خبر مهم وزیر آموزش و پرورش درباره جذب ۱۱ هزار فرهنگی

صحرایی گفت: آموزش و پرورش درحالی سال‌ را آغاز می‌کند که بیش از ۲۰۰ هزار معلم کسری دارد، این کسری ناگهان ایجاد نشده است ج ما با اصلاح نظام جذب و استخدام به طور اساسی به گونه‌ای تلاش کردیم که امسال در شهرهای مختلف کشور همزمان بیش از ۵۰۰ گروه ارزیابی فعال بودند

خبر مهم وزیر آموزش و پرورش  درباره جذب  ۱۱ هزار فرهنگی

 رضامراد صحرایی در همایش مدیران مدارس سراسر کشور که با حضور شخص رئیس جمهوری برگزار شد، اظهار کرد: مجوز جذب ۱۱ هزار مربی پرورشی در پاییز ۱۴۰۲ صادر شده است اما تقاضای من افزودن این تعداد به ۲۵ هزار نفر است.

وی در بخش دیگر سخنان خود از تهیه لایحه تقویت مدارس دولتی در دولت خبر داد و گفت: ویراست نخست این لایحه آماده شده و در اختیار متخصصان قرار گرفته است. امیدوارم بتوانیم در سال ۱۴۰۲ این لایحه را به پایان برده و تقدیم مجلس کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود به بیان هفت اقدام راهبردی دولت سیزدهم در حوزه آموزش و پرورش پرداخت و اظهار کرد: اولین اقدام رتبه‌بندی معلمان است که بالاخره بعد از ۱۰ سال اجرا شد و مطالبه‌ای که دیگران شعارش را دادند این دولت عمل کرد

صحرایی خطاب به رئیس جمهوری گفت: معلمان همت و حمایت جنابعالی را در تنگدستی دولت و تخصیص بیش از ۴۰ همت به این طرح را فراموش نخواهند کرد. اکنون در مرحله ارتقای رتبه بندی و اصلاح آیین نامه آن و حرکت به سمت تضمین کیفیت در چارچوب رتبه بندی معلمان هستیم. رتبه بندی معلمان به یک اصطلاح جاری در گفتمان تحولی سایر نهادها نیز تبدیل شده است. رتبه بندی به عنوان نمونه‌ای از حرکت در مسیر بهره‌بری از این دولت آغاز شده است و ان‌شاءالله در این دولت به ثمر خواهد نشست.

حدود ۷۰ هزار بازمانده از تحصیل به مدرسه بازگشتند

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اجرای طرح شهید محمودوند با هدف شناسایی بازماندگان از تحصیل، توضیح داد: در این راستا بیش از ۲۴۰ هزار بازمانده از تحصیل شناسایی و حدود ۷۰ هزار نفر از آنها به مدرسه بازگشتند و این مسیر ادامه دارد.

صحرایی با اشاره به اجرای طرح شهید همت با هدف آموزش مستمر معلمان مقطع ابتدایی در مدارس دولتی، درباره سایر اقدامات وزارت آموزش و پرورش در دولت سیزدهم تصریح کرد: فقط در دو سال نخست این دولت ۱۰۰۰ مدرسه کانکسی جمع آوری و مدارس نوساز با کیفیت تحویل مناطق روستایی، مرزی و عشایری شد. فقط در سیستان و بلوچستان در هفته دولت ۱۰۴ مدرسه کانکسی جمع آوری و مدرسه خوب جایگزین آن‌ها شد. پویش همه حاضر با مشارکت ۱۸ دستگاه و تخصیص بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان از منابع غیر دولتی شکل گرفت. ۳۰۰ هزار بسته لوازم التحریر برای کودکان مناطق محروم ارسال، هزار مدرسه با کمک بنیاد برکت ساخته و هزار مدرسه نیز بازسازی شد.

کدام استان‌ها در نوسازی و تجهیز مدارس محروم هستند؟ تهران یکی از صدر نشین‌ها

وی با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۵۸۰۶ پروژه توسط سازمان نوسازی و توسعه و تجهیز مدارس اجرا شده است که این تعداد ۲۶۴۴ پروژه از منابع دولتی و ۳۱۶۲ پروژه به صورت مشارکتی بوده است، افزود: بیشترین این پروژه‌ها برای استان سیستان و بلوچستان با ۸۱۳ پروژه است.

وزیر آموزش و پرورش در بخش دیگر سخنان خود مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره تاثیر قطعی سوابق تحصیلی در کنکور سراسری را از دیگر اقدامات راهبردی این دولت برشمرد و تصریح کرد: از دیگر اقدامات مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره ضریب تاثیر قطعی ۴۰ و ۵۰ و ۶۰ درصد امتحانات نهایی در پذیرش داوطلبان کنکور سراسری است. بالاخره کسی پیدا شد که توانست غول کنکور را به چالش بکشد و نشان دادیم که برای اجرای کارهای بزرگ اگرچه بودجه لازم است اما بودجه شرط کافی نیست. نشان دادیم که غیر ممکن ها ممکن می‌شوند اگر عزم و اراده ما راسخ باشد.

آماده برگزاری امتحانات نهایی پایه دهم و یازدهم هستیم

صحرایی با بیان اینکه امسال مدیران مدارس کشور ۵۰۵۰ شعبه امتحان نهایی را مدیریت کردند، خاطر نشان کرد: این مدیران آزمونی برگزار کردند که کسی نتواسنت در آن خدشه وارد کند. ۹۰۰ میلیون سوال را به صورت الکترونیکی تصحیح کردند و اکنون آماده اجرای مرحله دوم این کار بزرگ و برگزاری امتحانات نهایی پایه دهم و یازدهم برای پذیرش داوطلبان کنکور سراسری هستیم.

.

وی افزود: آقای رییس جمهوری، در دولت‌های گذشته چیزهای گران بهایی به ناحق از آموزش و پرورش گرفته شده است که یا باید آنها را بازگرداند و یا جبران کرد؛ این امر یکی از خواسته‌های معلمان از رئیس جمهور است

دیگر رسانه ها

کدخبر: 106461

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر