری خود در سایت «ایکس» نوشت: «همان طوری که در آخرین پیش بینی ها مشخص شده است، نزدیکی سیارات و ماه در نوزدهم مه می تواند منجر به فعالیت لرزه ای قوی تر شود.»

وی افزود: ما هنوز هیچ نشانه  روشنی درباره خطرناک ترین مناطق از این حیث نداریم.

این زلزله شناس هلندی در عین حال نوشت: شاید هم آن قدرها بد نباشد.

هوگربتس پیش از این نسبت به احتمال وقوع زلزله های ویرانگر هشدار داده بود که مهمترین آنها زلزله ترکیه در ششم فوریه بود که بیش از ۵۰ هزار کشته و دهها زخمی برجای گذاشت. هوگربتس این زلزله را سه روز قبل از آن پیش بینی کرده بود./ شفقن

اظهارات فرانک هوگربیتس، دانشمند هلندی، در چند روز گذشته درباره احتمال وقوع زلزله بزرگ و سونامی ، توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی را به خود جلب کرده است. او چند روز قبل، زلزله مراکش را نیز پیش‌بینی کرده بود.

 

این زمین‌لرزه از سال ۱۹۶۰ تا کنون مرگبارترین زمین‌لرزه از نظر شمار جانباختگان در این کشور شمال آفریقا و قوی‌ترین زلزله در بیش از یک قرن اخیر است. چند روز قبل از آن، این دانشمند خبرساز هلندی در توئیتی در حساب کاربری خود در پلتفرم «ایکس»، وقوع زلزله‌ای قوی «بین ۵ تا ۷ سپتامبر» را پیش‌بینی کرد که در سحرگاه ۹ سپتامبر در مراکش رخ داد.

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106983

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر