خبر مهم مدیرکل آموزش و پرورش این استان درباره رتبه بندی معلمان

مدیرکل آموزش و پرورشمدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری تعداد رتبه های صادر شده برای معلمان این استان را اعلام کرد.

خبر مهم مدیرکل آموزش و پرورش این استان درباره رتبه بندی معلمان

مدیرکل آموزش و پرورشمدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: طرح رتبه‌بندی معلمان که در برنامه سوم توسعه کلید خورد با همت و جسارت دولت سیزدهم اجرایی شد و تاکنون ۱۴ هزار حکم مربوط به رتبه‌بندی معلمان در این استان صادر شده است.

 افشین امیریان روز یکشنبه در نشست خبری معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و مدیران کل حوزه فرهنگی و اجتماعی اظهار داشت: به طور یقین هر آیین‌نامه و قانونی ممکن است دچار اشکالاتی باشد که در زمان حاضر مرحله رسیدگی به اعتراض‌ها باز و حکم‌های جدید نیز صادر شده است.

وی افزود: نظام رتبه‌بندی معلمان طرحی بر زمین مانده از سال‌های گذشته بود که هیچ دولتی برای اجرای آن برنامه نداشت اما دولت سیزدهم با وجود همه تنگناهای مالی، در همان سال نخست با همت و عزم جهادی اقدام به اجرای آن کرد.

آغاز سال تحصیلی با حضور ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۹۴ هزار و ۷۰۰ دانش‌آموز این استان اول مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۳ خود را آغاز می‌کنند.

امیریان ادامه داد: از این تعداد ۱۱۲ هزار دانش‌آموز در مقطع ابتدایی، ۴۵ هزار دانش‌آموز متوسطه اول و ۳۷ هزار دانش‌آموز نیز در مقطع متوسطه دوم در ۲ هزار و ۸۰۰ مدرسه سال تحصیلی خود را آغاز می‌کنند.

۱۴ هزار حکم رتبه‌بندی معلمان چهارمحال و بختیاری صادر شد

وی اضافه کرد: همچنین براساس برنامه‌ریزی انجام شده ۳۰ شهریورماه امسال جشن شکوفه‌ها برای ۲۰ هزار کلاس اولی و جشن غنچه‌ها برای ۱۶هزار نوآموز همزمان با روز جهانی کودک در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود.

واگذاری کمیسیون ماده ۱۸ به شورای ترافیک

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: براساس قانون کمیسیون ماده ۱۸ مربوط به سرویس مدارس از این پس به شورای ترافیک واگذار شده است.

امیریان ادامه داد: براساس کمیسیون ماده ۱۸ پیشنهادات لازم در خصوص سرویس مدارس به شورای شهر و این شورا پس از تائید به کمیسیون تطبیق فرمانداری ارائه و پس از تایید ابلاغ می‌شود.

به گفته امیریان، در کل کشور هزینه سرویس مدارس با افزایش ۱۰۰ درصدی روبرو بوده است به نحوی که هزینه سرویس‌های سواری چهار میلیون ریال و مینی‌بوس نیز سه میلیون ریال تعیین شده است.

کمبود فضای آموزشی در منطقه منظریه

وی در خصوص ترافیک حاکم بر شهر همزمان با بازگشایی مدارس گفت: در منطقه منظریه باید ۱۴ واحد آموزشی ساخته می‌شد در حالی که در زمان حاضر، تنها چهار واحد آموزشی در این منطقه فعال است و به این ترتیب تراکم مابقی دانش‌آموزان به سطح شهر وارد می‌شود.

امیریان ادامه داد: گسیل تراکم دانش‌آموزان منطقه منظریه به مرکز شهر و حمل و نقل آنان از جمله عوامل تشدید ترافیک در شهرکرد به شمار می‌رود که تاکنون مکاتبات لازم در این خصوص با استاندار و دستگاه‌های اجرایی مسوول انجام شده است.

وی با اشاره به ترک فعل صورت گرفته در منطقه منظریه گفت: امروز این منطقه بعنوان خطر جدی در حوزه‌های مختلف امنیتی و اجتماعی به شمار می‌رود که با رویکرد پیشگیری از بروز اتفاق‌های ناگوار اجتماعی در آینده باید برای حل این مشکل چاره‌ای اندیشیده شود.

جذب یک هزار و ۴۴۶ معلم در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: جذب یک هزار و ۴۴۶ نیروی انسانی در قالب ماده ۲۸ (شامل ۲۵۷ نفر در سال ۱۴۰۰، ۲۸۰ نفر در سال ۱۴۰۱ و ۹۰۹ نفر در سال جاری) از اتفاقات بزرگ دولت سیزدهم در این استان است.

وی یادآور شد: همچنین با توجه به آزمون‌های برگزار شده در زمان حاضر مراکز کانون‌ها در حال انجام مصاحبه هستند.

امیریان همچنین با اشاره به برگزاری آزمون جذب مربیان پرورشی و مشاوره در نیمه دوم سال جاری گفت: تبدیل وضعیت و تعیین تکلیف یک هزار و ۲۱۹ نیرو به پیمانی از مهمترین دستاوردهای آموزش و پرورش استان در مدت ۲ سال گذشته به شمار می‌رود.

وی در خصوص شهریه مدارس خاص و هیات امنایی افزود: شهریه مدارس خاص و هیات امنایی در شورای آموزش و پرورش تصویب وباید همزمان با اول سال تحصیلی دریافت ‌شود.

امیریان اظهار داشت: براین اساس درهنگام ثبت نام والدین به غیر از پرداخت پول کتاب و بیمه دانش آموز نباید وجهی پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: هر گونه دریافت وجه از دانش‌آموزان هنگام ثبت نام تخلف به شمار می‌رود و از مردم درخواست می‌شود موارد تخلف به اداره کل آموزش و پرورش گزارش شود.

امیریان یادآورشد: در خصوص مطالبه وجه هنگام ثبت نام، برخی از مدیران مدارس برکنار و به برخی دیگر نیز تذکر داده شده است.

منبع: ایسنا

دیگر رسانه ها

کدخبر: 105603

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    سایر رسانه ها

      ارسال نظر